2016-01-05, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Mja, men om man bortser från Benitez. Varför sparkade han Ancelotti? Hela truppen älskade honom och ville att han skulle vara kvar. Men nej, det är jordens undergång om de råkar gå titellösa en säsong efter att ha vunnit sin 10e CL med Ancelotti på bänken. Det kommer aldrig bli bra så länge Perez sparkar tränare hit och dit så ofta som han gör.

Om man ska vara ärlig, så var det endast startspelarna som ville ha kvar Carlo. Men jag kan nog presentera en rad anledningar till varför Perez tog beslutet att sparka Carlo.

- Matchade mer eller mindre samma startelva i varje match.
- Visade aldrig något stort förtroende för de yngre förmågorna.
- Bytte aldrig taktik när motståndarna såg igenom det.
- Hade uselt rekord mot topplagen.
- Hade ingen plan B när spelet låste sig.
- Gullade alltför mycket med de största stjärnorna.
- Lät underpresterade spelare spela från start vecka ut och vecka in p.g.a. deras stjärnstatus.

Enda felet som Perez gjorde var att man inte hittade en vettig ersättare till Carlo. Men nej, det var knappast så att mysitalienaren ej förtjänade kicken som vissa försöker få det till.
Citera
2016-01-05, 08:05
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Om man ska vara ärlig, så var det endast startspelarna som ville ha kvar Carlo. Men jag kan nog presentera en rad anledningar till varför Perez tog beslutet att sparka Carlo.

- Lät underpresterade spelare spela från start vecka ut och vecka in p.g.a. deras stjärnstatus.

Enda felet som Perez gjorde var att man inte hittade en vettig ersättare till Carlo. Men nej, det var knappast så att mysitalienaren ej förtjänade kicken som vissa försöker få det till.

Ungefär så. Däremot skyller jag inte på Perez på att han faktiskt låter Benitez får chansen, jag skyller på Perez för att han inofficiellt aldrig ger honom chansen utan sparkar honom efter 4 månader in i säsongen
Citera
2016-01-05, 09:51
Medlem
OG-lovers avatar
Någon som vet vad Benitez får i avskedspeng?
Citera
2016-01-05, 11:25
Medlem
Cybereye303s avatar
Blir lite förvirrad här. Har inte Zidane haft stora svårigheter med få Castilla och Martin Ödegaard att prestera? Har han ett gott rykte som tränare trots allt?

Ser att många jämför det med när Guardiola avancerade till A-lagstränarposten. Men Pep hade ju övertygat och lett b-laget till ligavinst.
Citera
2016-01-05, 11:41
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo

Haller med dig. Ancelotti hade sin brister, men som du sager borde det komma en vettig ersattare. Jag kan aven kopa att nagongang ge hemmagubben chansen. trodde dock inte att ha var sa totalt talanglos. Tappade helt intresset att folja nar han barade skapade osamja i laget, inte kunde ta ut en vettig startelva och inte hade nagon egen riktig ide. Han lyckades alltsa pa nagra manader gora sig ovan med CR, Ramos, Benzema Kroos, Isco och James, starkt facit.

Zidane far inget dromlage precis, men det ar iaf vad de flesta inkl mig sjalv verkar vill ha. Nu kan man borja folja skiten igen.
Citera
2016-01-05, 11:44
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
Blir lite förvirrad här. Har inte Zidane haft stora svårigheter med få Castilla och Martin Ödegaard att prestera? Har han ett gott rykte som tränare trots allt?

Ser att många jämför det med när Guardiola avancerade till A-lagstränarposten. Men Pep hade ju övertygat och lett b-laget till ligavinst.
På kort sikt, typ 1 månad, spelare kanske är extra motiverade att spela för Zidane men längre än det tror jag inte Zidane har det som krävs för att möta de stora matcherna, exempelvis kommande athletic Bilbao eller Roma.

Jag ser Mourinho som bäst lämpad för ha tagit över laget fram till slutet av säsongen och sedan en annan tränare.
Citera
2016-01-05, 11:47
Medlem
vizis avatar
Någon som vet när det blir presidentval i Madrid ? dags att rösta fram en ny ordförande , finns det någon som kan utmana Perez position i nuläget ?
Senast redigerad av vizi 2016-01-05 kl. 12:00.
Citera
2016-01-05, 11:59
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
wish Zidane all the best but it will be difficult. If he is not successful then Jose Mourinho will be on the bench in June, I am sure," he told BBC Radio 5 live.

"It is a great opportunity for Zidane [but] he lacks experience as a coach. That is a problem."

Calderon served as Madrid president between 2006 and 2009 with Vicente Boluda overseeing a brief spell prior to Florentino Perez's reign.

Källa http://sports.yahoo.com/news/mourinho-waiting-wings-zidane-fails-203955812.html

Med tanke på att rykten fortsätter ... Sommaren kan se annorlunda ut. Om Zidane mysslyckas av vad som kvarstår av säsongen , kan Mourinho välja Man United eller Real Madrid.
Citera
2016-01-05, 14:14
Medlem
Sjukt om Real tar tillbaka Mourinho. Snacka om desperation.
Citera
2016-01-05, 14:40
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Sjukt om Real tar tillbaka Mourinho. Snacka om desperation.

Verkligen! Samtidigt är han den enda tränaren som vunnit ligan på snart 8 säsonger och det kan väl inte vara acceptabelt i Real? Tar dom tillbaka honom är jag säker på att han gör det igen, men kontroverserna och bråken kommer givetvis på köpet.
Citera
2016-01-05, 15:39
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Verkligen! Samtidigt är han den enda tränaren som vunnit ligan på snart 8 säsonger och det kan väl inte vara acceptabelt i Real? Tar dom tillbaka honom är jag säker på att han gör det igen, men kontroverserna och bråken kommer givetvis på köpet.
Inte riktigt åtta år än men tiden tickar: http://www.statto.com/football/teams/real-madrid/2011-2012
Vilken tränare är fläckfritt egentligen?

Alex Ferguson har ju haft stora bråk med spelare , FA och media. Ni kanske minns när Ferguson sparkade en fotbollsskor och den träffade Beckhams ögonbryn. Det där är ju inget friskt beteende. Även Ronaldo nämnde i dokumentären att Ferguson , när han blev arg pga förlorade matcher , brukade sparka saker och ting.

Pep Guardiola har ju haft sina egna utbrott också.

Louis Van Gaal har ju haft relativt sköna utbrott också. Han förödmjukade journalister :http://youtu.be/Z0GxIu-KKqQ
Citera
2016-01-05, 16:41
Avstängd
Halloween2s avatar
Zidanes första la liga match som spelare med Real Madrid var mot Deportivo och första Champions League match var mot Roma, och nu när han är tränare kommer han att att uppleva exakt samma sak igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in