2015-08-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag har verkligen letat efter filmen på youtube idag efter alskart skrev att h*n också sett den. Det kändes lite pinsamt för mig tidigare eftersom ingen besvarade mitt inlägg. Det var skönt när ytterligare en användare kom in och berättade att h*n sett den.

Jag funderar på om den är borttagen eftersom jag inte hittar den? Jag ska dock göra ett nytt försök så småningom att hitta den. Varför Maddie skulle befinna sig i USA hos dessa människor fick man som sagt inget svar på, men det är ju iofs inte ovanligt. De flesta teorierna när det gäller Maddie slutar ju ofta med ett stort (???) I filmen fanns det bilder på tjejen som påstods vara Maddie, förmodligen stulna från ett facebook-konto. Mönstret på poolen som filmen visade (och sista bilden på Maddie med Gerry) var onekligen mer lik poolen från Mexico än den från Pdl.

Filmen syfte var (om jag uppfattade det rätt) att det inte var ett bortrövande av Maddie utan att det var något som skett i samförstånd.. Men som sagt nu var det ett tag sedan jag såg filmen och jag hittar den inte igen.

Kan det vara så att föräldrarna till den amerikanska flickan har fått syn på filmen och krävt att den ska tas bort?

Jag har också letat efter filmen men heller inte hittat den, konstigt.. Ska nog leta lite mer imorgon och se om jag har mer tur att hitta den då. Men den kanske är borttagen som du säger! Skulle vara intressant att se vad andra säger om dokumentären om vi nu kan hitta länken.
Citera
2015-08-16, 23:47
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alskart
Jag har också letat efter filmen men heller inte hittat den, konstigt.. Ska nog leta lite mer imorgon och se om jag har mer tur att hitta den då. Men den kanske är borttagen som du säger! Skulle vara intressant att se vad andra säger om dokumentären om vi nu kan hitta länken.

Ja, hur som helst är jag riktigt glad att du kom in och bekräftade att filmen åtminstone har funnits,
så något gott kom ur det .
Citera
2015-08-22, 01:50
Medlem
JSelwyns avatar
Någon uppdatering gällandes dokumentären som skulle komma nu i sommar?
Citera
2015-08-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Någon uppdatering gällandes dokumentären som skulle komma nu i sommar?

Njaeaaeee... Sonia Poulton som är initiativtagare till dokumentären har varit "någon annanstans" sedan början av Augusti, dvs dryga 3 veckor. Jag och många med mig trodde först på semester, men när det börjar gå så lång tid misstänker man ju annat. Hon har setts i USA för några dagar sedan och det börjar surras om att hon är där för att säkra vissa juridiska bitar samt den ekonomiska biten i det hela.

Som så mycket annat i det här fallet, får vi nöja oss med att vänta och se. Men det vore fel att hoppas på något i brådrasket, det lär dröja innan dokumentären visas på någon offentlig kanal.
Citera
2015-08-23, 23:34
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepzoq
Njaeaaeee... Sonia Poulton som är initiativtagare till dokumentären har varit "någon annanstans" sedan början av Augusti, dvs dryga 3 veckor. Jag och många med mig trodde först på semester, men när det börjar gå så lång tid misstänker man ju annat. Hon har setts i USA för några dagar sedan och det börjar surras om att hon är där för att säkra vissa juridiska bitar samt den ekonomiska biten i det hela.

Som så mycket annat i det här fallet, får vi nöja oss med att vänta och se. Men det vore fel att hoppas på något i brådrasket, det lär dröja innan dokumentären visas på någon offentlig kanal.

Tack zepzoq för uppdateringen :-).
Ja, får väl vänta då!
Citera
2015-08-24, 21:27
Medlem
JSelwyns avatar
När man tittar på filmen Truth of the Lie och då speciellt på Jane Tanner JT's sighting att hon skulle ha sett förövaren http://www.liveleak.com/view?i=fab_1405524640 (16.03 in i filmen). Om det här nu skulle stämma att JT gick tillbaks denna väg mot Tapas-restaurangen, ja, då kan hon omöjligt ha sett förövaren. Vi har säkert diskuterat det tidigare men repetition är kunskapens moder. O som jag förstår det så bekräftar JT's Man att hon faktiskt tog den här vägen. För att JT skulle obemärkt passerat både GM och journalisten som det visas i filmen utan att dom märkte det...ni får dra er egen slutsats.
Citera
2015-09-01, 15:44
Medlem
För att återgå till Smithfamiljen som kanske såg Gerry på gatan:
Antag att Gerry tittar in på kvällen i bostaden och hittar Madeleine livlös vid soffan. Hon är bara svårt skadad och i panik går Gerry iväg med flickan mot sjukstugan som finns i närheten. Då möter han Smithfamiljen. I eller vid sjukstugan avlider Madeleine. Kanske lyckas han då muta den tjänstgörande att hålla tyst, åtminstone för en tid. Detta skulle kunna förklara varför man inte hittade spår av död på Gerrys kläder. Kanske de på något sätt tar tillbaka Madeleine till bostaden senare, i avsikt att gömma henne på ett säkrare ställe. Det som jag tycker är lite märkligt vad gäller hundarna, är att på de första filmerna som jag såg, lämnade hunden platsen bakom soffan utan att markera. Då kallades han tillbaka och denna gång skällde han. Denna bit togs bort från en del senare filmer. Dock tvivlar jag inte på hundarnas förmåga.
Citera
2015-09-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av follke
Antag att Gerry tittar in på kvällen i bostaden och hittar Madeleine livlös vid soffan. Hon är bara svårt skadad och i panik går Gerry iväg med flickan mot sjukstugan som finns i närheten. Då möter han Smithfamiljen. I eller vid sjukstugan avlider Madeleine. Kanske lyckas han då muta den tjänstgörande att hålla tyst, åtminstone för en tid. Detta skulle kunna förklara varför man inte hittade spår av död på Gerrys kläder. Kanske de på något sätt tar tillbaka Madeleine till bostaden senare, i avsikt att gömma henne på ett säkrare ställe. Det som jag tycker är lite märkligt vad gäller hundarna, är att på de första filmerna som jag såg, lämnade hunden platsen bakom soffan utan att markera. Då kallades han tillbaka och denna gång skällde han. Denna bit togs bort från en del senare filmer. Dock tvivlar jag inte på hundarnas förmåga.

Tja... i mina öron låter det för invecklat - speciellt då med avseende på det jag fetat i citatet.

Men smith-familjen är intressant tycker jag, även om det finns vissa frågetecken.
Citera
2015-09-02, 00:52
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av follke

Även om Gerry skulle ha tagit tillbaks Maddie till lägenheten så kvarstår ju faktum att lägenheten hade i princip "rensats" på DNA-spår. Vilket i mina ögon ter sig mycket märkligt. Återigen, om man nu vill visa på sin oskuld (därmed inte sagt att paret i sig är skyldiga) eller visa omvärlden att man är seriös i att få Maddie tillbaks, så varför då rensa bort alla spår efter henne? Knappast något en inbrottstjuv/inkräktare skulle haft tid eller tanke på?
Citera
2015-09-02, 11:14
Medlem
Javisst är hela fallet komplicerat och vi har alla som skriver här våra egna teorier.
Kanske den ansvarige för sjukstugan den kvällen var/är fortsatt mutad genom stora summor pengar. Det vill man ju inte gärna tro, men möjligheten finns. Om så skulle vara fallet, kan ju denne person inte nu tala om att Madeleine dött där.
Varför M. därefter skulle förts tillbaka till hotellet, innan hon skulle föras bort för att gömmas, om så var fallet, kanske det finns en förklaring till. Men som vi inte kan tänka ut, när vi inte har fakta.
Varför man sopar bort alla dna spår är märkligt, men spår av död, som hundarna upptäckte tre veckor senare, har väl inte med dna att göra?
Vad gäller pedofil personer, om det nu fanns sådana i gruppen, skulle mina svarta tankar kunna föreställa sig, att en av männen som tittade till barnen, var en sådan, och försökte göra något med M. denna kväll. M. kanske blev alldeles förskräckt och rusade upp i panik och i hastigheten ramlade hon från soffan, där hennes pappa sedan hittade henne. För jag tycker att det är lite otroligt att ett fall från en soffa av ett barn som bara vill titta ut genom fönstret, skulle kunna orsaka så svåra skador.
Citera
2015-09-02, 16:58
Medlem
Nu kanske jag är alldeles "ute och cyklar". Mina svarta funderingar fortsätter:
Antag att Gerry är pedofil och har förgripit sig på sin dotter. Detta visste en vän till honom om, eftersom de kanske diskuterat det ( enligt antydan från andra vänners skriftliga berättelse).
Vännen förgriper sig på samma sätt när han tittar in till barnen.
Gerry vet inte detta utan tror att han själv är orsak till Madeleines död, genom försummelse av barnen. Föräldrarna förklarar flickan försvunnen. Varför är det viktigt att få bort M:s dna? Kanske är det inte bara hennes dna, utan ett annat dna som kan återfinnas tillsammans med hennes, som Gerry vill få bort. Kanske vännen erkänt för Gerry vad han gjort. Gerry skyddar honom inför hotet att om vännen avslöjas via sitt dna, åker Gerry också dit. Ja, det blev många kanske det här...
Citera
2015-09-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Är det någon som sett dokumentären på youtube där en kvinna på fullt allvar påstår att Maddie är bosatt i USA? Hon radar upp (det hon anser) fakta för påståendet. Det som dock inte framkommer är varför den tjejen hon pekar ut skulle vara Maddie.

T ex går hon in på en av de sista (?) bilderna och påstår att de inte är från Pdl utan Mexico. Mönstret runt poolen stämmer iofs väldigt bra med den sista bilden där Maddie var närvarande.

Nu minns jag inte allt för det var en tid sedan jag såg den, men hon kommer även in på namnet, tjejen skulle heta något liknande.

Orsaken till att Maddie skulle befinna sig där och att K och G inte skulle göra anspråk på henne är dock obegripligt. Lika märkligt som att polisen inte skulle göra något. Först när jag såg dokumentären ville jag inte skriva något för den var så snurrig. Jag har dock inte kunnat släppa den och undrar därför om någon har sett den eller om jag drömt allting..

Här är filmen

Dokumentary Madeleine McCann WHAT THEY DON´T WANT YOU TO KNOW

https://www.youtube.com/watch?v=ouX0o-cTh_Y
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in