2011-06-20, 22:55
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devafanda
jag har planterat ut ett ett mindre antal purple typhoon den 10de maj och jag undrar hur höga dom skall vara nu. har inga bilder och inga mått men skall mäta dom i veckan.

jag är lite rädd att jag har planterat dom lite dumt med tanke på direkt solljus :/
Det varierar, hur ser det ut där du planterat dem (solljus, väderstreck, miljö)?
Citera
2011-06-20, 23:07
Medlem
devafandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det varierar, hur ser det ut där du planterat dem (solljus, väderstreck, miljö)?

gräsmark vid lövskog beläget vid en sjö. det jag inte tänkte på var hur mycket solen rör på sig så fram emot kvällen så skymmer skogen planterna.. det är endast en liten (3 meter) glugg rakt mot söder som också vetter över sjön.

hoppas du fattar
Citera
2011-06-21, 08:57
Medlem
DCStar22s avatar
Tja, Min planta torkar längst ut i bladen.
Näringsbrist eller bränning. Ska jag köra på lite näring?
Citera
2011-06-21, 08:58
Medlem
DCStar22s avatar
Näringsbrist eller bränning. Har inte tagit någon näring utan denna kommer i sånt fall från jorden.

Ska jag köra på lite näring?
Citera
2011-06-21, 09:04
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCStar22
Näringsbrist eller bränning. Har inte tagit någon näring utan denna kommer i sånt fall från jorden.

Ska jag köra på lite näring?

Kod:
Inomhus eller utomhus; 
Substrat: Jord, Cocos, Hydro; 
Belysning; 
Hur ofta vattnar du; 
Använder du näring, om ja - vilken; 
Strain; 
Ålder på plantan;
Citera
2011-06-21, 09:53
Medlem
Nashkavayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
50st 10L hinkar?

Nej det är alldeles för lite!
Hur stort har du tänkt att odla? Hur stort är utrymmet?

För 50st 10L hinkar tar upp väldigt mycket

i sovrummet ,dom har inte växt så mycke som dom ska tydligen de har gått 1 och en halv månad men dom e så korta o har välts typ
Citera
2011-06-21, 10:01
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nashkavaya
i sovrummet ,dom har inte växt så mycke som dom ska tydligen de har gått 1 och en halv månad men dom e så korta o har välts typ

Vad för belysning har du?
Några fläktar som blåser på dem?
Citera
2011-06-21, 12:13
Medlem
DCStar22s avatar
Strain är olika.
Får rikligt med ljus.
Inget problem med vatten.

Vanlig blommjord köpt på blommsterlandet.
Citera
2011-06-21, 12:25
Medlem
Blaze.s avatar
Mina frön har ännu inte börjat växa. Plantera dom för 1 månad sedan om inte mer, i en plast kruka utan hål i, ca 15 stycken. Ställde den ute, iofs har det ju regnat en del men man tycker ju att det bör växa en då? Det har varit mycket sol också.

Sen har jag en annan fråga, jag hade ca 7 frön kvar som jag la i en snusdosa med blöt jord. Vilket jag inte skulle gjort för nu har det typ möglat i snusdosan, jag tog bort all jord och plocka ut fröna som jag hittade. Dom såg inte speciellt bra ut, kan fröna dö på det sättet?

Som ni märker har jag aldrig odlat innan så hjälp uppskattas.
Citera
2011-06-21, 12:28
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCStar22
Strain är olika.
Får rikligt med ljus.
Inget problem med vatten.

Vanlig blommjord köpt på blommsterlandet.

Svara på alla frågor exakt om du vill ja hjälp.
Citera
2011-06-21, 12:30
Medlem
devafandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Mina frön har ännu inte börjat växa. Plantera dom för 1 månad sedan om inte mer, i en plast kruka utan hål i, ca 15 stycken. Ställde den ute, iofs har det ju regnat en del men man tycker ju att det bör växa en då? Det har varit mycket sol också.

Sen har jag en annan fråga, jag hade ca 7 frön kvar som jag la i en snusdosa med blöt jord. Vilket jag inte skulle gjort för nu har det typ möglat i snusdosan, jag tog bort all jord och plocka ut fröna som jag hittade. Dom såg inte speciellt bra ut, kan fröna dö på det sättet?

Som ni märker har jag aldrig odlat innan så hjälp uppskattas.

försöka skadar inte när jag kläcker frön så tar jag en meter dasspapper och viker det så att den får plats i en mindre tallrik. sedan så lägger jag fröna emellan mittersta lagret och blöter ner pappret ordentligt!

sen så lägger jag en tallrik ovanpå detta och ställer i garderoben. titta till en gång om dagen och tillsätt vatten ifall det behövs. det får inte torka!!
Citera
2011-06-21, 18:32
Medlem
Sglasss avatar
Alla mina lowryders förutom 2 st som jag hade satt en pet flaska över har dött när det regna oavbrutet en hel dag. Dessa två ser dock väldigt fina ut men jag undrar efter hur många veckor ska jag ta bort pet flaskan? Känns som ett bra skydd emot djur, men skadar det rötterna eller utvecklingen av plantan på något sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in