Citat:
Ursprungligen postat av
one.zero
Några undrar varför TI's inte bara avrättas, eftersom det skulle vara en mycket billigare lösning.
Även jag har funderat på det och den förklaring som ligger mig närmast till hands är att de
kan behövas i framtiden om det tex. skulle ske en drastisk förändring som skulle hota landet.
Men idag kan de uppfattas som ett potentionellt hot mot makthavarnas positioner och därför kanske de utsätts för GS som ska sänka deras förtroeende hos allmänheten och även hållas i schack så att de inte gör några dumheter som kan skada makthavarna.
Har startat en tråd om det...
(FB) Vad händer med regimkritiker i Sverige?
Några historiska exempel hittade jag under andra världskriget.
Hitler hyste stor respekt för dessa udda människor. Han visste att det bara kan vara de som kunde förverkliga några av hans drömmar.
En av drömmarna handlade om att få ha riktigt kraftiga bomber i sitt arsenal.
Och en annan var ett bra sätt att leverara dem.
Einstein och
Braun kunde förverkliga dessa drömmar. De fanns säkert med på deras lista över
ostyrbara-individer-som-kan-lösa-våra-problem.
Churchill hade säkert en liknande lista på extrema personligheter i storbritanien. Där hittade han tex. en som knäckte enigmakoden och en annan som lyckades spränga några dammar i tyskland på ett genialt sätt.
Och det jag vill säga är att dessa individer kan makthavarna uppfatta som ett hot under fredtid. Även om de jobbar med sådant som skulle gynna befolkningen.
Om ett land fängslar eller avrättar fritänkade individer, så kan det bli svårare för landet att fatta de rätta besluten då det uppstår problem. De som skulle kunna komma med några bra föreslag är antingen döda eller så har de tappat lusten att säga något - eftersom de sitter fängslade.
Jag kan tänka mig att det är en riktigt blöt dröm för en polis att jobba i ett land som har ett starkt polis- eller militärstyre. Då får de njuta av att slänga individer i fängelse som de inte förstår sig på och få se på då några avrättas.
Men vad händer om man gör sig av med alla geniala fritänkare?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:National_IQ_per_country_-_estimates_by_Lynn_and_Vanhanen_2006.png
Kartan visar intelligensnivån på jorden. För mig verkar det som att de flesta länder med lägst IQ har också en stark polis/militärstyre. Har inte dubbelkollat om det är korrekt men jag skulle iaf känna en viss tveksamhet att vistas i många av dessa länder.
GS kan bara utföras av myndigheter på det sätt som det beskrivs. Behandlingen är förvisso bättre än vad andra länder bjuder på, men det finns säkert andra lösningar.
Och jag är tveksam att det skulle finns någon tänkbar visselblåsare inom orginationerna, som har tillräckligt högt IQ för att inse konsekvenserna som kan uppstå av detta. Det kan vara därför det är så tyst...
Kände motivation att skriva lite här igen
Ja, de kan nog ha behov fritänkare på olika sätt och det kanske är en av orsakerna till varför man inte dödar vissa TI's. Vet av egen erfarenhet att kreativa idéer stjäls och tjänas pengar på, precis som
alltforinget tidigare också vittnade om. Så de behöver nog TI's också i nuläget och inte bara framöver.
Det stämmer säkert att personer med högt IQ, som inte är maktlystna eller giriga efter pengar, som har godhjärtade intentioner samt som innehar ledaregenskaper bevakas extra mycket. Redan på grundskolenivå kan man ju urskilja dessa individer genom att utföra IQ-test (vilket jag minns att vi fick göra) och studera deras beteenden på alla möjliga sätt. Helt säkert så är skolan mycket mer än bara en plats för falsk indoktrinering. Många av oss har varit extra bevakade TI's ända sedan barndomen.
----------------------------------------------------------------------------------
Lite random tankar och visioner bara, spinner vidare på vad vissa andra och även jag har uttryckt tidigare, och följande är också delvis en
alternativ teori om GS, men vi är ju på det forumet nu:
Som det verkar så existerar det i den här världen två olika slags folkslag - de besjälade och de som saknar själ. Börjar starkt misstänka att ALLA vi som är besjälade är under mer eller mindre bevakning (gangstalking) av "de andra". Och nuförtiden finns det ju mycket mer avancerade metoder att tillgå. Alla som t ex har ett facebook-konto är givetvis under bevakning oavsett om de är medvetna om det eller inte (detta är förmodligen den verkliga tanken/agendan bakom denna ansiktsbok på nätet) - likaså om du är medlem eller aktiv på något annat internetforum, har en YouTube-kanal eller en blogg.
Tillhör du dem som beter sig så som makteliten önskar och mest bara kommunicerar kring TV-program, kändisar, main stream media, maträtter du har ätit, senaste modet, senaste krogbesöket osv så kommer de troligtvis att lämna dig ifred och du kommer att få möjligheter att "lyckas ute i världen eller i karriären". Men om du börjar utmärka dig genom att kritisera olika samhällssystem, uttrycka lite för mycket fritänkeri eller uppvisa en djupare förståelse eller ett uppvaknande kring den värld vi lever i - ja då kommer de att reagera och placera dig på listan över de som ska få extra bevakning och även bli utsatta för alla de trakasserier som ingår i organiserad gangstalking, just för att få andra att tappa förtroende för dig och också för att försöka knäcka dig såväl psykiskt som fysiskt.
Min tro är att alla vi besjälade har ett frö av den sanna kärleken och kreativiteten inom oss, och det är meningen att detta frö ska få ligga i god jord medan vi växer upp och få både sol, vatten och näring i form av kärlek, uppmuntran, omtanke, respekt osv för att vi som vuxna ska kunna blomma ut och bli de unika individer som det är tänkt att vi ska vara. Detta vill "de andra" med psykopatpsyke förhindra till varje pris, för i den här världen (som är som ett artificiellt matrix eller en slags experiment-tillvaro) vill man absolut inte se barn växa upp och bli sunda, friska, kreativa fritänkande individer för då skulle ju alla vi kunna gå samman och i bästa fall bidra till att få till en omfattande förändring här på jorden genom att vi ser till att de falska och ondskefulla systemen förintas. Är du en TI så kommer alla försök du gör för att arbeta i den riktningen förr eller senare att saboteras och smutskastas genom falska ryktesspridningar och genom att du utsätts för en slags kriminell terrorverksamhet som gör att du helt enkelt inte orkar engagera dig på det sätt som det skulle krävas.
Tror även att det finns TI's som lite random har blivit försökskaniner/labbråttor i maktelitens experimentering av avancerad teknologi; övervakning i kombination med tortyrmetoder och även psykologisk experimentering.
Kan också finnas TI's som har blivit det pga att de har gjort nånting för att förhindra någon brottslig verksamhet.
Och även flera andra orsaker ... kan vara därför som det upplevs som att dessa trådar om gangstalking känns spretiga.
I den här förvridna världen, i alla fall ur de styrandes perspektiv, så verkar det vara rent förkastligt och icke-önskvärt att vara någon som på ett ärligt och genuint sätt verkligen vill göra gott för andra och för samhället i stort genom att SAMARBETA med andra istället för att bilda politiska partier som för det mesta bara verkar ägna sig åt att tjafsa med varann och klaga på varann (vilket förmodligen är ett spel för gallerierna, men ändock). Det saknas ett slags helhetstänk i form av kombinationen hjärta-hjärna, och så saknas det medmänsklighet och en djupare förståelse för att man kanske måste göra nånting åt orsakerna till problemen istället för att man bara försöker medicinera bort symptomen.
I den drömda vackra framtidsvärlden så skulle vi kanske inte behöva ha varken några ledare eller någon hierarki, utan snarare ett slags samarbete där var och en fick bidra med det som de är bäst på. Men om man tänker sig att det finns steg på vägen tills vi kommer dit så skulle det inledningsvis vara bra om det fanns personer som tillfälligt kunde tänka sig att ta på sig olika ledarroller, eller ett mera passande ord kan ju vara:
inspiratörer. Men många av dessa personer är nu under kraftig GS, så det som pågår här är ju egentligen riktigt avancerad krigsföring i syfte att försvaga och även fördröja den fred och frihet som vi egentligen borde få leva i här på jorden.