2015-09-19, 15:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Var personen som berättat för den som berättat för Skaraborg2 i närheten hela tiden så de vet att larmet (om larm finns) inte löstes ut av Lisa några minuter över kl. 18.
Var personen närvarande öht och vet om larmet utlöstes någon gång? Jag ifrågasätter inte att #Skaraborg2 inte ljuger, men är uppgiften sanningsenlig? Genom hur många öron och munnar har uppgiften gått?
2015-09-19, 16:02
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej för vi gick in mera på vad dessa kan ha varit. Förutom att det fanns ett vittne, ev. flera, till dessa "aktiviteter". Dessutom att dessa skulle ha skett vid caféet och i caféets omedelbara närhet.

Det fanns också så mycket annat att diskutera rörande Lisa Holm-fallet.

Inbefattade dessa "aktiviteter" på något sätt MGM?... och/eller hans bror och/eller fru?
2015-09-19, 16:14
Medlem
Citat:
Nej för vi gick in mera på vad dessa kan ha varit. Förutom att det fanns ett vittne, ev. flera, till dessa "aktiviteter". Dessutom att dessa skulle ha skett vid caféet och i caféets omedelbara närhet.

Det fanns också så mycket annat att diskutera rörande Lisa Holm-fallet.

Ok.
Du kanske kan berätta hur bysnacket går, skuldfrågan menar jag då.
2015-09-19, 16:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Frågan är om MS också passerade litauernas hus på morgonen/kvällen?
Bör inte MS och LH ha kört samma väg från kaféet räknat? - I så fall kan bröderna under sin kaffepaus vid 18-tiden (som brödernas mor berättat om) ha sett M komma åkandes och då förstått att det bara var tre tjejer kvar i kaféet – varav en var den feminint rosaklädda LH som de kan ha sett på fm när hon susat förbi på sin moped. Detta kan ha gett dem (eller enbart NB) impulsen att åka och kolla läget vid ladan, alt. kan han ha slagit en signal till X med sin norrifrån anländande svarta SUV – som LH med mopedhjälmen trädd över armen tydligen setts stå och prata med på andra sidan vägen. – NB kan möjligen ha känt igen X, men antingen väntat tills bilen kört i väg och då ensam tagit kontakt med LH (och kontakten LH/NB ägt rum i jämnhöjd med ladan), eller han kan ha anslutit sig till sin kompis X vilket då också skulle kunna förklara de två snabbkörande bilarna på vägen mot Martorp.
2015-09-19, 16:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
I hur många led?

[quote=XeniaOnatopp|54756363]Var personen närvarande öht och vet om larmet utlöstes någon gång? Jag ifrågasätter inte att #Skaraborg2 inte ljuger, men är uppgiften sanningsenlig? Genom hur många öron och munnar har uppgiften gått?[/QUOTE]

Det kan du ju ta dig en funderare över. Jag vet faktiskt detta, men så roligt skall vi inte ha att den informationen skall spridas här i tråden. Vissa saker skall man vara försiktig med att publicera.
2015-09-19, 16:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
/.../ På baksidan är fönsterluckorna stängda när kaféet är stängt = Inget rörelselarm inifrån fönstren. Nära lastkajen och några meter upp sitter ett skymningsrelä som tänder och släcker ytterbelysningen och inte heller här finns några larmskyltar så vem skulle avskräckas för att "kika upp" detta "larm"?
"Skymningsrelä..."? - Ser de ut så? Tycker mer det påminner om linjedetektorer (sitter en på var sin sida om norrgavelns dörr).
Senast redigerad av letsdoit 2015-09-19 kl. 16:53.
2015-09-19, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Kanske därför skylten på gaveln är synlig men inte vid huvudingången, om det är utomhus/rörelselarm vid gaveln och baksidan?

Ja, något är synligt där. Finns inga fönsterluckor att stänga på gaveln så den "göms".
2015-09-19, 17:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Aktiviteter" och de tre huvudpersonerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Inbefattade dessa "aktiviteter" på något sätt MGM?... och/eller hans bror och/eller fru?

Såsom jag uppfattade det ja. I det sammanhang som detta berättades för mig och min kamrat samt på vilket sätt detta sades. Om detta gällde en av de tre, två av de tre eller t. o. m. alla tre kan jag inte avgöra.

Alltså återigen måste jag påpeka att jag personligen inte kan stå för mera än vad som jag fick berättat för mig. Det sades alltså inte rakt ut att det skulle ha varit dessa litauer men underförstått så uppfattade jag detta att det gällde dem. Om detta är feluppfattat av mig eller inte låter jag vara osagt.

Följande har förut tagits upp i tråden men jag tar upp det igen. Naturligtvis kom det att pratas en hel del om dessa huvudpersoner.

Fick berättat att de inte direkt hade gjort någon något men de var mycket svåra att få kontakt med. Detta berodde då inte på språket så mycket eftersom de faktiskt skall ha pratat någorlunda bra engelska utan mera hur de själva var som personer. De var mycket tystlåtna om sig själva och sin egen bakgrund. Man skulle kunna säga att de var på något sätt undanglidande.
2015-09-19, 17:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Var personen närvarande öht och vet om larmet utlöstes någon gång? Jag ifrågasätter inte att #Skaraborg2 inte ljuger, men är uppgiften sanningsenlig? Genom hur många öron och munnar har uppgiften gått?

+1
Detta undrar jag också.
Jag har haft internet nere sedan igår kväll, men längre än så här har alltså tråden inte kommit.
Det låter orimligt att kaféet skulle ha rörelselarm på utsidan.

Uppgiften om att bröderna B skulle ha satt upp tvärslån på kaféets norra gavel, varifrån kommer den?
2015-09-19, 17:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Snacket i dessa trakter.

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ok.
Du kanske kan berätta hur bysnacket går, skuldfrågan menar jag då.

Ja du jag kan inte annat än att garva åt din fråga när jag tänker på hur dessa tre hedersknyfflar försvaras så idoget av vissa trådskribenter.

Det skulle inte vara speciellt upplyftande för dessa "försvarare" att åka till dessa trakter och ta upp den här frågan. Nu har jag naturligtvis inte pratat med varenda kotte som bor i dessa trakter men man får ändå en mycket god uppfattning under ett par timmars besök på Blomberg.

Utöver det kan jag också berätta att deras katt har nu fått ett permanent boende hos en av kvinnorna som var grannar med de tre. Katten verkar må bra och har funnit sig tillrätta hos sin nya ägarinna.
2015-09-19, 17:22
Medlem
Citat:
Just det. Dessutom så berättade jag vilken ort jag ursprungligen kommer ifrån. De som jag pratade med kunde ju direkt höra att detta inte är en infödd stockholmare.

Det är av denna anledningen som jag också använder mig av nicket Skaraborg2 eftersom jag är född och uppvuxen i just Skaraborg.

Du har själv skrivit tidigare att det är 50 år sedan du bodde där. Men du kanske åker hem till älgjakten varje höst och träffar jaktlaget.
2015-09-19, 17:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Såsom jag uppfattade det ja. I det sammanhang som detta berättades för mig och min kamrat samt på vilket sätt detta sades. Om detta gällde en av de tre, två av de tre eller t. o. m. alla tre kan jag inte avgöra.

Alltså återigen måste jag påpeka att jag personligen inte kan stå för mera än vad som jag fick berättat för mig. Det sades alltså inte rakt ut att det skulle ha varit dessa litauer men underförstått så uppfattade jag detta att det gällde dem. Om detta är feluppfattat av mig eller inte låter jag vara osagt.

Följande har förut tagits upp i tråden men jag tar upp det igen. Naturligtvis kom det att pratas en hel del om dessa huvudpersoner.

Fick berättat att de inte direkt hade gjort någon något men de var mycket svåra att få kontakt med. Detta berodde då inte på språket så mycket eftersom de faktiskt skall ha pratat någorlunda bra engelska utan mera hur de själva var som personer. De var mycket tystlåtna om sig själva och sin egen bakgrund. Man skulle kunna säga att de var på något sätt undanglidande.

Hmm var aktiviteterna inolverande de tre misstänkta OCH den varandes eller icke varandes sammankomsten av gymnasieungdomar som det dryftats om? Eller var för sig som separata aktiviteter ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in