Citat:
Ursprungligen postat av
siljaeuropa94
Tycket också konceptet med att titta på reklam för att fylla på sen "KLART" var en bra grej som de nu totalförstör med en soppa av "poängsystem".
Edit: Fast jag hittar ingen tydlig info på Wifog där det specificeras tydligt vilka grupper som eventuelt undantas från månadsavgift och om de fortfarande tillåts forttsätta med enbart reklamtittande som motprestation.
Vi är alla olika där. Jag t ex föredrar snarare ett system där man kan tanka upp poäng genom att låta reklam snurra på en fast uppkoppling på lånedator på offentlig plats och sedan bara fylla på surfen snabbt via poängen när man behöver den hemma. Jag har också sitsen att jag alltid har massor av sms och gott om samtalstid kvar varje månad, medan surfen alltid är slut i mitten på månaden sedan de drog ner till 2Gb... Att kunna fördela om hade inte varit så dumt för min del.
Angående månadsavgiften så får jag det till att man ska kunna "betala" med poäng om man har tillräckligt. Frågan för mig blir om man ÄNDÅ är tvungen att koppla bankkortet till systemet, bara för att de ska KUNNA dra pengar OM det behövs.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Bättre då att köpa en skittelefon på ICAMAXI för 499 och få ett kontantkort inpå med ett års fri surf.
Ett års FRI surf finns väl inte...?
Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Har varit rätt nöjd med deras tjänst även om det hägt sig ibland när man laddat på surf.
Synd, de lär tappa minst en tredjedel av kunderna direkt om det blir så att man blir tvingad att betala, för det är det inte värt.. enligt mig iallfall.
Hade tidigare joors (annan gratistjänst) de la ner nästan direkt jag fixade ett andra kort att ha i luren, det första hade jag i plattan och funkade bra i ett år.
Nå, det är ju lite det som är pudelns kärna. Gratis telekom fungerar tyvärr inte i praktiken. Visst kan vi klaga på försämringar och att de börjar ta betalt. Men de måste ju på någon sätt få ekonomin att funka. Faktum är ju att om Wifog går i kk får vi klippa korten allihopa vare sig vi vill eller inte...
Och så dagens ofrivilliga humor... Sitter och laddar på samtalsminuterna för att kunna ha så mycket som möjligt att ev kunna byta till poäng sedan. Reklamen kör igång och det är Wifogs egen reklam som börjar med "There´s must be idiots running this company"...
De kanske skulle byta ut den nu.......
PS
Infomailet droppade in i mailboxen idag