2015-09-16, 23:28
Medlem
Jag fattar fan inte hur vi kan husera så många just nu. Migrationsverket måste verkligen dammsuga landet på olika tillfälliga boenden?
Citera
2015-09-16, 23:32
Medlem
Steinarrs avatar
Tänk er om det skulle bli en iskall vinter. Alla kommer givetvis inte att få tak över huvudet eftersom det är för många som kommer.

Det kommer att bli en katastrof utan dess like HAHAHAHAHA.

Det kommer ligga ihjälfrusna Mohammeds överallt. Vilket inte är någon katastrof iofs.
Citera
2015-09-16, 23:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Jag yrar inte. Jag visar bara vad EUs formella information säger. Du vet väl hur man klickar på länkar?

Du vet att det är skillnad på asyl i EU och PUT i Sverige?

Edit: Här kan du läsa Migrationsverkets statistik över asylärenden 1984-2014. Det kom in 81.301 ANSÖKNINGAR 2014.
http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Oversikter-och-statistik-fran-tidigare-ar.html

Citat:
Sverige stod för en femtedel av alla beviljade asylansökningar i EU under 2013
http://www.europaportalen.se/2014/06/sverige-gav-flest-flyktingar-asyl

För siffran över 2014 finns det att läsa här. Då Sverige alltså ger automatisk asyl till personer från Syrien och Eritrea och statslösa m.fl och väntetiden för beslut blir allt längre pga av trycket så får huvuddelen just detta till slut. Då har vi inte ens räknar med anhöriginvandringen vilket ger en siffra på klart över 100000.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/varannan-asylsokande-fran-syrien/

Citat:
European Union governments sheltered 185,000 asylum seekers in 2014, an increase of almost 50 percent from 2013.
http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-05-13/eu-proposes-refugee-quotas-after-mediterranean-shipwrecks

185000 gäller alltså personer främst tredjelandsmedborgare från länder som t.ex då Syrien.
Citera
2015-09-16, 23:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Jag fattar fan inte hur vi kan husera så många just nu. Migrationsverket måste verkligen dammsuga landet på olika tillfälliga boenden?

De suger ju upp varenda ledig hyreslägenhet numera vilket gör att främst unga som inte har råd till bostadsrätt tvingas bo hemma allt längre. Sedan finns det många som Bert som köper in gamla hus och drar in mycket kosing på denna miljardindustri när det gäller asylboenden.
Citera
2015-09-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De suger ju upp varenda ledig hyreslägenhet numera vilket gör att främst unga som inte har råd till bostadsrätt tvingas bo hemma allt längre. Sedan finns det många som Bert som köper in gamla hus och drar in mycket kosing på denna miljardindustri när det gäller asylboenden.
Fy fan, vill inte tänka på vad det kostar. Många som äger fastigheter lär väl tälja guld med smörkniv just nu.
Citera
2015-09-16, 23:43
Medlem
Visst är det spännade!

Ett tips till alla som har sina besparingar på bankkonton - börja redan imorgon att ta ut dom i kontanter - vilken valuta som är bäst kan diskuteras.
Ska man ha domn i svenska sedlar får man vänt tills de nya kommer.

Kontanter, tavlor, ädelmetaller kan man gömma undanf för statens långa tjuvarm
Bankonton är inte möjligt.
Fortsätter det i den här takten så räkna med "nödåtgärder" som tex att staten konfiskerar kanske 25% av dina banktillgodohavande som en "akut åtgärd".
Citera
2015-09-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Edit: Här kan du läsa Migrationsverkets statistik över asylärenden 1984-2014. Det kom in 81.301 ANSÖKNINGAR 2014.
http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Oversikter-och-statistik-fran-tidigare-ar.html

Alltid intressant att läsa sådant och får ju en att fundera lite vilket är bra. Vill dock påpeka att även 2014 rådde väl tämligen lång handläggningstid på migrationsverket (6 månader vill jag minnas rätta mig gärna om jag har fel) så om vi håller i minnet att de största mängderna historiskt har kommit senare på under under sommar och höstmånader kommer en stor del utav dessa ärenden inte avgöras förrän 2015. Med viss reservation för överklagan till andra/tredje instans.
Citera
2015-09-17, 00:03
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Och var får friatider dessa siffror ifrån?

Edit: Tydligen ifrån Migrationsverket. Men alla kommer inte stanna ändå( få asyl) tyvärr, så jag förstår inte varför ni blir så upprörda.

Dock gjorde IKEA-morden oss uppmärksammade på vad som händer med de som inte får asyl.

Utöver det är nästan alla dessa invandrare syrier som får fri PUT så.. Vi kan nog se över 100 000 beviljade uppehållstillstånd för flyktingar i år. Det är ca 150 000 totalt med anhöriginvandring, plus 100 000 extra i anhörig invandring nästa år om allt följer trenden och rådande lagar. Och vi har redan tomma lador och bostadsbrist. Hahaha.
Citera
2015-09-17, 00:03
Medlem
Å fy fan vilken soppa. Lägg där till den svenska stelbentheten och byråkratin som kan leda till hjärtfel tom hos våran egen lugna befolkning.

Eller har man släppt allt vad kontroller och regler heter nu. Fria spjäll överallt, miljarder kronor och tusentals människor helt utan styrning i en salig blandning.

Och för några år sedan stog reinfeldt och ryckte bort sjukpenningen för några stackars utslitna gammla värkkärringar och grinade om fusk och brist på kontroll
Citera
2015-09-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Vart ska de ta vägen då? Om du vore syrier skulle du återvända till dit hemland där ISIS har tagit över stora delar av landet? Syriens grannländer är de som tar emot allra mest flyktingar. Det är bara en liten del som kommer till Sverige.

Mjae du.

Får nog komma med ett motargument och ett poängterande. Mellan Syrien och Sverige finns en stor mängd länder, den överhängande majoriteten är mycket säkra där, även många sådana som prövar asylskäl istället för att skita i vilket som vissa gulfstater. Valet står alltså knappast mellan kigshärjade Syrien och Sverige, vilket du ju också själv konstaterar. Vart de skall ta vägen kan man nog besvara med att vifta tämligen generellt på en världskarta och då fortfarande peka på säkra länder som prövar deras asylskäl.

Vad jag vill poängtera är följande, Jordanien t.ex. tar inte emot Syriska flyktingar, i praktiken har de upplåtit landareal där FN kan bygga flyktingläger, Libanon och Turkiet driver mig bevetligen det till större del själv, men även där är det variation i mottagandet. Kort sagt så är det så att om 10 000 flyktingar kommer till Turkiet, så är det INTE som att 10 000 flyktingar kommer till Sverige i förhållande till insatserna.
Citera
2015-09-17, 00:06
Medlem
Abortakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Visst är det spännade!

Ett tips till alla som har sina besparingar på bankkonton - börja redan imorgon att ta ut dom i kontanter - vilken valuta som är bäst kan diskuteras.
Ska man ha domn i svenska sedlar får man vänt tills de nya kommer.

Kontanter, tavlor, ädelmetaller kan man gömma undanf för statens långa tjuvarm
Bankonton är inte möjligt.
Fortsätter det i den här takten så räkna med "nödåtgärder" som tex att staten konfiskerar kanske 25% av dina banktillgodohavande som en "akut åtgärd".

Ekonomi funkar inte så. Staten kommer att kommendera sina svenska slavar att arbeta hårdare genom att höja skatten. Möjligen börja expropriera sommarstugor för att inhysa bidragsmigranter.
Citera
2015-09-17, 00:06
Medlem
Mac10jiffys avatar
Äh jag ger upp kan inte bara allt kollapsa nu så man får lite action..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in