2015-09-21, 17:55
Medlem
Nu verkligen kokar det på Wifog:s Facebooksida
https://www.facebook.com/Wifog?ref=ts&fref=ts
Citera
2015-09-21, 19:20
Medlem
Laxermedels avatar
Mycket synd, jag var en flitig användare, klickade igång reklamen när jag körde bil eller chillade vid datorn i början av månaderna. Har kört dubbelt, det gamla Tele2 för 19 kr i månaden och Wifog på min andra lur. Eftersom jag är snuskigt snål har jag helt enkelt inte ringt mer än 2-3 samtal i månaden, med Wifog behövde jag inte bry mig om det längre. Även om priset 39 kronor i månaden inte är mycket ska inte free beer kosta 39 kronor. Har dock fått blodad tand på att kunna surfa så får glutta på abb. när Wifog är över.
Citera
2015-09-21, 19:25
Medlem
Dags att säga upp wifog alltså. Så hur gör man det?
Citera
2015-09-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SNOHV
Dags att säga upp wifog alltså. Så hur gör man det?

Såhär står det i servicevillkoren;
Citat:
Ni kan när som helst säga upp ert Wifog-konto och medlemskap. Gå till vår webbplats och säg upp ert medlemskap på er kontosida och följ anvisningarna om uppsägning på webbplatsen.

Hittar dock inget om uppsägning på min kontosida.

Edit: Läste deras FAQ nu;

Citat:
+Jag vill avsluta mitt konto

Om du vill avsluta ditt konto Wifog ska du kontakta vår support (support@wifog.com) från den e-postadress som är kopplad till ditt telefonnummer. Uppge dina personuppgifter i mejlet till vår support, på så sätt är vi säkra på att det är korrekt innehavare som önskar att avsluta sitt konto.
Senast redigerad av crille631 2015-09-21 kl. 20:53.
Citera
2015-09-22, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vi kan nog vara helt överens om att Wifog är ett något udda företag som inte hanterar sin kundstock på det sätt som vi är vana vid. När man ser hur "kundsupporten" sköts på Facebook förstår man att det är något inte riktigt fungerar som det var tänkt att göra i verksamheten. https://www.facebook.com/Wifog

Om du känner ändå dig osäker vad som gäller så varför inte ta kontakt med Wifog direkt och få ett svar på dina tvivel.

Nä, vi är inte helt överens i synen på Wifog... Jag kan slå vad om att det ploppar in ett infomail till samtliga kunder till slut.

Frågan nu blir väl hur poängsystemet kommer att fungera. Om jag förstår det hela rätt så kan man undvika att koppla sitt kort till Wifog OM man har 500 poäng på "kontot" som de kan dra 200 poäng från i slutet på November. Och sedan samma procedur igen följande månader. Är det fler som håller med om den tolkningen?
Citera
2015-09-22, 08:07
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Nä, vi är inte helt överens i synen på Wifog... Jag kan slå vad om att det ploppar in ett infomail till samtliga kunder till slut.

Frågan nu blir väl hur poängsystemet kommer att fungera. Om jag förstår det hela rätt så kan man undvika att koppla sitt kort till Wifog OM man har 500 poäng på "kontot" som de kan dra 200 poäng från i slutet på November. Och sedan samma procedur igen följande månader. Är det fler som håller med om den tolkningen?

Ja-men nu börjar reglerna bli så luddiga att det blir som att tolka bibeln-dvs alla,inklusive wifog, har sin egen syn.

Tycket också konceptet med att titta på reklam för att fylla på sen "KLART" var en bra grej som de nu totalförstör med en soppa av "poängsystem".

Edit: Fast jag hittar ingen tydlig info på Wifog där det specificeras tydligt vilka grupper som eventuelt undantas från månadsavgift och om de fortfarande tillåts forttsätta med enbart reklamtittande som motprestation.
Senast redigerad av siljaeuropa94 2015-09-22 kl. 08:18.
Citera
2015-09-22, 09:33
Medlem
ChocolateWatchbands avatar
Hade precis kostat på en surfplatta med kortplats just med tanke Wifog.

Vilket ska man välja nu?

Orkar inte leta simkorts priser osv.
Citera
2015-09-22, 16:34
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChocolateWatchband
Hade precis kostat på en surfplatta med kortplats just med tanke Wifog.

Vilket ska man välja nu?

Orkar inte leta simkorts priser osv.
Som jag tolkar det kan du betala 1 månad, samla poäng och sen ha resten gratis bara du har poäng kvar i slutet på månaden. Om jag har fel får någon gärna påpeka detta.
Citera
2015-09-22, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Som jag tolkar det kan du betala 1 månad, samla poäng och sen ha resten gratis bara du har poäng kvar i slutet på månaden. Om jag har fel får någon gärna påpeka detta.

Citat:
När man betalar 39:- så får man 500 poäng att ringa, sms:a eller surfa för. Varje gång man handlar genom Wifog (hos exempelvis Linas matkasse, Footway, Dustin eller liknande) så belönas man med poäng som man också kan ringa, sms:a och surfa för. Varje gång som man svarar på enkäter så får man också poäng, och så där kommer det att gå till. Har man mycket poäng kan man även välja att växla in 200 poäng istället för att betala 39:- i månadskostnad.
...
All information kommer att komma i våra löpande nyhetsbrev framöver. Förändringen träder inte i kraft förrän den 1:a oktober och alla befintliga användare kommer kunna fortsätta använda tjänsten helt kostnadsfritt till den sista november. Ingen kommer någonsin att bli tvingad att betala någonting.

Källa: https://www.facebook.com/Wifog

Den stackars Yasmine som står för Wifogs information
har svårt att hålla undan för alla frågor om oklarheter.
Klar miss från Wifog att inte ha en bra policy för sin
information i god tid innan man genomför en förändring
av sina tjänst.
Citera
2015-09-22, 17:40
Medlem
Onanikrems avatar
"Kommer alltid att vara gratis"
Tja, blir man tvingad att koppla kontokort till deras tjänst kan de räkna bort mig ialla fall!
Bättre då att köpa en skittelefon på ICAMAXI för 499 och få ett kontantkort inpå med ett års fri surf.
Har redan en telefon med dubbla simkortsplatser, något dyrare men man slipper ju kolla på reklam så fort man öppnar luren.
Skittelefonen kan man ju ge bort till någons unge eller sälja för en hundring kanske?
Citera
2015-09-22, 17:58
Medlem
Onanikrems avatar
Har varit rätt nöjd med deras tjänst även om det hägt sig ibland när man laddat på surf.

Synd, de lär tappa minst en tredjedel av kunderna direkt om det blir så att man blir tvingad att betala, för det är det inte värt.. enligt mig iallfall.

Hade tidigare joors (annan gratistjänst) de la ner nästan direkt jag fixade ett andra kort att ha i luren, det första hade jag i plattan och funkade bra i ett år.
Citera
2015-09-22, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Tycket också konceptet med att titta på reklam för att fylla på sen "KLART" var en bra grej som de nu totalförstör med en soppa av "poängsystem".

Edit: Fast jag hittar ingen tydlig info på Wifog där det specificeras tydligt vilka grupper som eventuelt undantas från månadsavgift och om de fortfarande tillåts forttsätta med enbart reklamtittande som motprestation.

Vi är alla olika där. Jag t ex föredrar snarare ett system där man kan tanka upp poäng genom att låta reklam snurra på en fast uppkoppling på lånedator på offentlig plats och sedan bara fylla på surfen snabbt via poängen när man behöver den hemma. Jag har också sitsen att jag alltid har massor av sms och gott om samtalstid kvar varje månad, medan surfen alltid är slut i mitten på månaden sedan de drog ner till 2Gb... Att kunna fördela om hade inte varit så dumt för min del.

Angående månadsavgiften så får jag det till att man ska kunna "betala" med poäng om man har tillräckligt. Frågan för mig blir om man ÄNDÅ är tvungen att koppla bankkortet till systemet, bara för att de ska KUNNA dra pengar OM det behövs.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Bättre då att köpa en skittelefon på ICAMAXI för 499 och få ett kontantkort inpå med ett års fri surf.

Ett års FRI surf finns väl inte...?

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har varit rätt nöjd med deras tjänst även om det hägt sig ibland när man laddat på surf.

Synd, de lär tappa minst en tredjedel av kunderna direkt om det blir så att man blir tvingad att betala, för det är det inte värt.. enligt mig iallfall.

Hade tidigare joors (annan gratistjänst) de la ner nästan direkt jag fixade ett andra kort att ha i luren, det första hade jag i plattan och funkade bra i ett år.

Nå, det är ju lite det som är pudelns kärna. Gratis telekom fungerar tyvärr inte i praktiken. Visst kan vi klaga på försämringar och att de börjar ta betalt. Men de måste ju på någon sätt få ekonomin att funka. Faktum är ju att om Wifog går i kk får vi klippa korten allihopa vare sig vi vill eller inte...

Och så dagens ofrivilliga humor... Sitter och laddar på samtalsminuterna för att kunna ha så mycket som möjligt att ev kunna byta till poäng sedan. Reklamen kör igång och det är Wifogs egen reklam som börjar med "There´s must be idiots running this company"...
De kanske skulle byta ut den nu.......

PS
Infomailet droppade in i mailboxen idag
Senast redigerad av Gissa vem 2015-09-22 kl. 18:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in