2015-09-20, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av timpelt
Hur lång tid tog operationen? Vet inte om jag har nerverna att ligga still så länge heller

Ta med dig något, typ telefon och lyssna på musik, eller om du kan spela mobilspel, helt okej, min läkare frågade iallafall om jag ville hämta telefonen.

Full omskärelse tog en timme för mig.
Citera
2015-09-20, 20:45
Medlem
Kära omskurningskamrater! Det är ganska precis 1 år efter op., och mitt sexliv har
förändrats till det bättre, mycket bättre. En sak har jag funderat på om det gäller
även ni andra som genomgått op. Potensen har ökat och jag är oftare kåt än tidigare.
Någon som känner samma symtom.
Citera
2015-09-20, 22:21
Medlem
Tjena, rätt så sugen på omskärelse nu då min förhud är något trång och tror att sexet hade blivit gånger bättre med en omskärelse. Hur går jag tillväga? Är 18 så kan ju dra till ungdomsmottagningen men de har inga tider på månader..

Kan jag ringa sjukvårdscentralen eller något? Minns att jag läste att om omskärelsen var för medicinska skäl så kunde man få en "akut-tid" eller något så att man slapp vänta, det hade varit fett gött!

Tack på förhand
Citera
2015-09-21, 00:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Kära omskurningskamrater! Det är ganska precis 1 år efter op., och mitt sexliv har
förändrats till det bättre, mycket bättre. En sak har jag funderat på om det gäller
även ni andra som genomgått op. Potensen har ökat och jag är oftare kåt än tidigare.
Någon som känner samma symtom.

Det låter ju rätt rimligt att sexlusten ökar när besvären försvinner. Jag som fick en dåligt gjord omskärelse har fått problem med att jag slaknar lättare än innan, något som, precis som den ökade lusten, är rent psykologiskt. Jag kan recensera igen efter nästa operation, förväntar mig att det ska funka bättre efter den. :-)
Citera
2015-09-21, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knit
Tjena, rätt så sugen på omskärelse nu då min förhud är något trång och tror att sexet hade blivit gånger bättre med en omskärelse. Hur går jag tillväga? Är 18 så kan ju dra till ungdomsmottagningen men de har inga tider på månader..

Kan jag ringa sjukvårdscentralen eller något? Minns att jag läste att om omskärelsen var för medicinska skäl så kunde man få en "akut-tid" eller något så att man slapp vänta, det hade varit fett gött!

Tack på förhand

Du får ingen akuttid för att det är för medicinska skäl, såvida din förhud inte har fastnat och klämmer ollonet så pass att det är skadligt. Det är ett par månaders väntan, det får du ställa in dig på. Snabbaste vägen är egenremiss till Urologen, vårdcentralen är ett onödigt steg, det enda de gör är att skicka en remiss till urologen.
Citera
2015-09-21, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steehle
Du får ingen akuttid för att det är för medicinska skäl, såvida din förhud inte har fastnat och klämmer ollonet så pass att det är skadligt. Det är ett par månaders väntan, det får du ställa in dig på. Snabbaste vägen är egenremiss till Urologen, vårdcentralen är ett onödigt steg, det enda de gör är att skicka en remiss till urologen.

Hmm jag förstår, får väl göra det bästa av situationen :/ Hur går jag tillväga för att göra en egenremiss? Kontaktar jag sjukhuset direkt isf?

Tack så mycket
Citera
2015-09-21, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knit
Hmm jag förstår, får väl göra det bästa av situationen :/ Hur går jag tillväga för att göra en egenremiss? Kontaktar jag sjukhuset direkt isf?

Tack så mycket

Många tar emot remisser på Mina Vårdkontakter, annars så brukar blanketter finnas att ladda hem på landstingets eller mottagningens hemsida, hos vissa räcker det att ringa. Take your pick. :-)
Citera
2015-09-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steehle
Det låter ju rätt rimligt att sexlusten ökar när besvären försvinner. Jag som fick en dåligt gjord omskärelse har fått problem med att jag slaknar lättare än innan, något som, precis som den ökade lusten, är rent psykologiskt. Jag kan recensera igen efter nästa operation, förväntar mig att det ska funka bättre efter den. :-)
Hej!
Gjorde en operation för ca 2.5 vecka sen nu. Kirugen ville inte ta bort "frisk hud" men jag sa till honom att jag var överens med förra läkaren att det var bästa alternativet, då sa han får se vad jag gör :/
Vilket han inte gjorde, ser nästan ut som att han tog lite här o lite där med tanke på symetrin.
Tycker det ser rätt konstigt ut med stygn och så. Får hoppas det fungerar, har ingen lust o göra om detta igen.
Citera
2015-09-21, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moon72
Hej!
Gjorde en operation för ca 2.5 vecka sen nu. Kirugen ville inte ta bort "frisk hud" men jag sa till honom att jag var överens med förra läkaren att det var bästa alternativet, då sa han får se vad jag gör :/
Vilket han inte gjorde, ser nästan ut som att han tog lite här o lite där med tanke på symetrin.
Tycker det ser rätt konstigt ut med stygn och så. Får hoppas det fungerar, har ingen lust o göra om detta igen.

Låter nästan som att du träffat min läkare... Känns som att många läkare låter estetik gå i sista hand och skiter i vad patienten gått med på, kör sitt eget race och gör lite som de vill. Sjukt oseriöst.

Får hoppas det ser bra ut och funkar bra när svullnader gått ner och det läkt. Mycket ändras ju i takt med det, så det är lite tidigt att ge upp hoppet. Såvida det inte är uppenbara fel som i mitt fall, förstås, där var det rätt tydligt fel gjort.
Citera
2015-09-22, 22:20
Medlem
Ska se om jag lyckas ringa sjukhuset imorgon och kolla hur op går till i lokalbedövning. Om man får något innan sprutan os.v
Citera
2015-09-23, 10:36
Medlem
Kommer inte göra det.
Inte en chans i helvetet på jorden att jag kan ligga still på ett brits utan någonting innan.
Jävla skit sjukhus. Avbokar tiden..
Citera
2015-09-23, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av timpelt
Kommer inte göra det.
Inte en chans i helvetet på jorden att jag kan ligga still på ett brits utan någonting innan.
Jävla skit sjukhus. Avbokar tiden..

Menar du att de inte erbjuder lugnande? Det låter rätt oseriöst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in