2015-10-07, 10:39
Medlem
går nog fylla på med reklam,men man måste snåla verkligen
för att få ihop månads "hyran" 200 poäng,har nu knåpat ihop
4300 poäng,men då har jag sett minst 400 reklamsnutta
r,puust,o några enkäter har jag fått göra
Citera
2015-10-07, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jo, jag undrar vad det var som gjorde att jag slog i taket. Fyllde på poängen en film före stoppet, så det kan var en sådan bugg, att så länge man bara "ser mer" så finns ingen spärr.

Njä, jag har nog ett bestämt minne av att jag satt och tryckte på "Se mer" i godan ro när "Du kan inte se fler filmer idag. Kom tillbaks imorgon." dök upp.
Det verkar funka att fylla på mer än 90 poäng idag också!
Citera
2015-10-07, 12:47
Medlem
TripleXLs avatar
Kan man fortsätta att titta på reklam/fylla i enkäter för att få ihop poängen utan att behöva betala de 39kr/månad som införts eller måste man betala 39kr + titta på reklamer/enkäter för mer surf än vad som ges för 39kr?

Citera
2015-10-07, 14:11
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Kan man fortsätta att titta på reklam/fylla i enkäter för att få ihop poängen utan att behöva betala de 39kr/månad som införts eller måste man betala 39kr + titta på reklamer/enkäter för mer surf än vad som ges för 39kr?

Wifog har ju aldrig varit kristallklara i sin information, så det finns olika tolkningar, men det tycks vara så att man kan välja mellan att betala med kronor eller poäng. Man måste ha minst 500 poäng när Wifog försöker dra 200 poäng i månadsslutet.
Citera
2015-10-07, 15:34
Medlem
egentligen,vad är 39 kr? tänk på vad man kan skippa under en mån
,1 öl mindre per mån,på krogen,en halv pizza,cocacola o chipspåse en gång
mindre i mån,,om man nu verkligen behöver telefon , surf ,sms
,i liten mängd,så får man väl offra 39 kr/mån,,,
ps.särskilt tjejer som köper kläder o skor ,som blir hängandes
i garderoben,med prislappar kvar,,,så tycker jag iaf,,
Citera
2015-10-07, 15:38
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
egentligen,vad är 39 kr? tänk på vad man kan skippa under en mån
,1 öl mindre per mån,på krogen,en halv pizza,cocacola o chipspåse en gång
mindre i mån,,om man nu verkligen behöver telefon , surf ,sms
,i liten mängd,så får man väl offra 39 kr/mån,,,
ps.särskilt tjejer som köper kläder o skor ,som blir hängandes
i garderoben,med prislappar kvar,,,så tycker jag iaf,,

Förstår vad du menar här det är inte mycket pengar, jag är lite osäker om det känns värt det då man tittar på vad man får.

För en del tror jag det kan vara lite sport eller principsak att inte betala med pengar om det går att undvika ibland är även jag så.
Citera
2015-10-07, 17:13
Medlem
För utfästelsen att det det skulle vara gratis så är 39kr/mån mycket pengar.

Det är ju mera principen än själva kostnaden som man stör sig på. Annars finns det betydligt bättre och reklamfria abonnemang hos andra operatörer än Wifog till en kostnad av en eller annan hundralapp i månaden.
Citera
2015-10-07, 18:19
Medlem
Enydrions avatar
Det som blivit bättre är att tvåtimmatspärren försvunnit, hade man behållit telefondelen, som tidigare och kompletterat med 39kr för alla, hade det varit OK...

Surfen för mig ligger nära 2 gig, och då får jag ändå lägga band på mig rejält, man får 500 poäng för 39kr (eller ska man tänka 700 (500+de 200 man slipper bli av med)) detta räcker ju inte till mycket samtal precis , det blir alltså mycket dyrare än 39, då kan jag lika gärna betala 99 för 3 gig och 60 samtal och slippa allt besvär...
Senast redigerad av Enydrion 2015-10-07 kl. 18:22.
Citera
2015-10-07, 18:40
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Njä, jag har nog ett bestämt minne av att jag satt och tryckte på "Se mer" i godan ro när "Du kan inte se fler filmer idag. Kom tillbaks imorgon." dök upp.
Det verkar funka att fylla på mer än 90 poäng idag också!
Jo, det stämmer. Lyckades komma till strax under 300 poäng idag, då det slog stopp utan synbar anledning.
Kan tyvärr inte berätta vad reklamfilmerna handlade om.

Undrar hur det ser ut med månadsgränsen på 1800 poäng via reklam.
Citera
2015-10-07, 18:49
Medlem
Mnjö... Va´fan... "För att kunna delta i undersökningar måste du svara på preferensfrågor." Jag har ju svarat på ungefär allt utom tjatet om vilken inkomst jag har, vilket har återkommit typ tio ggr om dagen nu när man fyller på med reklam. Eftersom alternativet "Vill inte uppge" finns med i listan har jag av principskäl kryssat i det. Ta bort det alternativet då om det inte accepteras!

Citat:

Ja, det kan man ju faktiskt fråga sig. Det är fullt möjligt att man helt enkelt slår i 1800-gränsen på sex dagar om man sitter och maxar reklamen på fast lina. Vi får se.
Citera
2015-10-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det som blivit bättre är att tvåtimmatspärren försvunnit, hade man behållit telefondelen, som tidigare och kompletterat med 39kr för alla, hade det varit OK...

Surfen för mig ligger nära 2 gig, och då får jag ändå lägga band på mig rejält, man får 500 poäng för 39kr (eller ska man tänka 700 (500+de 200 man slipper bli av med)) detta räcker ju inte till mycket samtal precis , det blir alltså mycket dyrare än 39, då kan jag lika gärna betala 99 för 3 gig och 60 samtal och slippa allt besvär...
men pengarna försvinner i typ, hallon 99kr och comviq 95kr kontantkort,varje mån,dina wifog poäng stannar ju kvar mån efter mån,förutom de 200 poäng som dras per mån,men som sagt ,man ska ringa väldig lite med wifog, det går ju dock ladda gratis reklam 1800 mb,i mån,,som räcker 3 timmar samtal,,per mån
Citera
2015-10-07, 21:30
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Jo, det stämmer. Lyckades komma till strax under 300 poäng idag, då det slog stopp utan synbar anledning.
Kan tyvärr inte berätta vad reklamfilmerna handlade om.

Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Mnjö... Va´fan... "För att kunna delta i undersökningar måste du svara på preferensfrågor." Jag har ju svarat på ungefär allt utom tjatet om vilken inkomst jag har, vilket har återkommit typ tio ggr om dagen nu när man fyller på med reklam. Eftersom alternativet "Vill inte uppge" finns med i listan har jag av principskäl kryssat i det. Ta bort det alternativet då om det inte accepteras!

Ja, det kan man ju faktiskt fråga sig. Det är fullt möjligt att man helt enkelt slår i 1800-gränsen på sex dagar om man sitter och maxar reklamen på fast lina. Vi får se.

Jag kommer troligtvis att slå i 1800 månadspoängs taket imorgon, jag har fyllt på ca 1600 poäng sedan månadsskiftet, lyckades få ett par enkäter som jag fick ca 370 poäng för per enkät, och givetvis maxat reklamfilmerna varje dag, gränsen verkar vara 280 poäng per dag för reklam.

Jag återkommer imorgon med rapport om vad som händer vid 1800 poängsgränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in