2015-09-20, 20:57
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det finns en anledning varför Palmemordet inte är uppklarat.

Men MOP är olöst på grund av orsaker som har med rikets säkerhet att göra.

Det finns inget i "fallet Lisa Holm" som kan jämföras med MOP.
2015-09-20, 21:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
/.../ 25-åringen däremot har en indirekt, stark, koppling till en rik knös i Blomberg, med kapacitet att förmå NB att forsla bort kroppen, och därvid spilla DNA.
Har du någon mer utvecklad hypotes (helst mer än fem rader) vari din 25-åring ingår? - Bagarhypotesen tycks ha stupat på ett körkort; vad ska nästa hypotes stupa på..? - Ett fullgott alibi? - Ett blod-DNA?

Tror du att det bara är att ösa fram en massa bagare och släktingar hur som helst, utan att redogöra för när/var/hur och varför? - I så fall kan du ju också gå igenom alla som besökte kaféet under söndagen - utan att komma så mycket som en enda mm framåt eftersom alla inte kunnat kartläggas (kontantbetalande och de som varit i kortbetalarnas sällskap).
2015-09-20, 21:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Har du någon mer utvecklad hypotes (helst mer än fem rader) vari din 25-åring ingår? - Bagarhypotesen tycks ha stupat på ett körkort; vad ska nästa hypotes stupa på..? - Ett fullgott alibi? - Ett blod-DNA?

Tror du att det bara är att ösa fram en massa bagare och släktingar hur som helst, utan att redogöra för när/var/hur och varför? - I så fall kan du ju också gå igenom alla som besökte kaféet under söndagen - utan att komma så mycket som en enda mm framåt eftersom alla inte kunnat kartläggas (kontantbetalande och de som varit i kortbetalarnas sällskap).
Jag har nämnt ett tips om en autistisk bagare, som LS beundrade av just den orsaken, han följer receptet till punkt och pricka. Jag skrev att man ska ta tips med en nypa salt, men jag följde upp det och hittade 25-åringen, med psykisk störning. Jag vet inte om han är autistisk, men enligt hans mamma började han inte att prata förrän vid tio års ålder.

Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-20 kl. 21:11.
2015-09-20, 21:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag har nämnt ett tips om en autistisk bagare, som LS beundrade av just den orsaken, han följer receptet till punkt och pricka. Jag skrev att man ska ta tips med en nypa salt, men jag följde upp det och hittade 25-åringen, med psykisk störning. Jag vet inte om han är autistisk, men enligt hans mamma började han inte att prata förrän vid tio års ålder.
Ja, det finns gott om psykiskt störda personer. - Vad kan den här "25-åringen" ha för koppling till brottet, då - eller vad är det som gör att du misstänker just denna person?
2015-09-20, 21:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ja, det finns gott om psykiskt störda personer. - Vad kan den här "25-åringen" ha för koppling till brottet, då - eller vad är det som gör att du misstänker just denna person?
Misstänker är fel ord. Han har en koppling till kaféet, och många mördare har psykiska problem. T.ex. har han gift sig ett tjugotal gånger på Facebook, vilket tyder på ett osunt flickintresse. Jag visste inte att man kunde gifta sig på Facebook utan samtycke, men det går tydligen.
2015-09-20, 21:24
Bannlyst
Citat:
Misstänker är fel ord. Han har en koppling till kaféet, och många mördare har psykiska problem. T.ex. har han gift sig ett tjugotal gånger på Facebook, vilket tyder på ett osunt flickintresse. Jag visste inte att man kunde gifta sig på Facebook utan samtycke, men det går tydligen.
Andas du aldrig frisk luft ? det var inte längesen du hängde ut en 18-åring med likheter till joggingmordet och hänvisade till likheten i utseendet, har lite svårt att värdera dina uppgifter numer...........ta en paus, ut o gå, kom igen
2015-09-20, 21:30
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja jag tror på just ett mycket brutalt mord - tyvärr.

Även jag tror att det blir en del sekretess i FUP:en när denna blir tillgänglig.

Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Eller mörkande för att förhindra granskning - något som kringgärdar det
här fallet från början.
Glöm inte bort att all mörkläggning skyddar polisen också.

Då kommer det att bli ett stort besvikelse för oss alla i tråden om vi inte få veta hur arbetet gick till.
2015-09-20, 21:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, på fb är allt möjligt. - Och kopplingen till kaféet är att han jagar tjejer där, eller..?
2015-09-20, 21:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Yes indeed! Ett fall som är inofficiellt polisiärt uppklarat sedan slutet på 1988.
En GM utpekad nästan ett hundratal gånger av huvudvittnet till mordet på Sveavägen och
fälld en gång i domstol. Men det dög ju inte med den lösningen för den var visst inte
"märkvärdig" nog för somliga.

Det blir väl likadant här i detta fall kan man ha skäl att misstänka.
Vissa låter sig väl inte övertygas om man så häller över dem ett ton med bevisning på
den häktades skuld.
Mordet 1986 är inte uppklarat för att polisen stirrade sig blind på kurder i ett helt år. Hade polisen tittat åt ett annat håll direkt hade det sannolikt varit löst idag.

Ska polisen stirra på NB i ett helt år, innan den ser sig om? Eller räcker nuvarande bevisning till en fällande dom? I så fall, hur vet du det?
2015-09-20, 21:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
En viss sekretess gällande FUP:en?

Citat:
Ursprungligen postat av MissJaneMarple
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja jag tror på just ett mycket brutalt mord - tyvärr.

Även jag tror att det blir en del sekretess i FUP:en när denna blir tillgänglig.

Då kommer det att bli ett stort besvikelse för oss alla i tråden om vi inte få veta hur arbetet gick till
.

Det mesta kan ju knappast bli sekretess men en viss sådan kan det nog bli. Enligt lagen vara ju Lisa bara ett barn eftersom hon inte var myndig. Tror också att detta kan bidra till en viss sådan.

Vi kan inte annat göra än hoppas på att vi kommer att få ta del av så mycket som möjligt.
2015-09-20, 21:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ja, på fb är allt möjligt. - Och kopplingen till kaféet är att han jagar tjejer där, eller..?
Nej, det är det inte, kopplingen är starkare. Jag vill veta vem som jobbade i bageriet 7 juni.
2015-09-20, 21:39
Medlem
Citat:
Nej, det är det inte, kopplingen är starkare. Jag vill veta vem som jobbade i bageriet 7 juni.

Har det funnits mjöl på Lisas kropp?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in