2015-09-13, 16:45
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booooooooom
Jag älskar dig
Jag älskar gräs ;-)
Citera
2015-09-14, 23:20
Medlem
Har satt endel frön i rockwool och de har precis tittat upp, men tycker dom ser lite ledsna ut.(bladen liksom vrider sig innåt mot stammen) Hur ofta ska man blöta rockwool/vattna dom? dom står under 200W LE lysrör. Hur nära ska dom vara lysrören? Vad är ett bra pH värde såhär i början?

Jag har även satt ett frö i p-jord och den ser mycket finare ut.

MVH nybörjaren
Citera
2015-09-16, 14:14
Medlem
Tjena alla! Det är.så här att jag tänkt dra igång en liten odling... har inte mkt till utrymme så köpte ett tält på 40×40x120 med tillbehör såsom Kolfilter lampa osv...

Paketet kom igår och jag blev lite förtvivlad när jag satte ihop det och märkte att lampan knappt får plats det är så att den täcker exakt 40×40 sen ett Kolfilter på detta kännsninte optimalt då resterande höjd som är kvar kanske bara är en 60-70 cm om ens det...

Så min fråga är om det går att koppla Kolfilter utanpå tältet? Eller måste det sitta inne i odling utrymmet(antar ju att det är där den skall filtrera som den skall placeras eller vad man skall säga så det måste väl sitta inne i tältet?... hjälp mig gärna då jag lagt ut 3000 på detta paketet och det kändes som jag gjort en riktig tabbe. Men som sagt har inte mer utrymme att spela på då tältet skall placeras i en garderob som är 58×58
Citera
2015-09-16, 15:52
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollockks
Tjena alla! Det är.så här att jag tänkt dra igång en liten odling... har inte mkt till utrymme så köpte ett tält på 40×40x120 med tillbehör såsom Kolfilter lampa osv...

Paketet kom igår och jag blev lite förtvivlad när jag satte ihop det och märkte att lampan knappt får plats det är så att den täcker exakt 40×40 sen ett Kolfilter på detta kännsninte optimalt då resterande höjd som är kvar kanske bara är en 60-70 cm om ens det...

Så min fråga är om det går att koppla Kolfilter utanpå tältet? Eller måste det sitta inne i odling utrymmet(antar ju att det är där den skall filtrera som den skall placeras eller vad man skall säga så det måste väl sitta inne i tältet?... hjälp mig gärna då jag lagt ut 3000 på detta paketet och det kändes som jag gjort en riktig tabbe. Men som sagt har inte mer utrymme att spela på då tältet skall placeras i en garderob som är 58×58

Vad har du för lampa & reflektor.
Ja du kan sätta fläkt och filter utanför tältet och suga ut luften.
Citera
2015-09-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Vad har du för lampa & reflektor.
Ja du kan sätta fläkt och filter utanför tältet och suga ut luften.

125 w le lampa röd o blå och en tillhörande reflektor vet ej vad den kallas en vanlig reflektor..
Citera
2015-09-16, 18:34
Medlem
10Ls avatar
Citat:
125 w le lampa röd o blå och en tillhörande reflektor vet ej vad den kallas en vanlig reflektor..

Det är lugnt katten.
Kör med fläkt+filter utanför. Klipp bort +50% av reflektorn för ökad cirkulation.
En låda i botten och 1L krukor från frö till skörd. 12/12 från frö.
Vänta med näring till de ser hungriga ut, håll dig till saltbaserad näring ex hesi bloom.
Fäst en 120mm pc fläkt med ståltråd el dyl runt två av stolparna så tar fläkten ingen plats.
Kör blå ända tills stretchen är över.
Citera
2015-09-16, 18:59
Medlem
Citat:
Det är lugnt katten.
Kör med fläkt+filter utanför. Klipp bort +50% av reflektorn för ökad cirkulation.
En låda i botten och 1L krukor från frö till skörd. 12/12 från frö.
Vänta med näring till de ser hungriga ut, håll dig till saltbaserad näring ex hesi bloom.
Fäst en 120mm pc fläkt med ståltråd el dyl runt två av stolparna så tar fläkten ingen plats.
Kör blå ända tills stretchen är över.

Haha jag är ingen katt yääni men stort tack skall du ha för hjälpen ! När det kommer till fläkt o filter så skall jag då köra en slang ut från tältet>filter>slang>fläkt .?.. fläkten skall väl dra ut luften genom filtret on jag förstått de rätt..
Citera
2015-09-16, 19:03
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Haha jag är ingen katt yääni men stort tack skall du ha för hjälpen ! När det kommer till fläkt o filter så skall jag då köra en slang ut från tältet>filter>slang>fläkt .?.. fläkten skall väl dra ut luften genom filtret on jag förstått de rätt..
Tält fläkt filter ut. Du blåser alltså ut luften genom filtret.
Fläkten blir mkt tystare, livslängden på filtret blir lite sämre men inte mkt. All lukt försvinner.
Citera
2015-09-16, 19:12
Medlem
Citat:
Tält fläkt filter ut. Du blåser alltså ut luften genom filtret.
Fläkten blir mkt tystare, livslängden på filtret blir lite sämre men inte mkt. All lukt försvinner.

Jävla odlar guru är du haha tack som fasen mannen! 👊
Citera
2015-09-17, 10:44
Medlem
Du 10L apropå näring och sånt så har jag en blandning näringar hemma som jag fick med paket gold label för jord. Bör jag använda de ör skall jag köra på de andra som du sa
Citera
2015-09-17, 11:36
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Du 10L apropå näring och sånt så har jag en blandning näringar hemma som jag fick med paket gold label för jord. Bör jag använda de ör skall jag köra på de andra som du sa

Kör på den du har.
Börja med väldigt låg dos runt tredje noden.
Citera
2015-09-21, 09:29
Medlem
Citat:
Kör på den du har.
Börja med väldigt låg dos runt tredje noden.

Plantera de ut 5 st NL femi i fiber krukor som jag sedan placerade i ett mini driv hus efter en dag så hade 2 stycken sträckt på sig men don andra hade fortfarande inte tittat fram dom står under 12 12 nu... har ett fat som är 34 x34 ... jag har vattnar underifrån och så sprutar jag även lite vatten runt om blommorna på toppen. Planterade ut dom igår i 3;6 L krukor (15x15) leca i botten och sen special mix från Professional Grow ... något annat jag bör tänka på? Eftersom tältet är.så litet med så blir det svin varmt i tältet. Räd att de skall ta eld? Hur stor är.risken för de? Även när jag klippte av hälften av reflektorn så började lampan hänga mer o stabilt i sockeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in