Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Ja jag vet! Har tänkt mycket på detta och kan faktiskt inte komma fram med ett vettigt svar.
Svaret kan ev. vara att GM
inte vågade gräva ner sakerna istället. Nej jag har inget bra svar på detta minst sagt märkliga och otroligt korkade agerande.
Kan kanske ha berott på det som denne skribent skrev:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Visst, stress o panik samt alkohol eller annan drog eller båda.
Tja, jag tillhör dem som är övertygad om att första stadiet var planerat, kontakten. Allt talar för att det var så. Ingen kan inbilla mig att NB stötte på LH av en slump. När hon var vid moppen var hon osynlig från vägen. Hon gick en kort sträcka på några min utefter långsidan. Skulle NB slumpmässigt kommit i sin raggarbil och visslat efter henne då. Inte en chans.
Han har följt henne sedan första gången han såg henne. På Facebookan och vid övriga tillfällen från sin arbetsplats. Hon stämmer in på de ideal han har, Stardoll och Angelsspelen. Han blev till sig totalt i sin urtråkade och meningslösa tillvaro.
Han har spionerat på henne i lönndom helt enkelt och i sina fantasier har han bestigit henne. När han nu denna söndag var bakfull, stärkt av nya drycker och ev drog skulle han förverkliga sina fantasier.
Andra delen blev inte som han tänkt sig och det är som många skrivit inte säkert att han tänkte döda henne men NB kan likväl vara en lustmördare. Känslor som kommer fram när han druckit.
Visst, det hade varit enklare om han haft en våldshistoria bakom sig. En del känslor och psykiska sjukdomar växer sig starkare med åren och en del bryter ut i hans ålder. Hans sjuka sida kom fram denna söndag tyvärr och Lisa fick plikta med sitt oskyldiga liv.