Citat:
Ursprungligen postat av timpelt
Skärde mig på handen handflatan mellan fingrarna typ och fick bedövning tre gånger, gjorde så frukttansvärt ont så det svartnade för ögonen.
Något liknande? Är inte rasist, men doktorn är inte svensk..
Har aldrig blivit bedövad i handen, så det kan jag inte riktigt jämföra med, men din beskrivning låter ännu värre än det kändes hos den dåliga läkaren. Det smärtade till så att jag ville nita honom, men var över på ett par sekunder. Problemet är när läkaren är nonchalant och inte tycker att man behöver bedöva själva sticket, en bra läkare bedövar medan han sticker med. Då känns det inte mycket alls, typ som hos en bra tandläkare eller nåt.
Inga av mina läkare var etniska svenskar. Den ena var tysk, värsta läkaren jag varit med om. Den andra var från Ungern eller Bulgarien, minns inte vilket, han var sjukt bra. Har svårt att se att etnicitet skulle göra skillnad, ett rövhål är ett rövhål oavsett. Läkare från länder där man genomför omskärelse på rutin lär ju ofta ha mer erfarenhet dessutom.
Citat:
Ursprungligen postat av timpelt
Om man tar typ två alvedon innan hjälper det något?
Om du inte gör det så lär de erbjuda dig det. Vet inte om det gör jättestor skillnad vid sticket, men det var rätt skönt att ha tagit alvedon när bedövningen släppte efteråt. ;-)
Men alltså, låt inte sticket avskräcka, det kanske gör skitont, kanske inte. Men det är över på ett Magnus Uggla-samlag. Helt klart värt det många gånger om, och det kommer från någon som väntar på en andra operation för att omskärelsen blev så dåligt gjord.