2015-09-16, 22:52
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Vart ska de ta vägen då? Om du vore syrier skulle du återvända till dit hemland där ISIS har tagit över stora delar av landet? Syriens grannländer är de som tar emot allra mest flyktingar. Det är bara en liten del som kommer till Sverige.

Syriens grannländer betalar inte en spänn till flyktingarna. Du kan ju för fan inte jämföra länder där flyktingar bor i läger och där UNHCR försörjer dem med Sverige där vi får betala 1000 spänn per dygn och flykting, där alla ska ha bostad och varenda unge ska in i skolsystemet. En välfärdsstat fixar inte en sån anstormning. Jag lovar!

Andelen som kommer till Sverige är förövrigt inte så liten längre. Det är de som bor i grannländerna som nu har begett sig till EU och Sverige är slutmål för en mycket stor andel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Lite svårt att förstå att en enda människa i Sverige kan tro att detta är möjligt att hantera vare sig praktiskt eller ekonomiskt. 1000 om dan liksom. Hur ska kommunerna agera när buss efter buss anlände med flyktingar varav 20% i regel är barn som ska ha skolplatser? Jag begriper det verkligen inte. Dessutom så är numera nästan alla asylsökande faktiskt personer som har asylskäl till skillnad mot förra året. Varannan som nu söker asyl är syrier vilka per automatik får uppehållstillstånd. Övriga uteslutande från Afghanistan och Irak.

Det här är fullständigt vansinne. Jag blir verkligen rädd på riktigt. Vad är det för jävla regering vi har som håller på och dillar om klimatsatsningar i ett läge som detta?

Du läste kanske källan i inledningen på tråden och såg att det under en 5 dagars period varit 2 dagar med 1000 registrerade per dag? Liksom.

Sen registrerar väl inte Migrationsverket flyktingar på helgerna så det känns kanske lite ambitiöst att dels påstå att det kommer att komma 1000 flyktingar varje dag och att dessa registreras 365 dagar om året.

Men vill man skrämma och blåsa upp siffrorna allt man kan så är väl det en väg att gå.
Citera
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
INGEN av dina länkar fungerar. Fantastiskt jobb.

Sen tycker jag din definition på arbetslös är lite intressant. Alla som inte har ett jobb eller går en utbildning är alltså arbetslösa? Inkluderar det handikappade, långtidssjukskrivna etc? För jag tycker inte att dom är speciellt arbetslösa.

Enligt SCBs statistik databas är befolkningsmängden 6.053.212 i åldersgruppen 16-64 år.
http://www.statistikdatabasen.scb.se

Enligt SCBs statistikdatabas är 4.450.459 sysselsatta, 776.558 studerande och 424.900 är arbetslösa 2015K2. Samtliga i gruppen 16-64 år. Det blir sammanlagt 5.651.917 personer totalt, varav 5.227.017 antingen är sysselsatta eller studerar. De resterande kan tillhöra gruppen med handikappade, långtidssjuka etc.

Arbetslösheten blir då 7,5% av den tillgängliga arbetsstyrkan. Om man gör våld på statistiken och räknar på alla i åldersgruppen, oavsett om dom kan arbeta eller ej, så blir det 13,6% som inte arbetar eller studerar. Så dina 30% har du dragit fram ur rektum.

SCB har tydligen tagit bort länkarna, nåväl.

Kan börja med att läsa denna artikel http://www.kollega.se/vad-ar-egentligen-sysselsattning

Definition av sysselsättning: "Det räcker med att man i den så kallade Arbetskraftsundersökningen, som görs per telefon, uppger att man jobbat en timme under en vecka för att inkluderas bland de sysselsatta. Det behöver inte ens vara avlönat, utan man kan hjälpa till utan lön i ett jordbruk eller familjeföretag. "

"Hur många av de sysselsatta som var i fas 3 eller andra
åtgärdsprogram redovisar inte SCB, men enligt Arbets*förmedlingen var dessa 179 000, motsvarande 4 procent av arbets*kraften. " Även deltidsarbetslösa (drygt 300 000 personer) klassas som sysselsatta om de jobbat en enda timme den senaste veckan."

Med din statistik så har vi 179.000 arbetslösa (åtgärder), 425.000 öppet arbetslösa. 300.000 deltidsarbetslösa. Minimum-arbetslösheten bör betraktas som 604.000 och upp till 1.3 miljoner om man inkluderar de som ej redovisas och de deltidsarbetslösa. Jag har exkluderat de som studerar men vill jobba, skulle räkna lågt med att den siffran är 10%.
Citera
2015-09-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
SCB har tydligen tagit bort länkarna, nåväl.

Nej, problemet är att länken blev avklippt. Antagligen för att du kopiera text rakt av utan att kopiera länken, utan du bara kopierade texten.
Citera
2015-09-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms.Rascal
Dags att gå tillbaka till skolan och finslipa dina meningsbyggnader kanske?

Hahaha jag snart ska gå till min egen kista för sent för skolan!

Men du ändå fattat vad jag menar! även jag skriver inte rent svenska! grattis!
Det viktigaste är att man förstår andra, som du mig!

Men jag förstår inte dig! varför vill du förstöra Sverige???
Citera
2015-09-16, 22:55
Medlem
foxtrouts avatar
Men de flesta var ju på väg mot Finland o Norge. OBS svensken framför svttext lurad igen.
Senast redigerad av foxtrout 2015-09-16 kl. 22:58.
Citera
2015-09-16, 22:55
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Snart tar Löfven en time out när raskravallerna och byggnader är satta i brand. Sen kan de psykopatiska antirasisterna tjata om vilken hemsk människosyn vi har på fb.

Jag tycker helt ärligt att Löfven borde avgå på direkten! En statsminister som hävdar att vi kan hantera 1000 asylsökande om dan ljuger och då bör man ägna sig åt nåt annat.

Men nåväl.. Verkligheten kommer att komma ikapp både våra politiker och folket. Valet 2018 kommer sannerligen att bli intressant. Synd bara att Sverige är slut som välfärdsland redan då.
Citera
2015-09-16, 22:56
Medlem
Nu gör man väl inte en prognos på det sättet att man tar den vecka som har högsta invandringen och multiplicerar med 52. Statistiken bakåt har ju visat att sommarmånaderna kommer det flest invandrare vilket inte är så konstigt. Det är de gynnsammaste månaderna för att företa en sån resa på. Men trenden verkar ju onekligen gå uppåt och årets siffror lär slå alla prognoser. Jag tycker det är lite märkligt faktiskt att migrationsverket helatiden gör nedåtgående trender i sina prognoser. De tror att det går upp ett år till och sedan ska det gå ner igen. Finns ingenting i statistiken som talar för det tyvärr. Ingenting i politikernas handlande heller. I alla fall inte om inte de lyckas få till tvingande flyktingkvoter inom EU.
Citera
2015-09-16, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag tycker helt ärligt att Löfven borde avgå på direkten! En statsminister som hävdar att vi kan hantera 1000 asylsökande om dan ljuger och då bör man ägna sig åt nåt annat.

Men nåväl.. Verkligheten kommer att komma ikapp både våra politiker och folket. Valet 2018 kommer sannerligen att bli intressant. Synd bara att Sverige är slut som välfärdsland redan då.

Självklart måste han avgå, värre pajas finns inte. Möjligtvis dom som röstar på valrossen.

Fattar ni egentligen vilka hjärntvättade idioter det är som röstar sosse? helt perverst och makabert.

mvh
Citera
2015-09-16, 23:00
Medlem
Pluppiplupps avatar
Det är väl så dags nu för Sverige att agera flyktingförläggning istället. Slå upp stora tält på sädesfält m.m. Inga bidrag ska betalas ut, det ska vara som förläggningarna som UNHCR sköter.

Då kommer Sverige klara av detta någorlunda bra. Men vi har idioter till politiker och har haft det i många år, så det kommer inte att ske.

Sverige kommer att gå under.
Citera
2015-09-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ca 185000 personer beviljades asyl i EU 2014, Sverige stod för ca 80000 av dessa beviljanden. Det ett land som är 1/80 av Europa sett till capita. Hur det blir med 2015 vågar man ju knappt räkna på.

Enligt Eurostat beviljades 132.405 personer från icke-EU länder asyl i EU 2014. En liiiiteen bir ifrån "c:a 185.000". Av dessa beviljades 13.130 asyl i Sverige.

http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/asylum_statistics

Det du lite förvirrat blandar ihop beviljad asyl 2014 med är kanske ansökningar om asyl 1:a kvartalet 2015. Under den perioden sökte 184.815 personer asyl i EU. Men det var i Tyskland "c:a 80.000" sökte asyl. Jag antar att du vet vilket land vi bor i?

http://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/6887997/3-18062015-CP-EN.pdf/4457b050-26f9-4cf1-bf27-9ffb73ff8c7b
Citera
2015-09-16, 23:02
Medlem
Hoppas att många tröttnar efter ett år på ett smutsigt asylboende i väntan bo en bostad. Det är nog inte lyxen de var ute efter. Det jävliga är dock att många har en förmåga att tränga ihop sig med sina släktingar och kan bo typ 10 pers i en 3:a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in