2015-09-11, 06:56
Medlem
Anaiss avatar
Med tanke på att det alltid görs en lämplighets utredning (missbruk, levnadsförhållanden ect) vid fertilitetsutredningar (även på privata kliniker) så är chansen ganska liten att de genomgår en sån.
Sen kostar det X antal tusen att göra det privat som hon påstår att de gör och jag tvivlar på att de har den ekonomin.
Citera
2015-09-11, 11:12
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anais
Med tanke på att det alltid görs en lämplighets utredning (missbruk, levnadsförhållanden ect) vid fertilitetsutredningar (även på privata kliniker) så är chansen ganska liten att de genomgår en sån.
Sen kostar det X antal tusen att göra det privat som hon påstår att de gör och jag tvivlar på att de har den ekonomin.

Det är lugnt, hon lever ju tryggt och stabilt numera. Och pengar kan hon få genom att sälja av lite av hennes döda pappas traktorer och Kruger rand.
Citera
2015-09-11, 21:10
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Läste precis Bernys facebookstatus, hon skrev en kommentar om att hon älskar hundar och inte kan leva utan dem. Så hon valde att skaffa en ny hund. Theus kunde hon tydligen inte ha kvar för att han blev svartsjuk mot Andreas, och det blev jobbigt i längden. Det där tror jag dock inte på, men det är vad Berny påstår. Så Messi är deras senaste hund, och de skaffade tydligen hund för att Berny älskar hundar, mår bra utav hundar och inte kan leva utan en hund...

Verkar ju som om Berny har fertilitetsproblem i form av PCO, och hon har tydligen inte haft mens sedan i april. Kanske lika bra det, för hon borde inte skaffa barn. Hon kan inte ens ta hand om sig själv (eller ett husdjur). Tydligen går de till fertilitetsklinik för att öka chanserna till graviditet, så vi får väl se hur det slutar.

Berny kanske mår bra av att ha hund men frågan hon aldrig ställer sig själv är om hunden mår bra av att ha henne i sitt liv. Hunden hade förmodligen kunnat leva utan henne iaf.
Sen tror inte jag heller ett skit på att Theus vart svartsjuk på Andreas, i början skrev hon ju att det gick så bra och dom funkade så bra ihop, eller var det bara lögn då eller? Då är det ju mer sannolikt att Theus inte var en tillräckligt tuff hund för Andreas, fast det kan hon ju inte skriva? Hur skulle det se ut? Nej då hittar man på en lögn istället. "Kan inte hantera honom längre" skrev hon ju i ett blogginlägg. Om hon inte kan hantera sin egen Collie som hon hade haft i typ 3 år, hur fan ska hon då kunna hantera en Amstaff när han blir för besvärlig och understimulerad? Största problemet dom lär ha haft med Theus (om dom nu ens hade problem med honom överhuvudet) är ju förmodligen att han blev ohanterbar pga understimulans, vilken hund som helst blir jobbig då. Men jag minns att i slutet när dom hade Theus så var dom ju ute och käkade på restaurang var och varannan eftermiddag och det verkade inte finnas så mycket tid för Theus, då är det ju inte så konstigt att han blir besvärlig.

Sen undrar jag vilken kvacksalvar fertilitetsklinik som skulle hjälpa en sån som Berny att kunna bli gravid? Tror knappast att hennes förflutna kommer obemärkt förbi liksom och jag har svårt att se framför mig att dom skulle ta Berny på allvar eller tycka att hon är lämpad förälder. Really? Som Anais skriver så tror jag inte dom har råd att finansiera det heller, inte med tanke på hur mycket pengar det lär gå åt till cigg, cherry cola, onlinepizza och B&J's.
Citera
2015-09-12, 22:27
Medlem
farlings avatar
Herregud vad aggressiv Berny blir så fort någon inte stryker henne medhårs, har hon verkligen ingen förmåga alls att ta konstruktiv kritik?
Hennes argumenterande är verkligen under all kritik, att påstå att folk inte vet något om henne är ju dagens största skämt, hon kan inte tro på det där själv?

Antar att hon gick igång så starkt på ifrägasättandet av Theus pga hon faktiskt vet att hon har gjort fel och har skuldkänslor för att hon lämnade bort sin hund till förmån för den där lågbegåvade saken hon planerar att spendera livet ihop med.

Jag kräks lite i min mun, hade det här varit USA hade de garanterat landat en tv-show i stil med "Duck Dynasty" eller "Honey Boo Boo" eller annat valfritt white trash skräp.

Blir människan gravid hoppas jag karman kickar in och barnet självdör i magen på henne, bättre det än att få de två till föräldrar, frågan är om Soc ens hade låtit dem behålla ungen?
Citera
2015-09-12, 22:42
Medlem
Denosynliges avatar
Sen om det nu är någonting dom ska lägga pengar på så borde det väl vara underhållsstöd till ungarna han redan har innan dom ens börjar fundera på hur dom ska kunna finansiera ännu ett barn. Och om han nu skulle börja göra rätt för sig och betala underhållsstödet för sina barn så lär dom ändå inte ha råd att försörja ytterligare ett barn. Tror knappast någon av dem inser hur mycket pengar det går åt till att försörja ett barn. Förstår inte alls vad Berny menar när hon säger att han är en bra pappa? En bra pappa skiter inte i att betala underhållsstöd för sina barn. En bra pappa skiter inte i att träffa sina barn bara för att han träffat en ny kvinna. Förstår inte heller vad hon menar med att hon numera lever ett tryggt och stabilt liv? Vad är det som är så stabilt med hur hon har levt senaste typ 2 åren? Vad är det som är så stabilt med bedrägerier och lurendrejeri? Vad är det som är så tryggt och stabilt med att eventuellt åka på skyddstillsyn?

Skyddstillsyn kan kombineras med föreskrifter om:

Dagsböter - upp till 200
Föreskrifter om samhällstjänst
Fängelse - 14 dagar till 3 månader
Föreskrifter om behandlingsplan - så kallad kontraktsvård.

Hon kan fortfarande även få fängelse, så hon kanske inte ska ta ut någon "seger" i förskott då skyddstillsyn inte lär vara enda påföljden.
"Målet är att den dömde ska återanpassa sig till samhället och inte återfalla i kriminalitet."
Tyvärr tror jag dock att det är för sent för Berny att återanpassa sig till samhället, hon har haft så många chanser att återanpassa sig men hon har bara pissat på varenda chans hon fått. Sen kanske hon ligger lågt under tiden om hon nu får skyddstillsyn men hon lär ju "återfalla i kriminalitet" förr eller senare, tiden får avgöra helt enkelt. Det är så skevt att dom ens går och funderar på att skaffa barn i tider som dessa hoppas dom aldrig lyckas.
Citera
2015-09-13, 19:34
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
Jag måste säga att jag får väldigt underliga vibbar av den här Andreas och hans överdrivna avlande av barn!
Vad är grejen? Är det någon slags sexuell fetisch han har att göra kvinnor gravida?
När de väl kommer sen är intresset för dem helt väck om där ens fanns nåt från början.
Och Berny har hon någonsin pratat om att vilja skaffa barn så himla gärna förut eller är det en idé som A planterat hos henne?
Citera
2015-09-13, 20:47
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjaoTse-Bong
Och Berny har hon någonsin pratat om att vilja skaffa barn så himla gärna förut eller är det en idé som A planterat hos henne?

Om jag inte missminner mig så har hon väl alltid sagt att hon INTE vill sätta barn till världen, just på grund av sin psykiska problematik (att hon var såååå psykotisk osv)
Citera
2015-09-13, 22:15
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Om jag inte missminner mig så har hon väl alltid sagt att hon INTE vill sätta barn till världen, just på grund av sin psykiska problematik (att hon var såååå psykotisk osv)

Precis. Så det har kommit nu med A. Han verkar verkligen ha en faiblesse för befruktningar just.
Undrar så hur diskussionerna runt detta har gått..
Citera
2015-09-13, 22:25
Avslutad
Tja, finns ju vissa killar som tänder på att göra tjejer gravida. Förmodligen hänger det ihop med skruvat ägartänk och tankar om manlighet.
Hur Andreas kan vara en bra pappa med nästan 200.000 kr i skulder om underhåll är ju dagens skämt. Jag är glad att bo i ett land där Fk finns, men i såna här fall blir jag bara jävligt förbannad att sociala system utnyttjas. Föräldrar borde tvingas ta hand om barn de satt till världen. Iaf i välutvecklade länder.

Undrar just hur personalen på privata kliniker (om hon nu faktiskt har varit hos en) tänker när de ser Berny, en sönderskuren och trashtatuerad kvinna med uppenbart pajad hjärna kommer in och vill ha hjälp för att bli gravid. Que? Liksom. Finns inte en chans i världen att Berny pallar med en unge. Det brukas sägas: Valp=jobbigt, Barn=10 gånger jobbigare.
Citera
2015-09-14, 08:23
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjaoTse-Bong
Jag måste säga att jag får väldigt underliga vibbar av den här Andreas och hans överdrivna avlande av barn!
Vad är grejen? Är det någon slags sexuell fetisch han har att göra kvinnor gravida?
När de väl kommer sen är intresset för dem helt väck om där ens fanns nåt från början.

Jag vill dock minnas att hon pratade om det när hon & Am*lia när de bodde i Göteborg i knarkhuset och de skulle gifta sig osv. ungefär som det låter nu med A.
Sen vill jag även minnas att hon kom in här i tråden?! och förklarade att hon senare förstod att dom var ju inte alls lämpade som föräldrar och lovade dyrt och heligt att hon minsann aldrig skulle skaffa några barn.

Men kom igen, det är berny vi pratar om:
http://imgur.com/GOg52rJ
Citera
2015-09-14, 10:55
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Tja, finns ju vissa killar som tänder på att göra tjejer gravida. Förmodligen hänger det ihop med skruvat ägartänk och tankar om manlighet.
Hur Andreas kan vara en bra pappa med nästan 200.000 kr i skulder om underhåll är ju dagens skämt. Jag är glad att bo i ett land där Fk finns, men i såna här fall blir jag bara jävligt förbannad att sociala system utnyttjas. Föräldrar borde tvingas ta hand om barn de satt till världen. Iaf i välutvecklade länder.

Undrar just hur personalen på privata kliniker (om hon nu faktiskt har varit hos en) tänker när de ser Berny, en sönderskuren och trashtatuerad kvinna med uppenbart pajad hjärna kommer in och vill ha hjälp för att bli gravid. Que? Liksom. Finns inte en chans i världen att Berny pallar med en unge. Det brukas sägas: Valp=jobbigt, Barn=10 gånger jobbigare.

Ja ska man gå all-in WT så är det klart man måste ha en unge med man kan fimpa i fontanellen.
Tankarna går oundvikligen till detta klipp när jag föreställer mig B som mamma.
https://m.youtube.com/watch?v=pqhnxTr_p5c

Ja tänker så också att det har med ägande och manlighet att göra på nått vis. Och det här tatuerandet, samma sak. Hans eget namn på underarmen med stora tydliga bokstäver, fy fan :,(
Citera
2015-09-14, 11:40
Medlem
Jag undrar hur i hela världen Berny kan påstå att A är en bra pappa?

Är man en bra pappa när man inte har någon som helst kontakt med sina barn?

När man väljer att inte träffa sina barn för att Berny inte får vara närvarande vid umgänget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in