2015-09-17, 13:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Oavsett är det helt oacceptabelt att åklagare och polis numera tror sig inte ha någon plikt att informera allmänheten ens om grundläggande fakta, en företeelse som breder ut sig alltmer. Det har inte att göra med förundersökningssekretess om nu någon fått för sig det, utan stt man av någon anledning fått för sig att man på eget bevåg skall underhålla allmänheten viktig samhällsinformation, om det nu är av rädsla att bli kritiserade av politiska skäl eller för att man själva har som etik att censurera information.

Helt makalöst är det oavsett att man fullt medvetet sitter och jävlas med den berörda allmänheten och istället främjar felaktig ryktesspridning.
Citera
2015-09-17, 13:24
Medlem
Våldtäkt igen .Varför går dom inte ut med offret.Nya SVERIGE.Finns det inge slut på detta elände.Vad säger Löfven då .Fridolin kan inte han ut och tala skägg barnen till rätta .Vad som gäller när man kommer till bidrags sverige.
Citera
2015-09-17, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Oavsett är det helt oacceptabelt att åklagare och polis numera tror sig inte ha någon plikt att informera allmänheten ens om grundläggande fakta, en företeelse som breder ut sig alltmer. Det har inte att göra med förundersökningssekretess om nu någon fått för sig det, utan stt man av någon anledning fått för sig att man på eget bevåg skall underhålla allmänheten viktig samhällsinformation, om det nu är av rädsla att bli kritiserade av politiska skäl eller för att man själva har som etik att censurera information.

Helt makalöst är det oavsett att man fullt medvetet sitter och jävlas med den berörda allmänheten och istället främjar felaktig ryktesspridning.
Information borde i första hand komma från de som har hand om statistik. Därifrån borde man få en bild av samhällsutvecklingen. Som bekant så sysslar inte dessa med etnicitet; deras Klara Hradilova har ju vid ett tillfälle sagt att det är ointressant eftersom också svenskar killar beter sig lika illa. Att informera om nya risker blir kanske ett indirekt sätt att peka ut vissa folkgrupper, vilket är farligt. Kanske för att svensken då riskerar att få fördomar? Vad vet jag.
Citera
2015-09-17, 13:46
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Information borde i första hand komma från de som har hand om statistik. Därifrån borde man få en bild av samhällsutvecklingen. Som bekant så sysslar inte dessa med etnicitet; deras Klara Hradilova har ju vid ett tillfälle sagt att det är ointressant eftersom också svenskar killar beter sig lika illa. Att informera om nya risker blir kanske ett indirekt sätt att peka ut vissa folkgrupper, vilket är farligt. Kanske för att svensken då riskerar att få fördomar? Vad vet jag.

Nu syftade jag på hur polisen informerar allmänheten om vad som hänt i det här specifika fallet och inget annat. Vi kan mycket väl få veta vad som skall ha hänt var och vilken ålder de inblandade har, etc
Citera
2015-09-17, 13:53
Medlem
Jag är lite nyfiken på hur Sydsvenskan har fått reda på det eftersom det inte står något på polisens hemsida. Har tidningar tillgång till andra system?
Citera
2015-09-17, 13:57
Medlem
Citat:
Nu syftade jag på hur polisen informerar allmänheten om vad som hänt i det här specifika fallet och inget annat. Vi kan mycket väl få veta vad som skall ha hänt var och vilken ålder de inblandade har, etc
Jag förstår det.

Poängen var att viljan att informera inte alltid är den största.

Ibland upplevs informationen som känslig av poliser.

Precis som det upplevs som känsligt av andra myndigheter.

Och av samma skäl.
Citera
2015-09-17, 13:59
Medlem
undrande1s avatar
Från rad 1 har ni skrivit att flyktingar har gjort detta, Helt utan bevis, jag tror det är en finsk en norsk o Bellman som våldtagit. Lika trovärdigt faktiskt.
Citera
2015-09-17, 14:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1
Från rad 1 har ni skrivit att flyktingar har gjort detta, Helt utan bevis, jag tror det är en finsk en norsk o Bellman som våldtagit. Lika trovärdigt faktiskt.
Tror du att Fria Tider skulle ljuga om en sån här sak & riskera sin trovärdighet?
Citera
2015-09-17, 14:22
Bannlyst
Citat:

Jag har nyligen haft att göra med det sk rättsamhället och jag kan bara säga att det är röta och de som ska vara våra samhällsbärare orkar inte läsa igenom och dömmer folk felaktigt till höger och vänster.
Citera
2015-09-17, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Nån som vet om det är negrer eller araber?
Hon verkar leva än så antagligen arabrer.
Citera
2015-09-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tror du att Fria Tider skulle ljuga om en sån här sak & riskera sin trovärdighet?

Nu vet jag inte om du är seriös men de har aldrig varit särskilt trovärdiga. Anonyma "journalister" är det bara idioter som finner trovärdiga.
Citera
2015-09-17, 14:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1
Haha vilken trovärdighet. :-D

Du trollar va?

Citat:
Ursprungligen postat av Indigno
Nu vet jag inte om du är seriös men de har aldrig varit särskilt trovärdiga. Anonyma "journalister" är det bara idioter som finner trovärdiga.
Så ni menar att dom sitter & blåljuger om gärningsmännen i detta fall? Att deras uppgifter är helt påhittade? Tror ni verkligen dom skulle riskera hela sitt förtroende på en enda artikel?
Har ni några tidigare exempel på när FT ljugit medvetet?

Utanför den lilla PK-bubblan av postmarxister inom media & deras supportrar så har FT ett gott anseende. Men det får vi ta i tråden om FT annars blir det för mycket OT här.

Förhoppningsvis kommer det snart en FUP & då vet vi hur det förhåller sig. Så det finns nog anledning att återkomma till era inlägg igen då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in