2015-09-22, 17:59
Medlem
snailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOLYGRAIL
Tack!

Lite andra frågor, va va det för område det hela inträffade i? Söderhamns motsvarighet till Rinkeby eller liknande? vad handlade tjafset om?

tråkigt när sånt här händer, påminner om mordet på kungsholmen 2007 när en annan ung kille misshandlades till döds
Söderhamn från en söderhamnsares perspektiv: en jävla massa droger kriminalitet och invandrare fin stad på somrarna men ger dig självmordstankar övriga årstider, helt enkelt så är det lilla Bagdad.
Citera
2015-09-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteSturgeon
Söderhamn ligger en bit norrut, ett par mil norr om Gävle för att vara exakt.

Personligen har jag ingen erfarenhet av orten i fråga men enligt andra i tråden verkar det inte vara något paradis direkt, som jag förstått det handlar det om mycket white-trash och invandrare på samma ställe, rätta mig om jag har fel någon!
7,7mil för att vara exakt
Citera
2015-09-22, 18:00
Medlem
snailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invercote
Den första som går in i tingsrätten har byxor å är den som är häktad, han är smalare än den andra killen med shorts som ser grövre å ljusare ut. så jag sätter mina pengar nu på att det är M S som knivhögg!
Vart har du sett det här?
Citera
2015-09-22, 18:01
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Var väl en snut som uttalat sig om att det inte fanns mycket som tyder på det när det när det presenterades första gången mer att något har uttalats i samband med brottet. Men visst det är väl inget att hänga upp sig på. Kammaråklagaren spekulerar i det men det är fortfarande spekulationer och borde inte släppas till media på det där sättet. Ett misstänkt motiv i det slaget är ju något som media bara tackar och tar emot och slår på stortrumman över och gör det till en sanning i sina artiklar. Jag tycker inte mycket pekar på att det är rasistiska motiv, gärningsmännen känns inte som några som har läggning åt det hållet, känns mer som en bunt bråkiga ungdomar varav en eller två av dem verkar ha lite färre spärrar än vanligt.

Att vara av åsikten att media inte ska rapportera om misstänkta motiv känns som ett väldigt märkligt ställningstagande här på fb då man i tråden försöker få fram just motivet.

Jag tycker inte heller att det av vad som har framkommit i tråden eller av det som jag har läst i media finns något som tyder på att det ska röra sig om rasistiska motiv bakom dådet, jag är dock intelligent nog att förstå att kammaråklagaren sitter på fler och bättre uppgifter än vad jag gör och är därmed bättre lämpad att spekulera om saken.
Citera
2015-09-22, 18:01
Medlem
snailors avatar
Citat:
Den första som går in i tingsrätten har byxor å är den som är häktad, han är smalare än den andra killen med shorts som ser grövre å ljusare ut. så jag sätter mina pengar nu på att det är M S som knivhögg!
Har dessutom hört från säkra källor att M.S varit inloggad på Facebook tidigare idag
Citera
2015-09-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snailor
Vart har du sett det här?

Finns bilder på 2 personen på Aftonbladet, antar det är dom han syftar på.
Citera
2015-09-22, 18:06
Medlem
snailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteSturgeon
Finns bilder på 2 personen på Aftonbladet, antar det är dom han syftar på.
Ser ju ut att vara samma person på båda bilderna dock.. Är dessutom en väldigt lång person och V.L är kort
Citera
2015-09-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snailor
Har dessutom hört från säkra källor att M.S varit inloggad på Facebook tidigare idag

Den har knappast någon betydelse, känner till flera personer som sitter på anstalt med insmugglade telefoner, svenska fängelser/häkten är ett skämt i alla avseenden.
Citera
2015-09-22, 18:10
Medlem
Besöker orten emellanåt i tjänsten. Negrer och araber går omkring nyfriserade med de senaste mobiltelefonerna och kassar med nyinköpta kläder. Frågan är bara vad dessa arabnegrer kan bidra med i denna avfolkningsbygd? Alltsedan början till 70-talet har det varit en avfolkningsbygd. De med lite framåtanda har dragit, många epa-traktor-män har blivit kvar och sedan knarket kom till stan i början av 80-talet så har det barkat fullständigt. Liksom för Lindesberg, Fagersta, Hällefors osv. numera också fyllda med arabnegrer. Oj vad dessa kommer rädda våra pensioner!
Citera
2015-09-22, 18:16
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlemm
Fallet nämndes i nyheterna precis. Man la till att: "BO är från Syrien och att dådet kan ha rasistiska motiv". Hahaha, det är bara för svensken att vänja sig, när en invandrare utsätts för brott misstänker man snabbt rasistiska motiv.
Ironiskt nog om en invandrare utför brott oavsett svenskt medborgarskap eller inte så är hen Svensk. :-D

Reagerade på samma sak, "opartiska" SVT är snabba på att betätta att BO är från Syrien, men när en svenska gängvåldtas av araber/afrikaner är det tyst eller så är dessa "svenskar". SVT borde skämmas och en insamling till GM borde startas.
Citera
2015-09-22, 18:19
Medlem
snailors avatar
Citat:
Var det första eller andra killen som blev släppt? För på Aftonbladets bilder där det är en lång person med uppkavlade byxor på ena bilden samt blå och vit tröja är garanterat M.S
Citera
2015-09-22, 18:21
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Fick PM från en medlem som ville dela med sig men som inte kan skriva i tråden ännu.

http://dayviews.com/vickepicke97/484663633/

V*kt*r (tar jag för givet att det är) blir med rätta sur över en idiotisk kommentar men sättet han gör det på tyder på att han inte hyser någon större kärlek till invandrare, det ska dock poängteras att det var ett antal år sedan.

Citat:
Saddam-Hussein mån 14 mar 2011 21:16 knulla din mamma jävla hora

vickepicke97 fre 8 apr 2011 00:09 knulla dig själv jävla turk!

Saddam-Hussein ons 13 apr 2011 15:16 kom och bråka då din hora

Saddam-Hussein ons 13 apr 2011 15:20 vadå är du rassist mot utlännigar eller?

vickepicke97 ons 27 apr 2011 00:14 om jag är rasist ska väl du skita fullständigt i! ;s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in