2015-09-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
AJ gav ju "tillåtelse" att polisen fick söka på de platser som de ville söka på

Men han tipsade inte om Martorp.
2015-09-22, 22:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Men där framkommer inget om någon nyckel!
Dom karnse inte ville säga som det va?
Vore ju pinsamt, om det kom fram!
Det kan vara så enkelt att gömma nyckeln var en tillfällig lösning. Den som skulle komma först nästa morgon hade ingen nyckel, och Lisa fick i uppdrag att gömma nyckeln på en förutbestämd plats utan att LS visste något om det. Lisa gick med nyckeln bort till moppen, och kom där ihåg nyckeln och gick till ladan med den.
2015-09-22, 22:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
/.../ Jag är långt ifrån övertygad att boden är kroppens fyndplats. Men det är sannolikt en slags fyndplats.
Tror att LH kan ha hittats inne i ladan och att den lilla boden var full av mindre och större verktyg mm som GM använt sig av när han gömt henne. Man undersöker enligt denna hypotes olika kopplingar mellan vad man hittat i ladan och vad som finns inne i boden. - Inuti skåpet (om det nu är en skåpsdörr man ser) kan ha förvarats kemikalier, lösningsmedel, färg mm. - Det man tycks syssla med på marken kan vara en snabbare undersökning av något föremål som sett intressant ut. - Den här hypotesen innehåller ett frågetecken för vad GM tänkt sig i nästa steg - eller hade han bestämt att kroppens slutdestination för hans vidkommande skulle vara ladan?
2015-09-22, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nej, "någonstans i ladan" duger inte som svar.

Glappet mellan 18.10 ca till 18.23 tror jag blir förklarat när FUP:en släpps. Gissningsvis har hon pratat i telefon.
Jag tror att brottet inleds vid mopeden.

Och SUV:en? Om hon pratar i mobil ska det finnas teknisk bevisning och som inte ska mörkas med hänvisning till hennes ålder. Dvs OM fupen blir offentlig - åtal väcks.
2015-09-22, 22:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kan vara så enkelt att gömma nyckeln var en tillfällig lösning. Den som skulle komma först nästa morgon hade ingen nyckel, och Lisa fick i uppdrag att gömma nyckeln på en förutbestämd plats utan att LS visste något om det. Lisa gick med nyckeln bort till moppen, och kom där ihåg nyckeln och gick till ladan med den.
...som sagt #70969
2015-09-22, 22:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
LH lär knappast ha innehaft egen nyckel till caféet.

[quote=blomvattnare|54792270]Och Lisas nyckel skulle hängas i ladan men inte de andras nycklar?

För mig är detta ganska osannolikt. Exempelvis ser jag det som inte troligt att extrajobbaren Lisa hade egen nyckel. Varför skulle hon ha det?[/QUOTE]

För mig också. Ja varför skulle hon ha det? Hon hade ju bara arbetat två helger innan.
2015-09-22, 22:38
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Och SUV:en? Om hon pratar i mobil ska det finnas teknisk bevisning och som inte ska mörkas med hänvisning till hennes ålder. Dvs OM fupen blir offentlig - åtal väcks.

SUV:en är en obekräftad uppgift. Inte omöjligt.

Om hon har talat i telefonen är det med i FUP:en. Där får vi svar på den frågan i så fall.
2015-09-22, 22:40
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Men där framkommer inget om någon nyckel!
Dom karnse inte ville säga som det va?
Vore ju pinsamt, om det kom fram!
Bortsett från skuldkänslor, så är det ju också en försäkringsfråga, samt att de inte vill att det ska bli allmänt känt att nyckel förvarades i ladubyggnaden bredvid. Och dessutom att polisen nog inte ville att GM skulle ha den infon (veta att misstankar mot dem ökar iom vetskap om nyckel i ladan).
2015-09-22, 22:40
Medlem
[quote=Skaraborg2|54793154]
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Och Lisas nyckel skulle hängas i ladan men inte de andras nycklar?

För mig är detta ganska osannolikt. Exempelvis ser jag det som inte troligt att extrajobbaren Lisa hade egen nyckel. Varför skulle hon ha det?[/QUOTE]

För mig också. Ja varför skulle hon ha det? Hon hade ju bara arbetat två helger innan.

Dessutom borde väl de andra tjejerna berättat att Lisa gick till ladan med en nyckel,det var ju innan det stora locket lades på.
2015-09-22, 22:41
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Då är det troligare att en extranyckel redan hängde där och att hon hade något ärende tillbaka.

Men nu borde vi koncentrera oss på morgondagen en stund. Vad kan dessa förhör komma att ge? Får vi veta något i så fall?
2015-09-22, 22:42
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=Skaraborg2|54793154]
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Och Lisas nyckel skulle hängas i ladan men inte de andras nycklar?

För att hon skulle åka moppe för första gången och kanske komma väldigt tidigt, för de andra, för att hon ville vara säker på att hinna fram i tid och ville ha en tidsmarginal. Ambitiös! Får låna den mycket hemliga reservnyckeln av Caféägarinnan, så att hon kan gå in i värmen när hon kommer fram och får också klara besked om var den ska läggas tillbaka och att ingen annan ska se henne när hon lägger tillbaka den på gömstället ??
2015-09-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men han tipsade inte om Martorp.

Nej det gjorde han inte och då visste han att det fanns en bod lite i gömmorna bakom Martorpsladan men han tipsade om andra öde hus

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in