2015-09-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Så det var alltså "4,5 millar bruttovinst" som gjorde dig ekonomikst oberoende 3 ggr om för 5 år sedan så du kunde sluta jobba.

Personligen vill jag nog ha 15 mille netto innan jag skule ens tänka tanken att sluta lönearbeta

ööh ja aktieportföljen på 15 millar hör ju inte hemma i denna tråd, däremot glömde jag ju nämna värdet på de två lägenheter jag bor i, i Sthlm innerstad, värda ca 12 milj netto (efter avdrag för lån). Samt de 3 tidigare bokade nyprod jag har kvar att sälja med ca 900k i bruttovinst per st. Såå nu har du fått alla fakta din jävla bonnläppswhitetrashskånejävlagubbjävelmedthaifrufö ringensvenskkvinnavillhadejditttrångsyntaSDröstand efulatryne.
2015-09-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
ööh ja aktieportföljen på 15 millar hör ju inte hemma i denna tråd, däremot glömde jag ju nämna värdet på de två lägenheter jag bor i, i Sthlm innerstad, värda ca 12 milj netto (efter avdrag för lån). Samt de 3 tidigare bokade nyprod jag har kvar att sälja med ca 900k i bruttovinst per st. Såå nu har du fått alla fakta din jävla bonnläppswhitetrashskånejävlagubbjävelmedthaifrufö ringensvenskkvinnavillhadejditttrångsyntaSDröstand efulatryne.

Varför bor du i 2 lägenheter i stockholms innerstad?

Vilka bolag har du i din 15 miljoners aktieportfölj?

Vilken folköl är det du tycker smakar bäst när du blandar din xanax/ölbrygd?
2015-09-21, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Varför bor du i 2 lägenheter i stockholms innerstad?

Den i Hammarby Sjöstad med västterass mot vattnet är min "sommarstuga". Cityvindsvåningen är min permanenta bostad. Dina övriga offtopicfrågor kan du stoppa upp i din feta äckliga skånska hemmorojdröv.
2015-09-21, 18:21
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Den i Hammarby Sjöstad med västterass mot vattnet är min "sommarstuga". Cityvindsvåningen är min permanenta bostad. Dina övriga offtopicfrågor kan du stoppa upp i din feta äckliga skånska hemmorojdröv.
Oj, kolla rik suris med mens. Vadan detta? Är det nedgraderingen av Frankrike som fått dig att se ljuset, och du sitter och skakar hållandes din enorma portfölj? Haha, I love it! Hyperinflation kanske vore något....perfekt för bostadsbubblor va? Hur känns det? Arg? Ta det bara lugnt och sitt kvar i båten och stoppa in en tampong ska du se att det inte kommer vara någon fara. Du behöver inte vara rädd, vi kan hjälpa dig med bostäderna.
2015-09-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Det handlade inte om uthyrning för du behöver väl inte pengarna. Det handlar om att du utan ersättning skall öppna din ytterdörr och släppa in de som knackar på.
Visst handlar det om uthyrning. Och som jag nu förklarar för tredje gången i något slags naivt hopp om att du ska kunna ta emot iaf den lilla informationen.

Och det ältar du i fel tråd. Rubriken borde du iaf klara att läsa.

Citat:
Du brukar ju alltid vilja att den som tycker sig se bostadsbrist skall ordna upp saker och ting själv.
Identifierar man en brist så är det väl rimligt att man försöker leverera. Vem ska göra det om man inte själv gör det?

Och är det en brist så lär det gå att få ihop till en lönsam affärside.

Även detta ältar du i fel tråd.

Citat:
Så om du vill ha något flyktingmottagande är det väl bäst att du tar hand om de nyanlända själv,
Hela flyktingfrågan skulle i det närmaste försvinna om den privatiserades. Dvs du och andra kommunister betalade ur egen plånbok.
Givet hur snikna ni är skulle Sverige då knappt ta emot några.

Och här är du gravt off topic.
Citat:
kanske då i pauserna mellan dina inlägg som vi ju
båda vet hur de kommer till ...
Arbetar i näringslivet och ser till att Sverige har exportintäkter.
Men det lär vara en värld du aldrig kommit i kontakt med. Och aldrig kommer att komma i kontakt med.
2015-09-21, 19:50
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det som håller tillbaka bubbelrisken är avsaknad av alternativ. Självfallet kan priserna gå ner också. Men även om de gör det så är det ägda boendet fortfarande mycket billigare än det hyrda.

Skulle det finnas billiga hyresalternativ så skulle man ju kunna diskutera priserna. Jag har gång på gång frågat bubbelbabblarna vad alternativet till ägt boende är, men fortfarande inte fått något svar.

För hyresrätterna lyser ju ändå med sin frånvaro och de alternativ man snabbt kan få är flerdubbelt dyrare än ägt boende. Så vad ska ändra på detta faktum egentligen?

Bostadsminister Mehmet Kaplan (MP) har nu slagit sig för bröstet och lovat ca 6 miljarder till satsningar på "små billiga och klimatsmarta hyresrätter". Detta medan finansieringsbehovet ligger på ca 300 miljarder för att nå regeringens egna mål om 250 k nya bostäder till 2020.

Hur han ska lösa bostadsbristen med dessa 6 miljarder är för mig en gåta.

Nej bristen på alternativ spelar ingen roll, går räntan upp till 5%, amorteringskrav och slopat ränteavdrag förändras kostnaden per mån till 40 000 för 3an i vasastan, 13-14000 för skrubben på 19 m2 på ö-malm och 13-14 000 för den nyprod 2:an i förorten som köpt senaste 1-2 åren= Alla flyr stockholm, bonnläpparna flyttar hem och tar jobb i skogen i dalarna igen= fler lediga lgh.
precis som det var bostadsbrist i slutet av 80-talet och det byggdes lite mer än idag, och på 90-talet sen efter kraschen vimlade det av lediga lgh och massarbetslöshet= stockholm blir stendött.

Ingen kommer betala dessa priser ifall kostnaden förändras på detta sätt och priserna kommer sjunka tills det balanseras igen och kostnaden blir samma som nu. Ett fall på 60-70% för 5% ränte exemplet. Dom enda som klarar sig är dom som köpt för länge sen och bor snorbilligt nu, det är t om till fördel för dom om priserna rasar då dom slipper betala reavintskatt på vinsten sen vid flytt till nytt boende. Du har ju själv sagt att kostnaden för bo är samma nivå nu som för 15 år sen för t om förstagångsköpare vilket till stora delar är sant plus minus lite inflation såklart, detta beror pga av räntesäkningarna, amorteringsfrihet, lägre skatt varav priset stuckit iväg 3 ggr sen år 2005 och 8 ggr sen år 1996.
Senast redigerad av slemhog 2015-09-21 kl. 19:56.
2015-09-21, 19:57
Medlem
Citat:
Påståendet att du formulerar dina inlägg med läroboken i nationalekonomi OCH
läroboken i tarvlig härskarteknik uppslagna framför dig kan med lätthet inses
vara sant för den som tagit sig igenom "valda" delar av din "produktion" ...
Påståendet har som sagt aldrig formulerats. Och det bekräftas av att du misslyckas att visa det.

Uppenbarligen är det ett helt nytt koncept för dig att folk kan vara så pass kunniga att man inte behöver konsulta läroböcker.

Ang härskarteknik så räcker det för mig att hålla mig till fakta och föra logiska/rationella resonemang.
Det är som jag skrev som svar först "Verkligheten härskar".

Och för en person som du, som mest bara producerar innehållslösa personangrepp, och inte uppvisar någon form av verklighetskontakt, så kan kanske referenser till verkligheten upplevas som härskarteknik.
2015-09-21, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taskigt
De flesta i tråden är insnöade i den svenska ekonomin, de har nog ingen aning om vad som händer utanför. Ja, tänker man nationellt så är det endast parametrar som ränta, amorteringkrav och bostadsbrist som är de avgörande faktorer och om det vore så enkelt så har vi såklart solklara ökningar, som kommer bara att fortsätta. Tyvärr har vi andra länder i världen som påverkar den svenska marknaden(läs ekonomin) Men ingen här inne begriper detta verkar det som.
Om du ser något relevant så kan du väl föra ett resonemang om det.
2015-09-21, 20:34
Medlem
nilosands avatar
Det är ingen dålig bostadsbubbla som bankerna blåst upp med sina luftpengar skapade ur intet.
2015-09-21, 21:51
Medlem
slemhogs avatar
Citat:

På flashback har alla 30 cm penis i slakt tillstånd och minst 15 millar och vindsvåning. Du ligger snarare under medel på flashback.
Du är ju själv en jävla gubbjävel och är minst 50 bast men skriver som en 19 åring. Det är vi 80/90-talister som får ta smällen när bostadsbubblan kollapsar och får käka burk ravioli i bredäng på existens minimum.
2015-09-22, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Hela flyktingfrågan skulle i det närmaste försvinna om den privatiserades. Dvs du och andra kommunister betalade ur egen plånbok.
Givet hur snikna ni är skulle Sverige då knappt ta emot några.

Arbetar i näringslivet och ser till att Sverige har exportintäkter.
Men det lär vara en värld du aldrig kommit i kontakt med. Och aldrig kommer att komma i kontakt med.

Så bra att du håller Sverige flytande ! OBS ! Satir !

Men det där med att privatisera flyktingar kan du väl utveckla. Om inte här så
någon annanstans. Men jag gissar att du har någon sorts vision om fastkedjade
slavarbetare lite varstans, kanske rentav hemma hos dig själv ...
2015-09-22, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Påståendet har som sagt aldrig formulerats. Och det bekräftas av att du misslyckas att visa det.

Uppenbarligen är det ett helt nytt koncept för dig att folk kan vara så pass kunniga att man inte behöver konsulta läroböcker.

Ang härskarteknik så räcker det för mig att hålla mig till fakta och föra logiska/rationella resonemang.
Det är som jag skrev som svar först "Verkligheten härskar".

Och för en person som du, som mest bara producerar innehållslösa personangrepp, och inte uppvisar någon form av verklighetskontakt, så kan kanske referenser till verkligheten upplevas som härskarteknik.

Nja, Kurtan skriver inte som du, som ofta excellerar i plattityder och personangrepp
(som du sedan anklagar andra för att ägna sig åt). Om jag orkade skulle jag kunna
citera valda delar av dina tarvligheter och be dig förklara vad du menar.

Men du borde faktiskt göra något åt ditt förakt för vanliga/fattiga/mindre bemedlade
människor. Hur blev du sådan förresten ? Olycklig barndom ?

Och verkligheten är knappast det som härskar i läroböckerna i nationalekonomi,
denna kvalificerade pseudovetenskap ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in