Såg hela dokumentären och blir inte riktigt klok på den...ärligt talat. Skulle ha varit bra att veta vem donnan som pratar i filmen är (som förövrigt ser mycket bra ut

.)
Några saker iaf.
Bilden där Maddie håller i tennisbollarna som hon/någon annan tydligen kommit fram till att den togs den 5 maj. Förövrigt så har det ju kommit fram att denna tennisbilden har tagits tidigare än den påstådda dagen. Så varför nu den 5:e? Hon pratar om EXIF-programmet vilket jag själv har. Men om jag inte missminner mig så måste man ha originalbilden för att kunna få fram all data och korrekt sådan. Att ta ner en bild från Internet eller på annat sätt gör ju att bildens egenskaper ändras på vägen. Så faktiskt...så ger jag inte mycket för den analysen. Sedan när man jobbar med fotografier, textfiler och annan data så ser man alltid till att dessa HASHAS #md5 typ. Alltså, enkelt förklarat, man lägger till en checksumma på data, o kollar med jämna mellanrum att denna checksumma är den samma. OM inte, så betyder det att data (fotot, filen etc) har ändrats. Det räcker att du lägger till/tar bort ett tecken för att denna checksumma skall ändras. I filmen ser vi ingenting av detta.
Sen när det gäller parets medical files, ja det har vi haft uppe tidigare och det är fortfarande väldigt märkligt att dom inte vill lämna ut det. Har Operation Grange fått möjlighet att titta på det om nu polisen i Portugal förvägras?
Postern som skickades ut när Maddie försvann är också ett väldigt konstigt beteende. Varför skicka ut ett flera år gammalt kort och inte ett från den veckan. Om de nu togs några kort alls? Vilket också är underligt. Om det nu togs några alls så var det väldigt få för att vara en semesterresa.
Fotot vid polen. Det låter ju väldigt trovärdigt det scenario som sätts ihop. Men återigen...många gånger finner jag bilderna som otydliga och rentutav att hon blandar ihop dem själv.
Nej, förstår inte heller varför McCann's skulle skicka iväg Maddie till U.S.A. O som någon redan påpekat. Lilltjejen i USA liknar inte alls Maddie. Så den delen av dokumentären ser jag som helt irrelevant. Hon kan ju knappast ha trott på det själv ens. Men det är klart...man kan ju bli full på vanligt kranvatten också om man nu inbillar sig det.
Som sagt, väldigt svårt att få något grepp utav det hela och därför ter det sig än mer konstigt att McCanns försökt stoppa den här filmen. Som jag ser det finns det ingen substans alls i vad som sägs i denna film förutom hon som pratar då (se ovan).
Visst det finns många frågetecken och än bättre dokumentärer som gör ett mer handfast försök att dokumentera vad som hände den där kvällen. Ta en titt på Truth Of The Lie tillsammans med Buried By Mainstream Media. Dom tillsammans rekommenderar jag för den som vill bilda sig en uppfattning om detta case samt såklart de officiella dokumenten från den portugisiska polisen
http://mccannpjfiles.co.uk/