2015-09-18, 18:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
I vilket fall som helst - tidslinjen stämmer inte. Pappa Holm kan inte ha varit där 2100 (vilket jag hela tiden har tyckt varit lite konstigt).

Fortfarande finns ingen uppgift vad (förmodligen) pappan gjorde där på dan.
Ja, pappa Holm kan mycket väl ha utlöst larmet kl 20:40.
2015-09-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, pappa Holm kan mycket väl ha utlöst larmet kl 20:40.

Eller AJ som forcerade caféet på pappa Holms direktiv. När kallades alla militärpolare in? Fanns de där när AJ i så fall anlände?
2015-09-18, 18:31
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ta och läs mitt inlägg igjen, jag efterlyser ju ett ytterligare inlägg om "aktivitet i området den kvällen" som postades för länge sedan, alltså info som skulle kunna stödja det som skrivits om både i går och i dag.
Och ditt "alzheimer" mobbning berättar mera om dig än om mig.

Kan det vara den här som du efterlyser?

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Citat:
"Har genom dessa fåatt reda på att det samma kväll som Lisa försvann var någon större fest i området vid cafeet. "
2015-09-18, 18:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Eller AJ som forcerade caféet på pappa Holms direktiv. När kallades alla militärpolare in? Fanns de där när AJ i så fall anlände?

Som jag fattat är det AJ som äger fastigheten där cafeet är beläget. Jag skulle inte finna det osannolikt att han har nyckel dit.
2015-09-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Som jag fattat är det AJ som äger fastigheten där cafeet är beläget. Jag skulle inte finna det osannolikt att han har nyckel dit.

Det är inget konstigt om han har nyckel eller tillgång till nyckel. Det är ju han som är ägare. Men om larmet gick när han låste upp var det anledningen till att jag valde ordet "forcerade".
2015-09-18, 18:50
Medlem
Citat:
Det är inget konstigt om han har nyckel eller tillgång till nyckel. Det är ju han som är ägare. Men om larmet gick när han låste upp var det anledningen till att jag valde ordet "forcerade".

Men han tar sig inte in på annat sätt än man ska ta sig in.. låt vara han iså fall utlöser larmet. Men jag har för mig att cafeägaren själv åkte till Blomberg och öppnade.
2015-09-18, 18:50
Medlem
Hyltrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
J- Har NB sagt att han blött en mer ansenlig mängd blod på en viss plats (skurit sig på en kniv med ärrbildning som följd, sluntit med en spik som farit in i ena armen, eller t.o.m. i ögat, osv) så blir det genast svårare. Helst ska han ha talat om detta innan han fått ta del av sitt blod-DNA. Han bör komma ihåg även mindre incidenter. - Eftersom LH återfanns efter fem dygn bör det vara fråga om intorkat blod; en mindre besudling går inte att åldersbestämma. - Man har med hjälp av spektroskopisk analys experimenterat med att bestämma åldern av vissa blodfläckar (alla är inte lämpade för denna analys), men det finns ännu så länge inga direkt tillförlitliga resultat):
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S037907381000383X
Som sagt: Det beror helt och hållet på hur stor besudlingen är, hur den ser ut, på vilken tillhörighet den har avsatts samt var denna tillhörighet hittats.

Jag tor inte att det går att minnas alla gånger som man har skadat sig , på en viss arbetsplats, om man jobbar som hantverkare, där i sex år.

Om det bevisföremål som DNA hittats på har legat utomhus så undrar jag om, inte regnet kan ställa till problem? Man kan hävda att regn fick DNA:n att bli flytande igen och att den sögs upp av, eventuella fiber, i bevis materialet på så sätt?
2015-09-18, 19:12
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
Jag tor inte att det går att minnas alla gånger som man har skadat sig , på en viss arbetsplats, om man jobbar som hantverkare, där i sex år.

Om det bevisföremål som DNA hittats på har legat utomhus så undrar jag om, inte regnet kan ställa till problem? Man kan hävda att regn fick DNA:n att bli flytande igen och att den sögs upp av, eventuella fiber, i bevis materialet på så sätt?

Tre år har han jobbat i Blomberg. Och fler hantverkare än han borde väl skada sig. Han kan inte vara den klantigaste på orten.

Det regnade inte under veckan Lisa var försvunnen. (med viss reservation för kvällen/natten mellan 7-8 juni)
2015-09-18, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Tre år har han jobbat i Blomberg. Och fler hantverkare än han borde väl skada sig. Han kan inte vara den klantigaste på orten.

Det regnade inte under veckan Lisa var försvunnen. (med viss reservation för kvällen/natten mellan 7-8 juni)

Fler hantverkare än han skadar sig. Men det är han som jobbat i/på AJs fastigheter. Så andra hantverkares dna finns nog i mindre omfattning där.
2015-09-18, 19:23
Medlem
Citat:
I vilket fall som helst - tidslinjen stämmer inte. Pappa Holm kan inte ha varit där 2100 (vilket jag hela tiden har tyckt varit lite konstigt).

Fortfarande finns ingen uppgift vad (förmodligen) pappan gjorde där på dan.

Men det tar väl inte över en timme att köra från hemmet till Blomberg? Vilken tidslinje menar du inte stämmer?
2015-09-18, 19:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fler hantverkare än han skadar sig. Men det är han som jobbat i/på AJs fastigheter. Så andra hantverkares dna finns nog i mindre omfattning där.

Källa på det? Fler hantverkare än han har givetvis arbetat i/på AJs fastigheter under dessa tre år. Inte bara lillebror.

Dessutom har inte just hantverkare ensamrätt på att göra illa sig så illa att det blöder.
2015-09-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Källa på det? Fler hantverkare än han har givetvis arbetat i/på AJs fastigheter under dessa tre år. Inte bara lillebror.

Dessutom har inte just hantverkare ensamrätt göra illa sig så illa att det blöder.

Har du källa på andra hantverkare, annat än "givetvis". Självfallet har vvsare och elektriker säkert gjort jobb där. Elektrikers jobb brukar inte vara särskilt utsatt för att riva sig eller liknande. Knappast troligt heller att Lisa råkat sätta sig i en öppen eldosa på väggen i något hörn. Samma med vvs-are. Snickaren/byggjobbaren är ju hursomhelst över en större yta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in