2015-09-20, 22:19
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Självklart skall du fortfarande genomlida reklaminslagen det är ju hela Wifogs företagsidé, de ger inte bort tele och wifi för sketna 39kr/månad.

Så här kan du läsa på deras sida:

Robin Hood-operatören

Titta på reklam, shoppa prylar och fyll i enkäter så får du surf, prat och sms på köpet! Inga månadsavgifter. Inga bindningstider. Inget krångel.

Easy peasy!

Det där med inga månadsavgifter kan du numera dock ta med en nypa salt.
Öööh?!
Citera
2015-09-21, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Om du fortfarande inte känner dig övertygad om de nya villkoren; varför inte ta kontakt med Wifog själv så får du säkert ett bättre svar på dina tvivel. Bara för att du exklusivt inte har fått detta mejlet behöver ju detta inte betyda att du är undantaget från de nya villkoren. Kolla upp med Wifog vad det är som gäller istället.

Jag utgår kallt ifrån att Wifog skickar ett mail till samtliga "kunder". Hur de än driver sin business i ö så vore något annat i princip otänkbart. Varför inte alla får sitt mail ungefär samtidigt kan man ju dock spekulera över.
Citera
2015-09-21, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Jag utgår kallt ifrån att Wifog skickar ett mail till samtliga "kunder". Hur de än driver sin business i ö så vore något annat i princip otänkbart. Varför inte alla får sitt mail ungefär samtidigt kan man ju dock spekulera över.

Vi kan nog vara helt överens om att Wifog är ett något udda företag som inte hanterar sin kundstock på det sätt som vi är vana vid. När man ser hur "kundsupporten" sköts på Facebook förstår man att det är något inte riktigt fungerar som det var tänkt att göra i verksamheten. https://www.facebook.com/Wifog

Om du känner ändå dig osäker vad som gäller så varför inte ta kontakt med Wifog direkt och få ett svar på dina tvivel.
Citera
2015-09-21, 09:04
Medlem
Fick mailet igår. Trist utveckling men jag är inte förvånad.

Funderar på om det är någon idé att pasa på och ladda kortet med 5gb surf för 119:- eller ska man räkna med att den potten ryker i samband med "nylanseringen".
Citera
2015-09-21, 09:37
Medlem
I mitt mejl står det följande:

"Den som vill och har gott om poäng kan istället för 39 kr betala med Wifogpoäng, vilket belönar de flitiga Wifogarna."

Jag tolkar det som att om man ofta använder Wifog så måste man inte betala månadsavgift i reda pengar.

Det hjälper inte mig för jag har köpt surfpott och i övrigt använder jag Wifog bara som en reservmobil, när jag ska ut i spenaten och vill vara rädd om min vanliga mobil.
Citera
2015-09-21, 12:57
Medlem
Det blir bara värre och konstigare.
Tydligen tycker Wifog att användarna är dumma i huvudet som inte "klarar av" att ta till sig för mycket ny information!

Detta står i en kommentar att läsa på deras Facebooksida i ett svarsfält :

Vårt första nyhetsbrev har ännu inte gått ut till alla våra användare. Vi kommer att skicka ut mer information kontinuerligt och säkerställa att alla vet vad som blir våra nya villkor, men det här är steg ett för att förhindra att det blir för mycket information på en gång.

Vänliga hälsningar,
Yasmine
Citera
2015-09-21, 13:16
Medlem
Dubbeltrasts avatar
Jag har just berättat för Wifog att jag har HIV, prematur ejakulation och schizofreni.
http://imgur.com/v4Wdg3i
Ni tror väl inte att Wifog kommer använda uppgifterna till någonting?
Citera
2015-09-21, 13:56
Medlem
Läst på Wifog Facebook - Vad händer med mitt abonnemang om jag inte gör någonting?

WIFOG För att säga upp sitt konto kan man kontakta oss via mail enligt ovan. Gör man ingenting så inaktiveras kontot den sista november 2015. Ingen kommer att bli debiterad eller få någon faktura utan att själv ha valt det.

Vänliga hälsningar,
Yasmine

Samt nyligen uppdaterad info -
Hej alla,
Här kommer svar på några av era frågor, som tidigare nämnt besvarar vi era frågor löpande.

1. När ska befintliga Wifogare börja betala?
Om du är befintlig användare hos Wifog behöver du inte betala förrän i slutet på november 2015. Du har alltså gott om tid att bekanta dig med nya Wifog innan du väljer om du vill fortsätta använda dig av Wifog eller inte.

2. Hur kommer betalningen att ske?
Du kopplar ditt bankkort/kreditkort till Wifogkonto. Vi kommer att debitera dig månadsvis - i slutet på varje månad. Som ovan nämnt kan du som befintlig Wifogare välja att vänta med betalning till slutet på november (2015).

3. Kommer det att gå att använda Wifog gratis?
Så länge man har minst 500 poäng så kommer man att kunna fortsätta använda tjänsten kostnadsfritt då vi kommer att dra poäng istället för pengar i månadsavgift (200 poäng/månad).

4. Vad innebär Wifogpoängen?
Wifogpoäng är den valuta som du som användare kommer att ha. Du blir belönad med Wifogpoäng när du t.ex. tittar på reklam, genomför enkäter eller tar del av erbjudanden. Du väljer själv hur du vill spendera dina Wifogpoäng, telefoni, data SMS/MMS. En viktig punkt med Wifogpoängen är att dina poäng aldrig brinner inne, de sparas från månad till månad och "försvinner" alltså inte som hos andra operatörer.

Du har även möjlighet för att betala din månadskostnad med Wifogpoäng. Du betalar då med 200 Wifogpoäng istället för 39 kronor.

5. Om jag vill avsluta mitt Wifogkonto - hur gör jag då?
Vill du avsluta ditt konto kontaktar du vår support på support@wifog.com och uppger din registrerade e-postadress och dina personliga uppgifter.

6. Varför har ni raderat övriga sociala medier knutet till Wifog?
Vi har raderat t.ex. Twitter och Youtube då dessa kanaler inte var uppdaterade. Vi planerar att införa dessa två kanaler igen inom snar framtid, efter nylanseringen.

Hälsningar,
WIFOG

Citera
2015-09-21, 14:09
Medlem
Efter att ha läst Wifog:s "information" på Facebook ...

https://www.facebook.com/Wifog/posts/873046352786234

... så kan det vara bra att känna till dessa två länkar

Anmälan om otillbörlig marknadsföring (Konsumentverket)
http://www.konsumentverket.se/Konsum...arknadsforing/

Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
http://www.arn.se/
Riktigt obehagligt kan det bli om Wifog tvångsansluter alla som har ett Wifog SIM-kort för att sedan driva ärendet till inkasso.
Senast redigerad av 2006 2015-09-21 kl. 14:14.
Citera
2015-09-21, 15:43
Medlem
Skärmdump på mailutskicket i sin helhet.

http://imgur.com/mxVEo1h
Citera
2015-09-21, 16:40
Medlem
brattalattas avatar
Så nu kan vi kalla wifog för bluffog. Oj råkade anmäla dem till konsumentverket också.
Citera
2015-09-21, 17:39
Medlem
Grisbrottarens avatar
Nåja. Jag fick i alla fall möjlighet att prova på hur det är att ha mobiluppkoppling på min iPhone. Det visade sig att jag använt det väldigt lite och klarar mig alldeles utmärkt utan.

Tack, Wifog, men nej tack till att betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in