2015-09-19, 09:34
Medlem
ArneIIIs avatar
Nu struntar vi i missvisande lönelistor.

Vad tror vi om eftermiddagens match? AIK hemma är ju ruskigt starka men en het Paulinho gör ju det hela mer spännande. Hybrisen slår till och det blir 2-2.
Citera
2015-09-19, 09:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Hur var det nu? MFF skulle gå i samma fälla som dom andra svenska CL-klubbarna genom att betala överpriser till allsvenska medelmåttor? Det var så dom planerade va?

Siffrorna är väl taxerade inkomster 2014 innan vi spelade Champions League. Vi betalade högst löner redan innan Champions League.

Jag kan tänka mig att Magnus Eriksson var bland de högst betalda förra året, men han spelar ju inte i Allsvenskan längre. Likaså Ricardinho.

Citat:
Ursprungligen postat av svulle
I Jawos fall ingår också en periodiserad sign on-bonus som således adderar årslönen. Sign on-bonusen betalades inte ut i en klumpsumma. Men visst, sett till prestation så kommer Jawo med all sannolikhet bli Difs Shaaban.

Men som sagt. Mycket missvisande lista alldeles oavsett. Någon/några av IFKs nordbor ligger naturligtvis i toppen i realiteten. Så också Etuhu, Jos och Vladimir Rodić. AIK, IFK och Malmö har generellt högst löner. Ellos har en mer jämnt fördelad säck, även om Taco var bisarrt överbetald.

Jag vet i tusan om Rodic sitter på någon jättelön. Däremot har nog norrmännen och Yotun riktigt höga löner.

Jag vet inte heller hur det är med bonusar. Jag förstått det som att MFF betalar ut dem i januari men inte hundra. Spelarna ska ju fått 450 000 var för avancemanget till Champions League förra året. Det kommer väl en lista nästa år så vi får se då.
Senast redigerad av mishima 2015-09-19 kl. 09:51.
Citera
2015-09-19, 12:29
Medlem
eternussermos avatar
Jawo och Molins....

Påminner om vår käre Rami,inte mycket för kulorna.
Citera
2015-09-19, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Nu struntar vi i missvisande lönelistor.

Vad tror vi om eftermiddagens match? AIK hemma är ju ruskigt starka men en het Paulinho gör ju det hela mer spännande. Hybrisen slår till och det blir 2-2.

Om BK Häcken har svårt för IFK så är det ingenting emot vad de har mot AIK. Allt annat än hemmaseger skulle vara en stor sensation. Särskilt nu när Henok verkat komma igång igen.
Citera
2015-09-19, 14:31
Medlem
tOpOffs avatar
Bajen riktigt desperata inför imorgon? Eller har en liten råtta varit i farten?

Citera
2015-09-19, 15:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Bajen riktigt desperata inför imorgon? Eller har en liten råtta varit i farten?

Ska man råna ett ställe och ska fly till fots är det ganska obegripligt att han väljer Kamratgården med dess elitidrottare, svårt att inte se humorn i om han sprang ifrån samtliga.

-

Skulle egentligen på dejt idag.. Men bröst, ben och face kommer aldrig att gå före Häcken.

Egentligen ska det bara va tre poäng vilket skulle innebära nytt klubbrekord i antal segrar i rad och temporär serieledning men spontant känns Häcken svårare än vad man tror. Paulinho såg lite skrämmande ut mot HBK.
Citera
2015-09-19, 18:15
Medlem
när vann ett lag 8 matcher i rad senast? vet att vissa djurgårdare tog upp detta i våras när de vunnit 6 (?) och det snabbt visades att detta skedde i princip varje säsong. är det likadant nu, eller får man gå tillbaks ett flertal år?
Citera
2015-09-19, 18:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
när vann ett lag 8 matcher i rad senast? vet att vissa djurgårdare tog upp detta i våras när de vunnit 6 (?) och det snabbt visades att detta skedde i princip varje säsong. är det likadant nu, eller får man gå tillbaks ett flertal år?

Vet att vi och ÖSK hade ganska hysterisk form förra hösten och tog mer eller mindre full pott, men det var nog enstaka kryss här och där också, så 8 raka är nog relativt ovanligt.
Citera
2015-09-19, 18:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Fy så skönt att kunna pusta ut och det gick vår väg!

Åtta raka segrar är imponerande, första halvleken och framförallt första 40 var vi klart dominerande och klart man trodde då att det skulle rinna iväg och Häckens reducering ser jag inget direkt fult i men Goitoms 3-1 har jag svårt å se varför det dömdes bort..? För att Dickson möjligen snudda Abrahamsson? Billigt i alla fall.

Angående Dicksons utvisning var det korrekt dömt, säga vad man vill om det. I övrigt har han verkligen spelat upp sig sen vårsäsongen och har under en längre tid varit en viktig kugge, påminner lite om Pavey i temperament, kämpaglöd och fysiska spelstil. En kille motståndarna ogillar men som är populär i egna ledet.

Är väl allt man har att skriva för stunden. Får väl kika igenom matchen och kanske omvärdera många situationer.

/Serieledarna (och ja jag njuter medan det varar)
Citera
2015-09-19, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Goitoms 3-1 har jag svårt å se varför det dömdes bort..? För att Dickson möjligen snudda Abrahamsson? Billigt i alla fall.

jag tog upp det i matchtråden men (tror jag) fick inget svar. visst, domaren blåser helt klart redan i situationen med etuhu och häckens målvakt, men räknas inte goitom som solklart offside även om situationen hade släppts? det är ju inte ens en spelare mellan honom och målet vid tillfället när etuhu slår bollen, som endast träffar en död punkt innan den kommer fram till goitom. eller?

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vet att vi och ÖSK hade ganska hysterisk form förra hösten och tog mer eller mindre full pott, men det var nog enstaka kryss här och där också, så 8 raka är nog relativt ovanligt.

ja, IFK avslutade 9-1-1, men som du var inne på så var det ingen längre ren svit där, både förlusten och den oavgjorda kom exakt i de matcher som delade upp IFKs segersviter i tre st trematcherssviter. örebro hade fem segrar före de förlorade emot IFK, och tog sedan tre segrar till efter detta.
Senast redigerad av M.S 2015-09-19 kl. 18:30.
Citera
2015-09-19, 18:48
Medlem
Keldons avatar
Rekordet i allsvenskan är 23 matcher i rad med vinst, hålls av mff. Dock var det 1949-1950.
Citera
2015-09-19, 19:07
Bannlyst
AIK har nu plockat 35 poäng sedan omgång 10. 11 segrar 2 kryss 1 förlust. Hyfsade 2,5 poäng per match...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in