2015-09-18, 23:30
Medlem
Skärde mig på handen handflatan mellan fingrarna typ och fick bedövning tre gånger, gjorde så frukttansvärt ont så det svartnade för ögonen.

Något liknande? Är inte rasist, men doktorn är inte svensk..
Citera
2015-09-18, 23:31
Medlem
Om man tar typ två alvedon innan hjälper det något?
Citera
2015-09-19, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av timpelt
Skärde mig på handen handflatan mellan fingrarna typ och fick bedövning tre gånger, gjorde så frukttansvärt ont så det svartnade för ögonen.

Något liknande? Är inte rasist, men doktorn är inte svensk..

Har aldrig blivit bedövad i handen, så det kan jag inte riktigt jämföra med, men din beskrivning låter ännu värre än det kändes hos den dåliga läkaren. Det smärtade till så att jag ville nita honom, men var över på ett par sekunder. Problemet är när läkaren är nonchalant och inte tycker att man behöver bedöva själva sticket, en bra läkare bedövar medan han sticker med. Då känns det inte mycket alls, typ som hos en bra tandläkare eller nåt.

Inga av mina läkare var etniska svenskar. Den ena var tysk, värsta läkaren jag varit med om. Den andra var från Ungern eller Bulgarien, minns inte vilket, han var sjukt bra. Har svårt att se att etnicitet skulle göra skillnad, ett rövhål är ett rövhål oavsett. Läkare från länder där man genomför omskärelse på rutin lär ju ofta ha mer erfarenhet dessutom.

Citat:

Om du inte gör det så lär de erbjuda dig det. Vet inte om det gör jättestor skillnad vid sticket, men det var rätt skönt att ha tagit alvedon när bedövningen släppte efteråt. ;-)

Men alltså, låt inte sticket avskräcka, det kanske gör skitont, kanske inte. Men det är över på ett Magnus Uggla-samlag. Helt klart värt det många gånger om, och det kommer från någon som väntar på en andra operation för att omskärelsen blev så dåligt gjord.
Citera
2015-09-19, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steehle
Har aldrig blivit bedövad i handen, så det kan jag inte riktigt jämföra med, men din beskrivning låter ännu värre än det kändes hos den dåliga läkaren. Det smärtade till så att jag ville nita honom, men var över på ett par sekunder. Problemet är när läkaren är nonchalant och inte tycker att man behöver bedöva själva sticket, en bra läkare bedövar medan han sticker med. Då känns det inte mycket alls, typ som hos en bra tandläkare eller nåt.

Inga av mina läkare var etniska svenskar. Den ena var tysk, värsta läkaren jag varit med om. Den andra var från Ungern eller Bulgarien, minns inte vilket, han var sjukt bra. Har svårt att se att etnicitet skulle göra skillnad, ett rövhål är ett rövhål oavsett. Läkare från länder där man genomför omskärelse på rutin lär ju ofta ha mer erfarenhet dessutom.

Om du inte gör det så lär de erbjuda dig det. Vet inte om det gör jättestor skillnad vid sticket, men det var rätt skönt att ha tagit alvedon när bedövningen släppte efteråt. ;-)

Men alltså, låt inte sticket avskräcka, det kanske gör skitont, kanske inte. Men det är över på ett Magnus Uggla-samlag. Helt klart värt det många gånger om, och det kommer från någon som väntar på en andra operation för att omskärelsen blev så dåligt gjord.

Tack, känner mig säkrare att igenom gå detta nu. Hoppas det inte blir komplikationer eller liknandez
Citera
2015-09-19, 20:04
Medlem
SirMunchalots avatar
Ni som oroar över bedövningen, var väljer ni inte narkos? Hur gött som helst.
Citera
2015-09-20, 01:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SirMunchalot
Ni som oroar över bedövningen, var väljer ni inte narkos? Hur gött som helst.

Tja, i mitt fall så känns tanken på narkos många gånger värre än att bli stucken av den där läkaren igen. Jag behöver behålla någon del av kontrollen, det går tvärt emot min natur att helt släppa den. Så därför vill jag hellre få bedövning den här gången med, trots ganska rejäl nålfobi, trots smärtkänslighet.

Sen är det ju ett plus att det går snabbare, inget uppvak, ingen seghet efteråt. Bara kliva av britsen och gå hem.
Citera
2015-09-20, 01:34
Medlem
Verkar inte som jag får välja narkos står att lokalbedövning är inbokad men inget att jag får välja annat.. Är väldigt sprut rädd
Citera
2015-09-20, 03:45
Medlem
Citat:
Verkar inte som jag får välja narkos står att lokalbedövning är inbokad men inget att jag får välja annat.. Är väldigt sprut rädd

Det låter som spruta. Jag fick inte heller välja. Men oroa dig inte för sprutan, det är bara obehagligt för att 1. det är en spruta
2. du kan inte kontrollera smärtan
3. det är din penis.

Egentligen gör det ondare att nypa sig i armen.
Citera
2015-09-20, 10:34
Medlem
Hur lång tid tog operationen? Vet inte om jag har nerverna att ligga still så länge heller
Citera
2015-09-20, 14:01
Medlem
Är inne på andra dagen efter operationen(medicinska skäl) och allt tycker jag ser fint ut. Bara ett litet problem och det är att huden är runt ollonet har svullnat upp mycket (som läkarna sa) så att det lägger sig över ollonet. Det liksom suger upp det vilket inte är så bra. Har löst detta med att sätta en tejpbit på själva huden och försöka hålla den tillbaks, blandat resultat får man säga.

Hela operationen för mig tog ungefär 50 min, men då inkluderar jag tiden innan bedövningen började verka(jag fick mer bedövning för den normala dosen tog inte så bra på mig). Men de säger att operationen tar ungefär en 30 min
Citera
2015-09-20, 15:42
Medlem
Citat:

Min procedur såg ut såhär:

Jag fick 2x500mg alvedon av ssk 15min innan jag kom in i operationssalen. Jag fick även en pvk i armvecket. En pvk (perifer venkateter?) Är en infart man kan spruta in medicin/dropp i. Väl på operationsbordet sattes ett skynke upp och jag fick pen-någonting insprutat i mig (starkt lugnande). Efter det kom sticket av bedövningen som kändes som ett myggbett då jag var bäng som fan och pratade med en ssk, sen minns jag inget mer. Jag hade tydligen somnat.

Jag fick alltså helt välja min bedövning. Allt från endast lokal till narkos, jag valde mellantinget, dvs lugnande och lokalbedövning. Detta var inte privat sjukvård utan landstinget.
Citera
2015-09-20, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av erikssonlawl
Sprutan känns inte alls? För guds skull var ärlig med snubben. Jag hoppade bokstavligt talat nästan till taket.. Och det är inte bara ett stick, för mig var det typ 5st. Och jag är väldigt smärttålig. Gått förövrigt 29 dagar för mig sen operation. Allt är bra och jag är nöjd. Ett stygn kvar som är lite svår å få bort, får väl vänta några dagar till..

fått en liten grop på ca 2/3mm där ett stygn suttit, nån annan som fått det? Läker det inte så ringer jag nog UM å låter dom ta en snabbtitt bara.

Då måste du haft en kass läkare då, jag fick 7 st stick, som jag sa hoppade jag till en gång för reflex, inte av smärta. Min smärttröskel är känd för att vara låg också, så måste haft en bra läkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in