2015-09-19, 23:47
Medlem
Mmmhmm. Fler som fått mailet? Jag t ex har inte det.

Och sedan blir ju frågan vad de man får för de 500 poängen. 39 spänn för ett abonnemang som täcker ditt månadsbehov hade ju fortfarande varit billigt.
Citera
2015-09-20, 00:03
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Mmmhmm. Fler som fått mailet? Jag t ex har inte det.

Och sedan blir ju frågan vad de man får för de 500 poängen. 39 spänn för ett abonnemang som täcker ditt månadsbehov hade ju fortfarande varit billigt.

Japp, jag har fått det till två olika adresser.
Ingen aning om vad poängen räcker till, jävligt lite info över lag.
Citera
2015-09-20, 03:16
Medlem
Om jag tolkar mailet samt den här bilden rätt så verkar det alltså vara 1 MB / 1 MIN / 1 SMS per "WIFOG poäng".

Dock så verkar det alltså inte som att potten återställs varje månad, utan man börjar på 500 poäng första månaden, och använder man bara 300 poäng så har man alltså 700 poäng nästa månad.

Det framgår dock inte i mailet om man fortfarande kommer att kunna titta på reklam m.m. för att få poäng att använda där, någon annan kanske tolkar det bättre?

Detta gör mig dock inte speciellt sugen när man redan har 3GB data och 6000 gratis SMS för 69kr/mån.
Citera
2015-09-20, 07:17
Medlem
En förklaring till de nya villkoren kan ju vara Wifog:s röda siffror i de senaste boksluten samt ett skuldsaldo hos Kronofogden.
http://www.merinfo.se/foretag/Wifog-AB-5565724621/2k1oslp-ftnx

Det går ju annars att ställa direkta frågor om de nya villkoren på Wifog:s Facebooksida.
https://www.facebook.com/Wifog
Citera
2015-09-20, 07:48
Medlem
Citat:
Ja, kan man verkligen tycka! Bra att du tog med källan denna gång, men att någon anonym tokgök på ett internetforum lägger ut ENBART en text som den där säger egentligen inte så mycket.
Texten är äkta, jag fick den i mail idag.
Jag har haft Wifog i över ett år nu i min extralur men nu säger jag.
Hej då Wifog, det var inte ens trevligt så länge det varade.
Citera
2015-09-20, 09:35
Medlem
Citat:
"Dök upp i ett annat forum"...? Det måste väl stå på deras officiella hemsida eller komma ett mail från kundtjänst för att det ska anses vara det som gäller.

Om du fortfarande inte känner dig övertygad om de nya villkoren; varför inte ta kontakt med Wifog själv så får du säkert ett bättre svar på dina tvivel. Bara för att du exklusivt inte har fått detta mejlet behöver ju detta inte betyda att du är undantaget från de nya villkoren. Kolla upp med Wifog vad det är som gäller istället.
Citera
2015-09-20, 10:21
Medlem
ecu971s avatar
Du ska betala 468kr per år för tjänsten?
Citera
2015-09-20, 11:43
Medlem
Frågan är vad dom menar med sitt luddiga meddelande.

Blir alla vi som fått gratiskort nu debiterade för abonnemang som vi INTE skrivit på eller ens vill ha?!

"Allt blir alltså bättre, så vad är haken? I samband med nylanseringen inför vi en må- nadskostnad på 39 kr, som ger dig 500 Wifogpoäng att fritt spendera på samtal, surf eller SMS/MMS. Den som vill och har gott om poäng kan istället för 39 kr betala med Wifogpoäng, vilket belönar de flitiga Wifogarna."

Dom nämner inget alls om något gratis längre, som var deras ledstyrka först.
Så upphör hela gratisfunktionen nu att gälla, även för inkommande samtal bara?!

Vore hedersvärt av WiFog att kommentera detta här på FB!

Dom bör även se över sin teknik eftersom "återställande av lösenord" inte fungerar och man blir i stället helt spärrad från Mina Sidor!
Citera
2015-09-20, 12:35
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Hm.., "månadskostnad ska införas". Via faktura då eller?

Måste man aktivt säga upp tjänsten då?

Har inte fått mailet eller sett nån info på Facebook ännu..
Citera
2015-09-20, 12:40
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Hm.., "månadskostnad ska införas". Via faktura då eller?

Måste man aktivt säga upp tjänsten då?

Har inte fått mailet eller sett nån info på Facebook ännu..
Jag har inte fått mejlet, men min brorsa har fått det. Ingen aning om hur vi kommer debiteras, men jag tänker inte skaffa något abonnemang. Blir att gå tillbaka till Comviq i så fall.
Citera
2015-09-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille631
Om jag tolkar mailet samt den här bilden rätt så verkar det alltså vara 1 MB / 1 MIN / 1 SMS per "WIFOG poäng".

Dock så verkar det alltså inte som att potten återställs varje månad, utan man börjar på 500 poäng första månaden, och använder man bara 300 poäng så har man alltså 700 poäng nästa månad.

Det framgår dock inte i mailet om man fortfarande kommer att kunna titta på reklam m.m. för att få poäng att använda där, någon annan kanske tolkar det bättre?

Detta gör mig dock inte speciellt sugen när man redan har 3GB data och 6000 gratis SMS för 69kr/mån.
Vad har du för abonnemang?
Citera
2015-09-20, 12:51
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Jag har inte fått mejlet, men min brorsa har fått det. Ingen aning om hur vi kommer debiteras, men jag tänker inte skaffa något abonnemang. Blir att gå tillbaka till Comviq i så fall.
Jo jag tänker hellre inte betala nåt-men är man egentligen skyldig att aktivt säga upp ett wifog-abonnement? Kan tänka mig att det ligger ett potential för obskyra-bluff-fakturor med hot om kronofogde i wifog-konceptet. Många tidigare användare kanske slängt sina sim efter en kort tids användande och wifog sen plötsligt börjar göra massutskick på en "månadskostnad" på något som varit gratis..

I dagens Sverige är det ju inget som skrämmer mer än betalningsanmärkning hos kronofogden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in