2015-09-21, 17:45
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Trådens topic är inte huruvida man tycker det är bra eller dåligt att en invandrare blir dödad.

/Mod
Citera
2015-09-21, 17:57
Medlem
MadScientists avatar
SR rapporterade såklart att "det kan finnas rasistiska motiv bakom brottet" i Ekot. Varenda jävla gång det är en invandrare som är BO dras rasistkortet av regimmedia för att skuldbelägga de "rasistiska" svenskarna. Gärna ska fåret som lyssnar börja bräka instinktivt om att det är Sverigedemokrater som är gärningsmän. Invandrares brott mot svenskar är jävligt mycket vanligare men aldrig, ALDRIG är det pga rasistiska motiv enligt regimens journalister.
Asylsökare våldtar kvinna i Strängnäs - ej rasistiskt motiv enl media.
Asylsökare våldtar kvinna i Skellefteå - ej rasistiskt motiv enl media.
Afrikan knivmördar två svenskar på IKEA - ej rasistiskt motiv enl media.

Man blir matt av vår 1984-media.
Citera
2015-09-21, 17:57
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalibogen
Du skriver mannen.Spelar ingen roll vad du skriver.Det var en viking som försvarade sig.Ovan sverige är grabbarna inget att leka med.Dom är inga fjoll 8 or.Du vet inte ett smack vilka dom häktade är mannen.

Och du är helt säker på alla fakta? Är väl relativt rimligt att vilja att personer överlever, oavsett vad som inträffat, är väl en normal mänsklig egenskap?

För övrigt så skriver du som ytterst osammanhängande, så jag är inte helt 100 på att jag förstått vad du menar.
Citera
2015-09-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Deras liv var nog förstörda redan före i så fall, alkohol och droger, undrar hur föräldrarna mår som uppfostrat mördare....

Det handlar snarare om brist på uppfostran så jag gissar att dom föräldrarna har exakt den ångest som dem förtjänar.
Är så trött på att se alla barn/ungdomar som är ute o ränner vind för våg för att deras föräldrar inte tar sitt ansvar.
Citera
2015-09-21, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Och du är helt säker på alla fakta? Är väl relativt rimligt att vilja att personer överlever, oavsett vad som inträffat, är väl en normal mänsklig egenskap?

För övrigt så skriver du som ytterst osammanhängande, så jag är inte helt 100 på att jag förstått vad du menar.
Ta du och läs vad han har skrivit som jag svarade.Träffade jag rätt ang 08 .Bara för att du skriver ut kommatecken vid var tredje bokstav behöver väl inte jag göra det.Förstår du inte texten behöver du inte svara.Svårare än så är det inte.
Senast redigerad av Somalibogen 2015-09-21 kl. 18:27.
Citera
2015-09-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalibogen
Du skriver mannen.Spelar ingen roll vad du skriver.Det var en viking som försvarade sig.Ovan sverige är grabbarna inget att leka med.Dom är inga fjoll 8 or.Du vet inte ett smack vilka dom häktade är mannen.

Haha du vet ingeting, hur fan ska du veta om dom försvarade sig?
Jag vet varenda en som har varit anhållna, är nära vänner med dom.
Tro mig när jag säger att jag känner dom.
Senast redigerad av Ezto 2015-09-21 kl. 18:31.
Citera
2015-09-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Känns lite ologiskt att ringa en snäll och skötsam kille om det är på väg att bli bråk...

Känns också som att BO måste ha gått in aggressivt i konflikten för att få våldet riktat mot sig istället för X som bråket ursprungligen var med? För X verkar inte ha skadats enligt versionen du hört?

Om X hade möjlighet att ringa BO och invänta dem så borde han också ha haft möjlighet att avvika från platsen och konflikten. BO hade också möjlighet att inte dyka upp och i båda de scenariona hade antagligen ingen dött.

Verkar som att mycket gick fel och antagligen var det väl bara ett fåtal personer inblandade i det fysiska bråket och en eller några som spårade ur, kanske pga alkohol eller droger eller för att de var unga och har dålig känsla för vad olika former av våld leder till.

Men det är inte konstigt att sånt här händer när samhället ser ut som det gör med massinvandring, arbetslöshet, missbruk, rotlöshet och så vidare (även om vi inte vet exakt vad som hände här och vad som spelade in i det här fallet).
Är ju övertygad om att du känner gm och gör allt för att skydda dina rasistkompisar. Du brukar ju omge dig med dessa barn när du ska spela tuff på stan. Snart får du cellskap,,,
Citera
2015-09-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast det har väl inte du heller gjort?

Alltså, det är inte säkert att samtliga nio ens var på plats. Vi vet inte heller inget om huruvida de försökte stoppa det som skedde.
Jodå, det är inte första gången de ger sig på samma personer. Hade jag varit på plats så hade jag försökt i alla fall.
Citera
2015-09-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezto
Haha du vet ingeting, hur fan ska du veta om dom försvarade sig?
Jag vet varenda en som har varit anhållna.
Bland dom så finns mina nära vänner, ex och andra.
Tro mig när jag säger att jag känner dem.
Och jag är inte man.
Du antyder mannen när du skriver.Finns bara ett klientel som skriver så.Du mannen skriver du ?
Citera
2015-09-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Även om jag inte riktigt delar den oro många känner angående invandringen så respekterar jag den och tycker att oron förtjänas att ta på allvar. Vad jag däremot känner stor oro för att jag upplever att många plötsligt anser ett sånt här våldsdåd vara berättigat. Om ni som skriver att det faktiskt är bra att grabben blev mördad faktiskt menar det är ni verkligen inte en del av det Sverige som jag önskar. Att försöka motivera ett mord innan det ens framkommit varför det skett säger en hel del om den personen.

kallar du det mord? haha självförsvar är det eller har du missat alla mord våldtäkter rån skjutningar handgranater bilbränder osv osv ?????
Citera
2015-09-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Fått sina liv förstörda? Det är väl inte så värst många som är över 18?

Polisen verkar dessutom vara ganska så förvirrade. De kommer högst att få 5-6 månader på någon ungdomsanstalt.

det ska dom inte alls få, svenskarna måste få försvara sig mot invällarna ........
Senast redigerad av kalleanders 2015-09-21 kl. 18:47.
Citera
2015-09-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
kallar du det mord? haha självförsvar är det eller har du missat alla mord våldtäkter rån skjutningar handgranater bilbränder osv osv ?????
Så en handgranat i Malmö ger självförsvar i Söderhamn? Pucko!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in