Jag har varit med i YouGov ganska många år nu och att anse att de är inkompetenta är nog att göra det lite lätt för sig. YouGov profilerar ofta sina medlemmar genom frågor om ålder, kön, bostadsort, yrke, inkomst. Det är sedan det som utgör urvalet i olika undersökningar.
Jag har ibland fått frågan om vilket politiskt parti som jag röstade på i förra valet och vilket parti som jag skulle rösta på om det var val idag. Det kan gå många månader innan jag får frågan och det tyder ju på att jag inte alltid blir utvald att delta.
YouGov är ett av världens största företag som arbetar med just undersökningar. De är givetvis inte inkompetenta, de vet nog vad de gör.
Med det sagt så kommer papegojan AKB och svetsarlärlingen vakna upp imorgon och fundera på vad fan det är som händer

Hur kan så många vara dödsknarkarrasister efter den massiva kampanjen?
Felet de gör är givetvis att idiotförklara befolkningen. Vi ser bilder i media på barn och kvinnor men de som kommer hit är 90% unga arga män som kräver ett bättre liv. Flyktingar? Ja en del men media struntar i att säga att huvuddelen inte är det. Det är inget krig i Serbien och Ungern men ändå kräver "flyktingarna" att de ska till Tyskland och Sverige. Är man då en flykting som flyr för sitt liv?
Nä, folket har genomskådat ljugmedia och etablissemanget. Nu handlar det om att svenska folket inte vill att välfärden ska raseras och landet slitas isär med ökade klassklyftor. Sedan kan media och södermalmsjournalisterna hetsa hur mycket de vill om att vi ska öppna våra hjärtan