2016-07-24, 00:19
Medlem
godhetsapostelns avatar
"Svårt att sia exakt hur saker kommer att förhålla sig i kronologisk ordning, men när bidragen stryps till över en miljon människor som i stort aldrig jobbat, då kommer det blir jooooobigt läge för alla parter. "

Du glömmer att en 3-del av alla svenskar är beroend av staten för sin försörjning. Att t.ex. pensioner i sverige är ett bidrag man "får" av staten och ingenting som har lagts undan tills du blir gammal.
Citera
2016-07-24, 12:22
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Mellan vilka sidor skulle slagen utkämpas? Sverigevänliga vs pkflummare och invandrare? Och på vilken sida ställer sig polisen och på vilken militären?

Skrev några förslag längre tillbaka i tråden. Här bortser jag från problemställningar om att få tag i vapen och ammunition och utländsk ingripande:

1) Svenska högern. Folk som idag röstar på SD eller moderaterna. Människor med rötter i Sverige och som är beredda att kämpa för det. Här finns mycket poliser, militärer, egenföretagare mm. Den starkaste gruppen sett till resurser och kunnande.

2) Svenska identitetsvänstern. Här finns både svenskar och invandrare med sympatier långt ut på vänsterkanten. Grupp som gärna tar till våld. Har förgreningar långt upp i samhällskedjan.

3) Sunnimuslimska blocket. Stor grupp med starkt stöd i s.k utsatta förorter. Dess styrka består i att man har många unga koncentrerade på få ställen. Fanatiska och beredda att ta större förluster än någon annan grupp.

4) Anti-sunnitiska blocket. Brokig skara som består av diverse invandrargrupper med djup fiendskap till turkar och araber. Exempelvis kurder och syrianer. Dess styrka är redan etablerade etniska nätverk.

Fler?
Citera
2016-07-25, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Jag är övertygad om att det kommer bli militanta konfrontationer i Europa som kommer att mynna ut i regelrätta krig - kanske på global nivå.

Ett världskrig är förvisso ingenting jag hoppas på här och nu, men Europas utrensning ser jag dageligen fram emot.

Jag är mentalt redo för att göra det som krävs när nöden bankar på min dörr. Är du?

Ja, det är jag. Jag ser fram emot öppna motsättningar och konfrontationer, men jag är också rädd. Är man inte rädd för att ge sig in i ett krig så är man antingen hög eller vansinnig.

Men jag har svårt att se det hända ändå... En del av mig säger att det finns nog underlag för att det skulle kunna hända, men en annan del av mig säger att det inte kommer att hända. Vi har ju inte ens några stora paramilitära grupper i Västeuropa. Jämför med Ukraina eller Rumänien - där tränas det för fullt och tillgången till vapen begränsar sig inte vid pistoler och Kalashnikovs, utan innefattar raketgevär och pansarfordon.

Att se vanliga svensson ge sig ut på gatorna med automatkarbiner för att skjuta folk som ser "annorlunda" ut? Njäää. Det är nog ett bra tag kvar dit. Det är ju dessutom polisens och militärens sak att ta hand om. Om vi börjar härja med puffror så skjuter den svenska polisen och militären oss, inte främlingarna.
Citera
2016-07-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Ja, det är jag. Jag ser fram emot öppna motsättningar och konfrontationer, men jag är också rädd. Är man inte rädd för att ge sig in i ett krig så är man antingen hög eller vansinnig..

...Eller likgiltig. Det är åt det hållet vi drivs. Fullständig likgiltighet.
Den dagen gränsen för vad Svensson kan tåla överskrids... Då jävlar kokar vikingablodet.
Känner själv som 50-plussare att det sjuder.
Och ja- jag är beväpnad.
Citera
2016-07-25, 17:05
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
När den riktigt tunga lågkonjukturen kommer om några år, då kommer det bli jädrans svettigt även för svenssons som har som livsuppgift att stoppa huvudet i sanden. Ni kommer då tvingas välja sida. Samt att ni kommer tvingas att bli riktigt vidriga människor för att överleva dag för dag.
När försäkringskassan och socialen inte längre har pengar att betala ut kan folk med arbetsinkomst, dvs i största utsträckning svennar, inte gå utomhus utan att bli rånade.

Välstånd är den drog som medför att vi accepterar massinvandring. Men välståndet kan ta slut en dag.
Citera
2016-07-25, 17:19
Bannlyst
Tror du på allvar att ett land som inte haft krig på 200 år kommer att ha inbördeskrig på grund av integrations svårigheter,

r u 4 real?
Citera
2016-07-25, 17:35
Bannlyst
Kriget pågår redan på flera nivåer, t.ex. genom den antisvenska propagandan från Bonniers judemedia att ifrågasätta definierande av vad som kan anses vara svensk kultur osv.

Informationskriget syftar bl.a. till att förneka våldtäktsepidemins direkta samband med invandring från menakulturer, samt ihärdigt förneka svenskars nedärvda rätt till ett eget land, samtidigt som alla andra nationers folk tillerkänns självklar rätt att vara svenskar.
Citera
2016-07-25, 18:05
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Det som kommer vara den utlösande faktorn är ett terrordåd i nån storstad i sverige. Inget annat kan väcka svensken!
Senast redigerad av Saturnuspojken 2016-07-25 kl. 18:08.
Citera
2016-07-25, 18:58
Medlem
Jag tror på regelrätt krig innan inbördeskrig.

Men om inte kriget kommer så sker inbördeskriget som en plan B. Ca 2040.
Citera
2016-07-26, 18:58
Bannlyst
riiiiktigt tung lågkonjuktur i låt oss saga 7-8 år (då pratar vi 1993ísh lågkonjuktur) då i combination med att asyldomstolorna inte får hem en enda jävla arab. samt att dagens "hårda" migrationsinriktning mest visar sig vara en paperstiger...då då har vi en epilog till att grupper som hatar varandra kan börja ta till vapen. Inget snack om det.
Citera
2016-07-26, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Det som kommer vara den utlösande faktorn är ett terrordåd i nån storstad i sverige. Inget annat kan väcka svensken!

njaee ..tveksamt, självklart mycket illa. Men det är först när pengarna börja sina som svensken blir skogs tokig. som nån annan skrev, så länge vi dunkar på i dopad högkonjuktur, år efter år (plus minusränta) så låter vi det fortgå..men!!!?

Låt saga att alliansen får igenom generella lönesänkningar/pensionssänkningar osv då i combo med lågkonjuktur och att muslimerna fortsätter leva jävulen, ja då har vi jordmånen för riktigt elände klart.
Senast redigerad av peheis666 2016-07-26 kl. 19:04.
Citera
2016-07-26, 19:07
Medlem
Lite smått så börjar jag återfå förtroendet för Sverige igen och att ett inbördeskrig inte kommer att bli av.

Anledningen är givetvis att massinvandringen inte fortsätter i samma omfattning som senaste 4 åren.

Men mycket återstår. Men i det viktiga så tror jag att styrande folket i Sverige kommer att ta vettigare beslut i framtiden.

Såsom att t ex utvisa kriminella, avslå PUT och bara ge TUT och att begränsa åtkomsten till välfärdssystemet så att inte vem som helst med ett ord "asyl" får full tillgång till bidragsssystemen resten av sitt liv utan att lyfta ett finger.

I sämre tider blir det förmodligen en ännu större påfrestning på välfärdssystemet och det kan man då lösa genom att utvisa invandrare som är arbetslösa och inte har synnerliga skäl att få stanna kvar i landet.

Givetvis måste även en stor del av de män som kom 2014-2015 också utvisas. De har ingen framtid i Sverige eftersom varken arbetsmarknad eller bostadsmarknad kan svälja en sådan mängd.

I ett längre perspektiv, nu snackar jag om 2018 och framåt så måste svensk politik utformas så att den tar hand om de som redan finns i landet. Såväl infödda svenskar och de invandrare som kommit sista 20 åren så att vi inte får ett samhälle där ingen är trygg utan alla oroar sig för hur de ska få ekonomin att gå ihop imorgon.

Invandringen måste ner till sisådär 15.000 personer / år för att vara hanterlig och trots detta måste integrationsarbetet tiofaldigas eftersom vi faktiskt ser ett stort misslyckande med det så långt tillbaka som 20-25 år och då var inte invandringen alls lika stor som den varit sista 5-6 åren.

Men jag tror att det blir ett inbördeskrig om man inte börjar utvisa de kriminella. De ställer till mycket skada för alla andra i samhället och kommer på sikt att vara grunden till en situation där inbördeskrig är motiverat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in