2015-09-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag skulle vilja påstå att en liten procent av dessa kommer få uppehållstillstånd. Tyvärr. De kommer få åka tillbaka till misären. Det njuter ni av eller hur?

Är de från "syrien" eller "somalia" så kommer 100% att få PuT.
Citera
2015-09-16, 21:06
Medlem
WolfOfStureplans avatar
Inom ett par år kommer det ytterligare hundratusentals flyktingar i form av anhöriginvandring.

Om ni kollar på olika bilder och videoklipp på tex aftonhoran är det nästan bara vuxna män bland de syriska flyktingarna.

När männen lagt ankare kommer familjen som brev på posten.
varje ensam manlig MENA flykting = ytterligare ca 4 anhöriga som kommer (fru+barn)
Citera
2015-09-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfOfStureplan
Inom ett par år kommer det ytterligare hundratusentals flyktingar i form av anhöriginvandring.

Om ni kollar på olika bilder och videoklipp på tex aftonhoran är det nästan bara vuxna män bland de syriska flyktingarna.

När männen lagt ankare kommer familjen som brev på posten.
varje ensam manlig MENA flykting = ytterligare ca 4 anhöriga som kommer (fru+barn)

Självklart, knappast något nytt heller. Har pågått så i ca. 30 år i Sverige. Lite därför invandringen har eskalerat så kraftigt redan tidigt 90-tal och framåt.
Citera
2015-09-16, 21:07
Medlem
Ducadreams treskiktade försvarssystem:

Försvarsvägg 1: "Det är lögn!"

Försvarsvägg 2: "Alla kommer ju inte stanna lol"

Försvarsvägg 3: "Jag har ju inte gjort något ont så mig vill dom nog inte skära skallen a-aAaAAAAAAAAAHHHH!!!"
Citera
2015-09-16, 21:08
Medlem
sdvinner2014s avatar
5214 asylsökande senaste veckan

Ja vad tycker ni?

Kommer expropieringslagen träda i kraft snart?

Snart kommer det som SD har varnat för hela tiden, nämligen upplopp och kraftigt ökade våldsbrott!
Islamiseringen tar väl en jävla fart den också!

Fast man är väl rasist om man påstår detta.

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2015/2015-09-16-Drygt-5-200-asylsokande-de-senaste-sju-dagarna.html

Jag såg just att en annan snarlik tråd har skapats så mod kan få radera denna.
Senast redigerad av sdvinner2014 2015-09-16 kl. 21:11.
Citera
2015-09-16, 21:09
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag skulle vilja påstå att en liten procent av dessa kommer få uppehållstillstånd. Tyvärr. De kommer få åka tillbaka till misären. Det njuter ni av eller hur?
Men vi ska ju ändå hantera kaoset, eller hur? Och om 200 000 söker asyl och hälften får avslag så ska vi ju hantera en jävla massa överklaganden medan det väller in 200 000 nya som upprepar proceduren.
Citera
2015-09-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Man kan konstatera att skrämmande få tar detta på allvar.
Ja visst fan. Uppvaknandet kommer att bli brutalt för dom som inte fattat vart det är på väg.
Citera
2015-09-16, 21:10
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Självklart ska flykting- och asylboende skapas bland Stadsholmens kulturkåkar på Söder och i Gamla stan. Där sitter kultureliten och myser och känner sig som goda människor sprängfylla av självgodhet.
Citera
2015-09-16, 21:13
Medlem
sdvinner2014s avatar
Samtidigt är det bostadsbrist och hög arbetslöshet...
Citera
2015-09-16, 21:14
Medlem
Håller med dig.Synd att vi inte får säga vad vi tycker är bäst för vårat land. BEKLAGLIG UTVECK LING.Allt bara fortsätter .Vet inte hur politiker tänker.Alla svenskar visar sitt missnöje med hela asyl politiken.
Citera
2015-09-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
På ett sätt är det nästan så jag hoppas att det fortsätter och ökar i en rejäl takt.
Gärna många tusentals asylsökande per dag under ett år eller två, så våra politiker och beslutsfattare får stora problem att ordna ekonomi och boende. Gärna så många asylsökande så dom inte klarar av att hantera situationen.
Ett rejält kaos så sjuklövern ramlar ned rejält i opinionsundersökningarna vore trevligt.

Ska dom fortsätta att importera människor i hög takt så blir dom snart tvungna att höja skatterna rejält för alla vanliga Svenssons och merparten av alla företag. Löner kommer att sjunka.

Lite rejält kraftigt kaos under ett år eller två och SD har en egen majoritet redan 2018.

Frågan är bara hur i helvete SD ska ordna upp kaoset sedan??

Edit: mitt inlägg innehåller en liten smula ironi...

Håller med, ska det till någon rejäl omsvängning i invandrings politiken så måste det tyvärr nog till ett haveri. Har även hört siffror om 2-3% är terrorister vilket isåfall skulle betyda att bara denna veckan kom det 100-150 nya.
Jag tror inte folk fattar vidden av hur illa Sverige är på det just nu.

När/om SD tar makten 2018 kommer dem inte få det lätt, vilket dem i god tid bör gå ut och berätta, att dett kommer behövas ett stålbad av utan dess like, för att få Sverige på rätt köl igen. Stackars Sverige!
Citera
2015-09-16, 21:17
Medlem
Christopher.s avatar
365 000 + 2 anhöriginvandrare. Wow vi spräcker miljonvallen. 10%+ befolkningsökning årligen. Finns det något motsvarighet i historisk kontext?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in