Citat:
Ursprungligen postat av
Jr.Gong
Funkar perfekt att göra som du skrev tänk på avståndet första veckan bara så det inte blir för nära, inte för långt ifrån heller för då stretchar dom för mycket och lägger sig ner.. 40-70 cm ca skulle jag säga sen får du prova dig fram vilket som blir bäst för dig. Perfekt setup har du när det kommer till belysning, aningen klent skulle jag påstå för 12 plantor om du kör tält större än 120x120, då bör du skaffa en till lika setup eller minst 400w annars perfa.
Är det första gången du odlar kör en av varje strain allra hellst om inte delahaze är auto, just för erfarenhetens skull så ser du att olika strains reagerar olika. Sen är de alltid skoj me fler sorter ju
Någon mer fundering?
Mvh
Jag har ett 1x1m tält, min setup borde vara helt ok för mina förutsättningar då jag köpte ett färdigt paket och inte odlat mer än tomater o jordgubbar tidigare.
Delahazen är inte en auto, utan det är bara Northen lights som är det.
Den enda funderingen jag är är väl egentligen om jag är sent ute, ska iväg på semester i typ 5 dagar om ca 100 dagar och vågar inte be någon komma o se till dom, hur länge kan man lämna dom mot slutet, alternativt under kurering, vet att jag kommer lägga ner hela min själ i dom fram tills jag åker så vill inte komma hem så har de dött eller skiten möglat. Då väntar jag hellre till efter semestern och gör det ordentligt då.
Så köra eller vänta?