Citat:
Ursprungligen postat av
Skt2
Frågor till dig 10L
1. Med din teknik på 12/12 från frö till skörd sog, gäller det då bara regular frön? För är det bara femmade frön så vinner du ingen ny plats på hanar man plockar bort för att sätta dit nya?
2. Hur gör du med tex kurering när det blir att skörda så ofta? blir det ett föråd med burkar?
3. Saknar alternativ till torkning då jag bara har mitt 40x40x120 tält att odla,torka i.
Har läst dina senaste sidor med kommentarer och är väldigt sugen på att dra igång en sådan sog du har beskrivit. Ska även läsa på mer om ( perpetual sog & 12/12 NoMercy from seed ) som du nämnde längre bak.
1. Jag kör regular hela tiden för det är kul och öppnar för stort urval. Vilka frön man sen väljer spelar mindre roll.
Grunden är att sog 12/12 ger åsnekukar och om du bara har ett skåp som alltid är fullt så är det bättre än skit i vegg. Blomma allt och kör frö, där kommer poängen att köra reg. Det går åt frön.
Med 25 i en garderob så snittar jag mellan 8-15g st. En enda cola 15-30cm. Lätt att trimma.
2. Torkar i källaren. Har tidigare torkat i källare, balkong, i growen, vind, toa you name it.
3. Torka i din grow när den är igång, klipp till nuggets och häng upp i klädnypor.
Jag är helt övertygad om att en välfylld rullande 12/12 från frö sog är oerhört effektivt, billigt och enkelt.