Patreon är väl gåvor och gåvor skattar man väl inte för. Eller har dom ändrat det eftersom så mycket patreon och swish idag är folks "löner". Man kan istället fråga sig vad alla som vill förbjuda tiggeriet säger om det. NMR skulle vara intressanta att fråga. Dom säger att dom vill stoppa tiggeriet, samtidigt som dom själva tigger via Hatreon + andra sätt. Där har vi hyckleri igen.
Vad säger blatten. Är han en sån som vill förbjuda tiggeriet? Hur skall han göra då. Jobba. Han ser inte ut som en som gärna jobbar.
Är du efterbliven? Det är skillnad på att sitta utanför en butik och tigga pengar av folk och att tillverka saker (videos) och länka till en hemsida där folk "kan" skänka pengar om dom vill.
Vilken kommuniststat vi lever i, bara avundsjuka folk som gnäller på en kille som har brytit sig ur bidragsberoendet och startat företag. Något ni aldrig kommer lyckas med Inte nog med det, han ska hängas ut också
Är du efterbliven? Det är skillnad på att sitta utanför en butik och tigga pengar av folk och att tillverka saker (videos) och länka till en hemsida där folk "kan" skänka pengar om dom vill.
Vilken kommuniststat vi lever i, bara avundsjuka folk som gnäller på en kille som har brytit sig ur bidragsberoendet och startat företag. Något ni aldrig kommer lyckas med Inte nog med det, han ska hängas ut också
Nej jag är inte efterbliven (något du ger sken av att vara inser man av din fortsatta text).
Jag förstår skillnaden mellan att sitta utanför en butik och att sitta framför en dator. Tiggeriet är dock samma sak och det är det jag talar om.
Kommuniststat? Nä du har ingen aning om vad en "kommuniststat" är. Jag har inte heller skrivet något som hintar om att jag vill han skall hängas ut. Du verkar vara rejält förståndshandikappad.
känns alltid fult att prata i tredje person om någon man inte känner, tycker jag,...försöker undvika det men ibland måste någon påpeka att bill clinton faktiskt våldtog en kvinna och blev dömd för det.... men jag gör ett litet undantag från argblatte också, ni vet han som "tidningseliten" i sverige beskyllde honom för https://www.expressen.se/gt/attacken-i-trollhattan-anton-lundin-petterssons-rasistiska-varld/)
Skäms på er Sveriges media etablissemang, allt från "komiker" till "journalister" och allehanda oförskämda individer, jag menar verkligen orden. Skamligt.
Jag har gillat och följt ArgBlatteTalar från dagett, typ. Jag älskar han. Fantastisk humor. Bra poänger. Rättvis i dem flesta fallen(kanske hatat liiite för mycke på pewdiepie i vissa lägen, imo.). Sån skön distans till sig själv- https://www.youtube.com/watch?v=tQtUWWukZ7E haha det är tamedjävelun den bästa youtubern i sverige, utan att överdriva.
hoppas han aldrig få något pris på någon gala eller något som man sett pöbeln ha sig med jag har på gaveln väldigt vagt tidigare följt "scenen" på youtube, så jag vet att dom har prisutmärkelser å allting typ värsta hollywood haha guldtuben å jag har alltid sagt att "men vafan är inte argablatten med för"....men jag har väl alltid anat att det dära är vad det är å Argablatten är ju vad han är.
sen skvaller vet jag väl inte, jag tror han är en Tekken(siffra) online-gamer? rätt udda imo....älskar tekken dock.
Jag tycker dock att man ska respektera om någon inte vill vara "offentlig" i bemärkelsen galor sus och dus, skvaller trådar om folk i tredje person är alltid ointressanta om det bara är vardagliga saker. Att prata om hans "politiska syn" hade varit mera "skvaller-intressant-att-diskutera", men liksom vadå vafan han heter och bor är för mig helt ovidkommande för mitt liv...inte fan har jag tid med sånt HAHA
men Argablatten ska ha ett stort tack för sitt samhälls engagemang och sitt rakrygga sätt att ta till sig information och ha åsikter omkring det. Han är ingen fjant som håller keften om grejer utan han säger precis vad han ser och känner. Det respekterar jag. Det är mycke riktigt i hans fall att om han inte hade patreon så skulle han aldrig få jobb i svenska samhället. Åtminstone inte inom statsapparaten, tjänstefolket(som är fler än arbetarna, lulz) gillar han inte.
Så det glädjer mig att han i sin senaste video pratar om bitcoin och cryptovalutor. Jag ska genast donera något där så han kan fortsätta underhålla den svenska kulturen och samtidigt prata/upplysa om viktiga frågor.
jag hade aldrig pallat göra det han gör, jag har gått till gränsen att jag skiter i hur det går, "the ones in power" vill och kan inte "ändra sig", imo.
Han borde definitivt göra en engelsk video angående det krigsliknande tillståndet i riket. Hur polisstationer bombas och polischefers privata hem beskjuts med ak47.
Varit hur många attacker mot polis och myndigheter som helst senaste tiden statsministern själv nämnde att militären inte är orealistiskt.
Polisstation bombad i Helsingborg
Polistation bombad i Malmö
Polisbil sprängd i Malmö
Polisbil påkörd i Stockholm
Är de jag kan komma på men måste vara fler är ju en daglig företeelse.
I vart fall är det viktigt att omvärlden ser att Sverige på riktigt är där vissa centralamerikanska och sydamerikanska länder är.
Han borde definitivt göra en engelsk video angående det krigsliknande tillståndet i riket. Hur polisstationer bombas och polischefers privata hem beskjuts med ak47.
Varit hur många attacker mot polis och myndigheter som helst senaste tiden statsministern själv nämnde att militären inte är orealistiskt.
Polisstation bombad i Helsingborg
Polistation bombad i Malmö
Polisbil sprängd i Malmö
Polisbil påkörd i Stockholm
Är de jag kan komma på men måste vara fler är ju en daglig företeelse.
I vart fall är det viktigt att omvärlden ser att Sverige på riktigt är där vissa centralamerikanska och sydamerikanska länder är.
Utländsk media lyfter upp sådant oftare nu än förr, givetvis undrar folk om det råder något undantagstillstånd här eller vad fan det är frågan om här i Sverige.
Om man tittar på det, att vi har nästan en skjutning om dagen, någon kastar granater till höger och vänster + annat, så borde man reagera väldigt kraftigt, inte här dock, här står polisen och politiker i rutan och upprepar samma mantra detta är givetvis oacceptabelt... dag 2. Repris.
Det är en fars det som pågår. Måste de börja skjuta mot politiker och kasta granater mot Rosenbad för att de där jävla tokstollarna där inne ska ta några beslut?!