Citat:
Ursprungligen postat av
InTheFlesh
Problemet är bara det att: Har man främlingsfientlighet som statsideologi, som det danska politiska etablissemanget och medier har, observera att jag här inte skriver att danska folket har det, (det var blott 12% av danskarna som röstade på dansk folkeparti), så är man illa ute.
Inte för att Sverige är bättre, snarare än sämre, då de svenska politiska etablissemanget och medierna håller sig med en radikalfeministisk hatideologi som just statsideologi. Den drabbar inte en minoritet av befolkningen utan hälften utav den, dvs alla som råkat bli födda som män.
Men för att återgå till Danmark så har denna främlingsfientliga statsideologi just bruna, väldigt mörkbruna rötter, precis som vårt eget SD har det. Det var detta som Henrik Arnstad satte fingret på.
Om han sedan bluffat om sin utbildningsbakgrund och "arg blatte" tycker om att illustrera saker genom att sitt och jucka, är en annan sak. Om sedan Arnstad sedan ser fascister över allt, så är detta beklagligt, liksom att han försöker ursäkta islamistiska terrordåd. Men faktum är att Arnstads analys av den danska statsideologin var korrekt. Liksom den danska kulturpersonlighet som bosatt sig i Sverige konstaterade: Danmark har främlingsfientlighet som statsideologi, Sverige har radikalfeminism som statsideologi.
Jag önskar att såväl politiker som media slutade med att anamma primitiva "förklaringar" till komplexa problem. Åtminstone politiker borde väl kunna genomskåda en ideologisk förblindning, men tydligen inte. Jag själv har, en gång i tiden varit ideologiskt förblindad, men kommit över det.
Därför kan jag nu konstatera, efter att ha sett riksdagsdebatten om invandring, att samtliga partier, inklusive SD hade vettiga saker att komma med, även om jag inte håller med SD om deras främlingsfientliga grundkoncept: Att hålla nästan alla invandrare borta ifrån Sverige.
Men att ge ökad hjälp till närområdet, för att t.ex. garantera skolgång för alla flyktingbarn i flyktinglägren, få till bättre boende och, självklart, garantera en bra livsmedelsförsörjning och vatten försörjning, är en bra sak som inte motsäger att vi bör ta emot de flyktingar som söker asyl i vårt land. Huruvida detta skulle minska flyktingströmmen känner jag inte till. Men trots att jag tror att en stor invandring till Europa är bra för oss av bl.a. demografiska skäl, och som "arg blatte" tyckte var horribelt, men som jag tycker är ganska rimligt, minska främlingsfientligheten genom att faktiskt låta människorna möta just främlingar och upptäcka att de faktiskt inte är så farliga, så skall, naturligtvis inte detta ske till priset av vidriga förhållanden i flyktinglägren som kan
tvinga folk att fly därifrån.