2015-09-20, 08:36
Medlem
Rodrigos avatar
Det kommer inte bli någon revolution eller någonting över huvudtaget det kommer bara bli ett mer splittrat och segregerat samhälle med invandringskritikerna på ett hörn de som gör allt för att invandringskritikerna inte skafå något inflytande i det andra hörnet. I den 3e ringhörnan finns invandrarna som även om de är mer handlingskraftiga än gemene man i den här undergivna befolkningsskaran aldrig kommer att komma överens om några krig i alla fall.
Senast redigerad av Rodrigo 2015-09-20 kl. 08:38.
Citera
2015-09-20, 09:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Det mest troliga är ju att det kommer vara någon ensam galning som försöker sig på att spränga riksdagshuset eller att döda någon politiker. Denna person kommer stämplas som nazist sedan i media och lösningen mot sådana galningar kommer vara att öka invandringen ännu mera. Så en sådan grej blir rätt kontraproduktiv. Skulle folk bara försöka med demonstrationer skulle dessa kallas för nazisttåg och vänstern skulle massmobilisera och möta upp och det skulle bli bråk så att vanliga Svensson inte skulle våga vara med.
Citera
2015-09-20, 09:07
Medlem
Vi svenskar är så hemskt demokratiska, så hela vår proteströrelse består i att vi byter till SD. I många andra länder hade man redan haft inbördeskrig.

Jag tror att det går fredligt till, iallafall vad gäller oss svenskar. Vi kommer att tålamodigt arbeta på demokratiska vägar och till slut uppnå en majoritet som säger "stäng gränsen och hjälp i närområdet istället (flyktingläger). Såsom det skulle gått till från början. Det innebär att i stort sett alla politiker som vi sett leda oss in i den här katastrofen kommer att avgå och försvinna från politiken, medan SD bildar vår första blockfria regering med en egen majoritet. Ja, jag tror att situationen är så skruvad att sjuklövern kommer hålla hårt i makten ända till SD kan regera helt på egen hand.

Risken är dock att situationen hinner bli så skruvad att ekonomin rasar ihop och då är inte vi svenskar till mycket hjälp överhuvudtaget utan har fullt upp själva. Tänker då att räntan går upp, arbetslösheten ökar och att bostadsmarknaden kollapsar när folk inte kan betala sina lån längre. Statens förmåga att hålla liv i ekonomin har rasat och är snarast orsaken till att problemen tar fart. Invandringskostnaderna har helt enkelt blivit ett svart hål.

Situationen är sådan att då är det snarare invandrarna (de nyanlända) som kommer att stå för kravaller och våldet eftersom de sitter sämst till. Ingen bostad, inget arbete och ingen inkomst. De här kravallerna lär orsaka mycket skador och kanske är det också där inbördeskriget börjar när svenska samhället slår tillbaka för att skydda sig. Vet inte hur många terrorattacker det behövs i Sverige innan vi är där, men jag tror inte det är så många. Väljer terroristerna sina mål kan det gå ruskigt snabbt att instabilisera Sverige.
Citera
2015-09-20, 09:08
Medlem
Tamborinos avatar
Problemet med den sanslösa massinvandringen kommer att lösa sig genom att Sveriges ekonomi är körd i botten om några år .
Regeringen och DÖ vännerna pratar hela tiden om vilket rikt land vi är , vilket är en ren lögn .
Sverige lånar dagligen pengar för att få soppan att gå runt , och media spelar med genom att inte ta upp känsliga frågor utan ägnar sig istället åt rent trams .
Det blir nog inte så trevligt för Svenskarna när smällen kommer !
Citera
2015-09-20, 09:11
Medlem
Det skulle behövas, men tror inte på någondera. Svenskar är alldeles för mesiga för revolution, och omval kan knappast "tillåtas" eftersom SD kommer att vinna.
Citera
2015-09-20, 09:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo mesiga är nog för svenskar för att det skulle bli aktuellt. Men för en riktig revolt det skulle väl inte krävas så mycket egentligen. Det finns ingen svensk armé värd namnet längre. En revolutionsarmé på från början ca 1000 man skulle ganska enkelt ta över Stockholm då tills fler av poliser och vanligt folk ansluter.
Citera
2015-09-20, 10:22
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det där var ju precis spot on hur jag känner. Finns absolut ingen empati hos mig för tiggarna eller "flyktingarna".
Du blandar ihop empati och sympati. Det är sympati du inte känner längre. Empati är förmågan att förstå andras känslor.
Citera
2015-09-20, 10:29
Bannlyst
De töntar som sitter härinne är rädd för sin mamma så jag är helt övertygad att det inte kommer hända någonting.
Inse att Sd kommer aldrig hjälpa er för det enda dom har är invandringsfrågan.
Det är bara en tidsfråga innan det blir som i Norge och Holland.
Ni blir gårdagens nyheter. Jag gissar att någon mena kommer bli riktigt stor då vill allt white trash vara ghetto.
Händer överallt.
Citera
2015-09-20, 10:32
Medlem
godhetsapostelns avatar
Sd kan max få 25-30%. Den bedömningen gör jag utav sannfinnländarnas, df och nationalfronts framgångar. Många kommer fortsätta att rösta på samma parti som dom alltid gjort.
Om du inte tror mig så betänk bara att vi i Sverige har en stror grupp (imbicilla) människor som fortfarande handlar på coop av idiologiska skäl och av gammel vana; fast de inte längre ger någon återbäring, är dyrare än Ica och willys och endast existerar för att tillfredställa sina chefer.
Centern, S och till viss del moderaterna representerar väldigt lite sina väljare. Ändå fortsätter folk att rösta på dem.
Detta handlar om på kort sikt (2018). Hur utvecklingen blir på lång sikt går ej att sia om.
Naturligtvis utlyser ingen nyval med dagens oppionssiffror. Tror man det är man dum. Hur många skulle få lämna riksdagen?
Senast redigerad av godhetsaposteln 2015-09-20 kl. 10:36.
Citera
2015-09-20, 10:34
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molndans
SD har ökat 10-15% på mindre än ett år. Om denna ökning håller i sig, så kan SD ligga på över 50% innan nästa val!

Det är 3 år kvar till nästa val i Sverige.

Med den tilltagande flyktingströmmen, Tysklands skärpning i asylpolitiken så kan det snart handla om en halv miljon flyktingar till Sverige om året? Ingen övre gräns finns!

Kommer svenska folket få nog innan svenska politiker?
Vad händer om SD ligger på 40-50% om bara något år?

Är någon form av revolution till följd av invandringsproblematiken realistisk? Det händer ju trots allt i andra länder (dock ofta med utländsk inblandning)

(kanske borde startat denna tråd i Inrikespolitik?)

För omval krävs det att regeringen utlyser det själva eller att 175 av Riksdagens ledamöter röstar för misstroende mot regeringen. Så nej, det kommer inte att hända.

Om några nazister startar milisgrupper och om de börjar med terrorism, kommer dessa snabbt att slås ner.

Ni har ingen chans och ni får snällt vänta till 2018 då ni kan rösta igen. Idiot.
Citera
2015-09-20, 10:37
Medlem
PicCoLini30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tänk om vi tar emot minst en halv miljon flyktingar varje år fram till 2018, och de rödgröna vinner ännu en gång, vad gör ni då?

Då flyttar jag till Danmark eller Norge, långt bort ifrån denna cirkus!
Senast redigerad av PicCoLini30 2015-09-20 kl. 10:41.
Citera
2015-09-20, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Inse att Sd kommer aldrig hjälpa er för det enda dom har är invandringsfrågan

Som är det mest akuta just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto