2015-09-09, 13:44
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
När jag läser Bernys blogg och facebook funderar jag över hur förlaget ens kunde släppa hennes böcker. Måste ha tagit hur lång tid som helst att rätta alla stavfel.

Fast alltså, när jag läste i Bernys böcker igen så märkte jag hur dålig grammatiken var.
Meningsuppbyggnaden får mig att kräkas.

( nu är min grammatik inte den bästa, men jag eftersträvar inte att vara en författare )
Citera
2015-09-09, 16:36
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Alla som har läst några blogginlägg av det som senare blev Vingklippt ängel och Låt pulsen slå fattar ju att delvis Berny ändrade saker och ting att låta värre, samt att någon på hennes tidigare förlag måste varit väldigt aktiva i att korrigera stavning och saker som syftningsfel.

Alternativt så kan Berny när hon koncentrerar sig på att skriva.

Har bara läst enstaka blogginlägg, och Vingklippt ängel. Den första boken var så usel och jag misstänkte att det mesta var överdrivet och/eller påhittat. Så andra boken har jag ännu inte läst.

Det är fortfarande möjligt att Berny har en spökskrivare eller så, en person som skriver i Bernys namn. Att Berny berättar för den personen vad som ska skrivas, sedan får den personen göra sitt bästa. Fast Berny verkar ha koncentrationsproblem, så jag fattar inte hur hon har haft tillräckligt med tålamod och koncentration för att ens kunna skriva en bok. Även om det tar lång tid.
Citera
2015-09-09, 20:51
Avslutad
Fattar inte folk som har kommenterat hennes Bdb och typ säger hur fantastiskt hon skriver och hur bra hennes böcker är. Kanske handlingsmässigt (om du gillar den genren) är hennes böcker helt okej (att hon sen ljuger som satan är en annan diskussion), men språkmässigt? Hon beskriver händelser och uttrycker sig som ett barn ju. Hennes språk i böckerna är verkligen jättebarnsligt på ett naivt sätt. Minns att jag tyckte att det var nästan pinsamt att läsa hennes första bok.

Och dessutom, om Berny nu är superdupermegapsykopat så har hon ju aldrig mått dåligt i den betydelsen som andra inom psykiatrin. Eller B kanske "blev" psykopat runt ålder 30, när hon tröttnat på att vara Bordizbruden.
Känns som om Berny desperat vill vara psykopat så hon gör om hela problematiken för att passa hennes syften. Det är faktiskt vedertaget att psykopatpersonligheter inte funderar djupare över varför de är som de är. De bara är.
Senast redigerad av GenesisP 2015-09-09 kl. 20:56.
Citera
2015-09-10, 13:11
Avslutad
Antar att "Messi" är Andreas hund sedan tidigare? Eller skaffade de honom för att han är en häftigare hund än Theus?

Hon försöker fortfarande bli gravid förresten. Hoppas verkligen att Andreas har haft vett nog att göra en vasketomi, alt. att hon är steril pga allt drogande.
Citera
2015-09-10, 13:47
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Antar att "Messi" är Andreas hund sedan tidigare? Eller skaffade de honom för att han är en häftigare hund än Theus?

Hon försöker fortfarande bli gravid förresten. Hoppas verkligen att Andreas har haft vett nog att göra en vasketomi, alt. att hon är steril pga allt drogande.

Läste precis Bernys facebookstatus, hon skrev en kommentar om att hon älskar hundar och inte kan leva utan dem. Så hon valde att skaffa en ny hund. Theus kunde hon tydligen inte ha kvar för att han blev svartsjuk mot Andreas, och det blev jobbigt i längden. Det där tror jag dock inte på, men det är vad Berny påstår. Så Messi är deras senaste hund, och de skaffade tydligen hund för att Berny älskar hundar, mår bra utav hundar och inte kan leva utan en hund...

Verkar ju som om Berny har fertilitetsproblem i form av PCO, och hon har tydligen inte haft mens sedan i april. Kanske lika bra det, för hon borde inte skaffa barn. Hon kan inte ens ta hand om sig själv (eller ett husdjur). Tydligen går de till fertilitetsklinik för att öka chanserna till graviditet, så vi får väl se hur det slutar.
Citera
2015-09-10, 14:16
Avslutad
Uppenbart att de valde en "coolare" hund än Theus. Hon dumpade honom (bra dock) för att Andreas, förmodligen, ville ha en tuff ras.
Berny skönmålar allt.
Citera
2015-09-10, 14:33
Medlem
mushabooms avatar
Hur vet ni att hon/dom försöker bli gravida?
Citera
2015-09-10, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mushaboom
Hur vet ni att hon/dom försöker bli gravida?
Hon skriver om det på facebook.
Citera
2015-09-10, 19:27
Medlem
William Hainess avatar
Man kan bara hoppas att det är en provokationstaktik från Bernys sida.

Låt oss hoppas fängelsestraffet hinner före för då lär det ändå ta slut mellan dom då han inte verkar vara typen som väntar på någon...
Citera
2015-09-10, 20:29
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Man kan bara hoppas att det är en provokationstaktik från Bernys sida.

Låt oss hoppas fängelsestraffet hinner före för då lär det ändå ta slut mellan dom då han inte verkar vara typen som väntar på någon...

Berny tror dock att hon får skyddstillsyn istället för fängelse. Eller som hon själv skrev: "Jag kommer varken hamna i fängelse eller på rättspsykiatrisk sjukhus. Det finns något som kallas skyddstillsyn. lilla gumman du är ju helt efterbliven. tror du att jag skulle hamna i fängelse? tänk om va." Vi får väl se, men hon verkar vara kaxig och självsäker där..

Jag vet dock inte om Berny endast provocerar när det gäller barn. Det är mycket möjligt att hon faktiskt vill skaffa barn med Andreas (fast jag håller inte med henne angående hennes påstående om att Andreas är en bra pappa). De har ju bröllopsplaner och andra framtidsplaner, så mycket möjligt att de faktiskt försöker skaffa barn också.
Citera
2015-09-10, 21:21
Avslutad
Kan nästan svära på att Berny har fått diverse soc-tanter, läkare och annat att skriva intyg till rätten hur annorlunda hennes liv är nu, hur stabilt det är, och hur fuckat det blir om hon skulle åka in.
Jag hoppas verkligen inte att rätten köper det, men det är Sverige vi talar om så det finns faktiskt en chans att hon slipper undan med ett piss-straff.

Om Berny får fängelsestraff borde vi anordna en stor Bye-Bye Welcome Karma fest.
Citera
2015-09-10, 23:50
Medlem
Antitrinitarians avatar
Intressant att hon och Messi (svårt att räkna ut vem som valde namnet) "fann varandra genast". Den var ju ny. Kul att Berny för en gångs skulle får känna sig speciell och unik i sina relationer med djur och människor, det har hon aldrig gjort tidigare.

Hon skriver också att Andreas har flera barn sedan tidigare och är en jättebra pappa, visst, om en bra pappa är synonymt med att inte träffa sina barn och aldrig betala ett öre för dem så.

Noterade även att hon skrev "Theus nya ägare", och inte "min kusin" som hon alltid skrivit tidigare. Kanske bara en detalj, men man vet aldrig med det där åbäket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in