Citat:
Ursprungligen postat av
VoldsamKnarkare
Var väl en snut som uttalat sig om att det inte fanns mycket som tyder på det när det när det presenterades första gången mer att något har uttalats i samband med brottet. Men visst det är väl inget att hänga upp sig på. Kammaråklagaren spekulerar i det men det är fortfarande spekulationer och borde inte släppas till media på det där sättet. Ett misstänkt motiv i det slaget är ju något som media bara tackar och tar emot och slår på stortrumman över och gör det till en sanning i sina artiklar. Jag tycker inte mycket pekar på att det är rasistiska motiv, gärningsmännen känns inte som några som har läggning åt det hållet, känns mer som en bunt bråkiga ungdomar varav en eller två av dem verkar ha lite färre spärrar än vanligt.
Att vara av åsikten att media inte ska rapportera om misstänkta motiv känns som ett väldigt märkligt ställningstagande här på fb då man i tråden försöker få fram just motivet.
Jag tycker inte heller att det av vad som har framkommit i tråden eller av det som jag har läst i media finns något som tyder på att det ska röra sig om rasistiska motiv bakom dådet, jag är dock intelligent nog att förstå att kammaråklagaren sitter på fler och bättre uppgifter än vad jag gör och är därmed bättre lämpad att spekulera om saken.