Riktiga kvinnor litar på sin kvinnlighet som den är och accepterar andras fria val, och skulle aldrig nedvärdera sig till stödja en lag som utsätter andra kvinnor för mer våld och misshandel på grund av stigmatisering och fördomar.
Just därför de oftast ( 80%) är för sexköpslagen, eftersom de prioriterar kvinnors säkerhet och fria liv framför mäns behov av att köpa sex.
Citat:
Låter som det är du som rapar ut dina fördomar och försöker stigmatisera kvinnor som väljer ett sexuellt liv utanför fasta förhållanden. Det är din religiösa indoktrinering som du inte är stark nog att frigöra dig från.
Försöker du påstå att just kvinnor inte kan ha ett fritt sexliv utan fasta förhållanden utan att ta betalt?
Om nu utbyte av pengar är själva förutsättningen för folk att ha fritt sexliv med många partners, varför är inte massa män prostituerade? Nå?
Citat:
Det blir till och med ÄNNU farligare att jobba med det i en land som brutalt genomdriver den Svenska modellen av sexköpslagen, vilket Amnesty kosnstaterar och nu försöker få mindre utvecklade länder som Sverige att förstå.
Amnesty har faktiskt ingen bra forskning bakom sig i detta. De har också fått kraftig kritik pga detta.
Och OM det nu bevisligen existerar en del män som har som mål och mening i livet att misshandla just kvinnor, och gärna köper sig prostituerade för att få chans att få sitt behov av att klippa till kvinnor tillfredställt. Tycker du då verkligen att det är en bra idé att göra sexköp lagligt?
Gör det det lättare att komma åt dessa idioter?
Vad är problemet med att människor helt enkelt har sex med frivilliga och sexintresserade människor utan pengar?
min poäng är att prostitution ÄR en extremt våldsutsatt yrkesgrupp, en av de farligaste yrkena i världen att jobba med och detta ÄVEN i länder utan sexköpslagen. Det var frågan och det har jag bevisat via denna forskningsstudie.
Sen tycker jag kanske att du borde dra fram en studie som visade att våldet faktiskt har ökat efter sexlagen inträdelse. För njet, någon sådan har jag inte sett och så länge dessa inte finns, varför tycker du jag ska lita på vad du sitter och "tycker"?
Varför kan man plötsligt inte samarbeta pga sexköpslagen? Mobiltelefoner funkar inte då eller?
Förklara den tack.
Sen visst, de "bra" kunderna försvinner och de "dåliga" blir kvar, men! är ju inte så att bara för att vi legaliserar att de dåliga försvinner eller hur? Den gruppen är ju kvar oavsett, och den bör bekämpas via polis, eftersom den typen av män fasen inte borde vistas bland andra människor, än mindre köpa sex. Med sexköpslagen är det avsevärt lättare att få dem i finkan än utan.
Så hellre ökad satsning från polisen att faktiskt få fast de som regelbundet idkar våld mot prostituerade och en högre straffsats för dessa, de ska ha kännbara straff inte nån liten bot.
Ge dig själv, försker du hävda att för att man kallar sig feminist så kan man inte vara "expert" eller kunnig inom områden som handlar om kivnnor och prostitution?
Du har flera i denna lista som direkt arbetar med frågan, de är väl avsevärt mera "experter" än en läkare från din lista? Och du finner också professorer och akademiker m.fl. från de 10 översta. Hur tramsig får man vara?
Sen är inte geologi att jämföra med prostitution. Jag kan alldeles utmärkt bilda mig en uppfattning i prostitutions frågan via att helt enkelt läs på, jag hade haft avsevärt svårare bilda mig nån uppfattning kring ex. modern komposition/ avancerad hjärkirurgi/ senaste inom nanoteknik what ever eftersom dessa ämnen ofta kräver sina förkunskaper.
Sen vad har du dina "100 organisationer" som du mal om over and over and over and over again nu i ca 50 inlägg?
ska vi gå igenom den och se vilka som är för legalisering av sexköpare?
Jag kan redan nu tala om för dig att rätt många av de från mitt "open letter" just jobbar mot sextrafficking och återfinns i dessa organisatioer står efter deras namn.
Du menar det är bättre att det är lagligt för sexköpare, så polisen inte har nått skäl spana på dem?
och därför inte har nån uppsikt?
Prostituerade inte kan ta till det kortet: jag ringer polisen och anmäler dig om du inte lägger ner?
Jag tycker du ska börja arbeta på bordell istället. Jag tycker att just män som bevisligen köpt sex, direkt ska tvingas ut på gatan eller liten "laglig" bordell om de hamnar i ex. Fas-3.
Tycker jag låter som en utmärkt idé.
Och både svenska forskare och norska forskare, svensk polis, myndigheter och norsk polis
säger alltså motsatsen att sexköpslagen har haft god verkan på sextrafficking och gatuprostitution.
Du har alltså fel.
Ja, de är våldsutsatta men mindre så än ex. Sjuksköterskor, undersköterskor, personliga assistenter eller grundskolelärare. Jag misstänker att du inte vill förbjuda dessa yrken. Vidare hänvisar du till en sida där någon clown inte fattat att siffrorna från 2012 speglar utsatthet från 2009 medans siffrorna från 2008 speglar hela karriären fram till det datumet: "It is important to remember that the two studies dealt with very different time frames. The numbers from 2007/08 represent experiences with violence throughout an entire career in prostitution (which could be anything from one day to 50 years), while the numbers from 2012 show the violence experienced by people who have been active in prostitution in a longer or shorter period since 1. January 2009".
Så om du vill ha ett stöd för att de ökat sedan lagen så har du ju den studien, ökat med 7 procentenheter trots att det bara gått 3 år jämfört med den totala yrkeskarriären innan 2009. Annars skriver de 358 experterna
"A large body of scientific evidence from Canada,[1] Sweden and Norway (where clients and third parties are criminalized), and globally[2] clearly demonstrates that criminal laws targeting the sex industry have overwhelmingly negative social, health, and human rights consequences to sex workers, including increased violence and abuse, stigma, HIV and inability to access critical social, health and legal protections."
I en annan studie skriver de "The Norwegian Ministry of Justice and the Police concluded that: “… there is much evidence that [that the Swedish law crated] a tougher market with more violence” Jacobsson has argued that it is clients who are most likely to form a suspicion that a woman has been trafficked or is being forced to sell sex but that they are now unlikely to inform the police out of a fear of being arrested themselves. According to Professor Kulick, a non-citizen or non-legal resident of Sweden found to be working in prostitution is immediately deported. This would make it unlikely that a foreign sex worker abused by a client would report the matter to the police." http://www.pla.qld.gov.au/Resources/PLA/reportsPublications/documents/THE%20BAN%20ON%20PURCHASING%20SEX%20IN%20SWEDEN%20 -%20THE%20SWEDISH%20MODEL.pdf
Eftersom det finns fler kunder att välja bland så kan de välja bort de som de känner sig osäkra på. Varför läser du inte bara vad de prostituerade själva säger? De om några borde väl veta.
Nej, du har inte skapat dig en bra uppfattning eftersom du dels saknar utbildning men framförallt eftersom du är ideologiskt övertygad. Jag är forskare och jag kommer, i nästan alla dessa frågor, fram till rakt motsatt slutsats än dig. Detta har jag gemensamt med de flesta andra riktiga forskare som tittat på frågan.
Varför har du inte läst länkarna jag gett dig? Tro fan att du aldrig lär dig något om du inte läser på. "The Global Alliance Against Traffic in Women" består över över 100 NGOs som arbetar emot trafficking och de, som jag citerat flera gånger, skriver:
"strongly opposes introducing criminal penalties against the clients of sex workers. This conclusion is based on our 20 years of working with and learning from sex workers and specifically, our 2011 re search of client criminali s ation or ‘end demand for prostitution’ approaches, Moving Beyond ‘Supply and Demand’ Catchphrases : Assessing the uses and limitations of demand - based approaches in anti - trafficking. 1 We found that criminalis ing sex workers’ clients does not reduce sex work or trafficking. Instead, it infringes on sex workers’ rights and obstructs anti-trafficking efforts.".
Jag tror du länkade till många av deras medlemsorganisationer tidigare, sådana som alltså är emot den Svenska sexköpslagen. Så ja, du kan leta upp hundra organisationer som arbetar emot trafficking och vill ha den Svenska sexköpslagen.
Nej, ingen av dessa säger att sexköpslagen har haft god effekt. Det är nämligen ingen som har kunnat påvisa att det haft någon effekt alls. Ex. skriver Ann Jordan, tillsammans med 18 ledande experter på prostitution från Amerikanska toppuniversitet, skriver:
"However, the Swedish government has not been able to provide any evidence that its approach has reduced prostitution or trafficking. In 2007, eight years after passage of the new law, the Swedish government concluded that “We cannot give any unambiguous answer to [the question of whether prostitution has increased or decreased]. At most, we can discern that street prostitution is slowly returning, after swiftly disappearing in the wake of the law” (Swedish National Board 2007, 4 33)... The report concluded that “No causal connections can be proven between legislation and changes in prostitution,” 8 By 2010, the government was still unable to provide any evidence that the law had caused a drop in prostitution or human trafficking. In a 2010 report , the government admitted failure: “Our task includes the analysis of the significance the ban against the purchase of sexual services has had for the forms, incidence, and changes with reference to prostitution and human trafficking for sexual purposes in Sweden. However, it is difficult to determine whether changes in prostitution are a result of the ban or of other measures or circumstances. It is also difficult to know with any certainty how prostitution and human trafficking might have changed if there had been no ban.” 9
Just därför de oftast ( 80%) är för sexköpslagen, eftersom de prioriterar kvinnors säkerhet och fria liv framför mäns behov av att köpa sex.
Försöker du påstå att just kvinnor inte kan ha ett fritt sexliv utan fasta förhållanden utan att ta betalt?
Om nu utbyte av pengar är själva förutsättningen för folk att ha fritt sexliv med många partners, varför är inte massa män prostituerade? Nå?
Amnesty har faktiskt ingen bra forskning bakom sig i detta. De har också fått kraftig kritik pga detta.
Och OM det nu bevisligen existerar en del män som har som mål och mening i livet att misshandla just kvinnor, och gärna köper sig prostituerade för att få chans att få sitt behov av att klippa till kvinnor tillfredställt. Tycker du då verkligen att det är en bra idé att göra sexköp lagligt?
Gör det det lättare att komma åt dessa idioter?
Vad är problemet med att människor helt enkelt har sex med frivilliga och sexintresserade människor utan pengar
?
Prioriterar du de prostituerade säkerhet och liv så är du för en avkriminalisering. Vi har redan en ganska god uppfattning av varför kvinnor är för sexköpslagen. Reviewn i TS visar att det är kvinnor som försöker kontrollera andra kvinnors sexualitet eftersom de underminerar deras egen förhandlingsposition. Har du aldrig funderat på varför snygga tjejer har betydligt förre sexpartners och väntar längre med att ha sex? Det är för att de kan. Fula tjejer måste konkurrera med andra tjejer som släpper till direkt. Tjejer vill som bekant i regel vänta betydligt längre och inte ha så många sexpartners som män.
Haha, du har i princip inte haft en korrekt invändning i varken där här tråden eller i förra tråden utan blivit konstant överkörd. Det enda du kan komma med är att du "tycker" att man inte skall betala för sex. Detta är inget motargument och inget som någon överhuvud taget tar någon hänsyn till i en faktadiskussion. Det är därför du inte kan bemöta argumentet med massage eller porrskådis. Du kan inte komma runt de frågorna med ditt resonemang.
Om om om om...
Kriminalisering av sexköpare gör prostituerade mer utsatta för våld och misshandel. Därför bör sexköpslagen modifieras. Dessutom gör den sexköpare kriminella därför bör den också modifieras. Dessutom spär den på stigamtisering kring prostitution och prostituerade därför bör den också modifieras. Dessutom får prostituerade sin privata sfär invaderad av polis och myndigheter därför bör den också modifieras. Till sist skulle det reta gallfeber på religiösa fundamentalister därför bör den också modifieras.
Nej, det är inte anledningen. Kvinnor tänker ofta mindre självständigt och mindre kritiskt än män (tyvärr), och låter sig lättare vilseledas av medial propaganda. Detta sker på bekostnad av logik och fakta.
Förbudsanhängarna är fulla av skit. Irland inför sexköpslag för att skydda barn, påstår vissa politiker. Att minska trafficking och skydda sexarbetare är alltså inte längre giltiga argument, och då drar man till med att skydda baaaaaaarnen. Detta gör man alltså genom att förbjuda samtyckande och vuxna att själva bestämma hur och med vem man ska ha sex. Vägen till helvetet är kantad av goda föresatser. Men i detta fall är det ren och skär lögn. Undra sedan varför politikerföraktet ökar hela tiden.
Argumenten för sexköpslagen blir alltså allt tunnare.
Senast redigerad av WordWarrior 2015-09-16 kl. 20:17.
Nej, det är inte anledningen. Kvinnor tänker ofta mindre självständigt och mindre kritiskt än män (tyvärr), och låter sig lättare vilseledas av medial propaganda. Detta sker på bekostnad av logik och fakta.
Förbudsanhängarna är fulla av skit. Irland inför sexköpslag för att skydda barn, påstår vissa politiker. Att minska trafficking och skydda sexarbetare är alltså inte längre giltiga argument, och då drar man till med att skydda baaaaaaarnen. Detta gör man alltså genom att förbjuda samtyckande och vuxna att själva bestämma hur och med vem man ska ha sex. Vägen till helvetet är kantad av goda föresatser. Men i detta fall är det ren och skär lögn. Undra sedan varför politikerföraktet ökar hela tiden.
Argumenten för sexköpslagen blir alltså allt tunnare.
I vanliga fall när man diskuterar policyfrågor så brukar det finns goda argument på båda sidor och så får man väga för och nackdelar emot varandra. I regel skall man sträva efter att låta människor behålla sina mänskliga rättigheter och autonomi. Endast om det finns mycket goda argument skall man inkräkta på dem. Nu har vi kastat ut dem genom fönstret trots att det i princip inte finns ett enda motargument mot prostitution. Det enda jag kan "förstå" är att det finn en önskan om att man inte vill se prostituerade gå på gatan, det förfular gatumiljön, men i och med att vi accepterat tiggare på bred front så faller ju även det argumentet (vilket inte var ett argument emot avkriminalisering utan bara en ev. reglering av gatuprostitutionen). Har du mött på något annat motargument som kan vara värt att ta i beaktande?
I vanliga fall när man diskuterar policyfrågor så brukar det finns goda argument på båda sidor och så får man väga för och nackdelar emot varandra. I regel skall man sträva efter att låta människor behålla sina mänskliga rättigheter och autonomi. Endast om det finns mycket goda argument skall man inkräkta på dem. Nu har vi kastat ut dem genom fönstret trots att det i princip inte finns ett enda motargument mot prostitution. Det enda jag kan "förstå" är att det finn en önskan om att man inte vill se prostituerade gå på gatan, det förfular gatumiljön, men i och med att vi accepterat tiggare på bred front så faller ju även det argumentet (vilket inte var ett argument emot avkriminalisering utan bara en ev. reglering av gatuprostitutionen). Har du mött på något annat motargument som kan vara värt att ta i beaktande?
Exakt. Ur ett perspektiv av mänskliga rättigheter och rättssäkerhet, så har vi också sett hur sexköpslagen inneburit en slippery slope (ändamålsglidning). Kan man få igenom en morallag utan brottsoffer, så följer snabbt krav på fler integritetskränkande lagar.
Den svenska rättsstaten är i fritt fall, och jag spår ingen god framtid för landet. Sexköpslagen är bara ett av många symptom på detta. Man ska aldrig tillåta dylik lagstiftning i ett demokratiskt samhälle, för den öppnar dammluckorna till ett totalitärt samhällsskick. Där är vi i dag. Professionella do-gooders vill inskränka yttrandefriheten under godhetens täckmantel.
Amnesty har rätt. Sexköpslagen bryter mot mänskliga rättigheter. På fler sätt än de insett.
Ja, de är våldsutsatta men mindre så än ex. Sjuksköterskor, undersköterskor, personliga assistenter eller grundskolelärare. Jag misstänker att du inte vill förbjuda dessa yrken. Vidare hänvisar du till en sida där någon clown inte fattat att siffrorna från 2012 speglar utsatthet från 2009 medans siffrorna från 2008 speglar hela karriären fram till det datumet: "It is important to remember that the two studies dealt with very different time frames. The numbers from 2007/08 represent experiences with violence throughout an entire career in prostitution (which could be anything from one day to 50 years), while the numbers from 2012 show the violence experienced by people who have been active in prostitution in a longer or shorter period since 1. January 2009".
Verkligen? Hur många sjuksystrar, underskjuksköterskor etc. mördas av sina vårdtagare i världen?
Vänligen hitta den nuffran från USA ex. och jämför den med nuffran från min länk.
Och försök sen påstå att prostituerad är supersäkert yrke.
Sen är du ju väldigt söt om du tror att man kan få fram siffror på hur våldsutsatta prostituerade är med sexköpslagen under ca 50 år när denna inte ens existerade.
Sen jobbar de allra flesta prostituerade inte längre än några år, yrket är liksom lite för hårt för att speciellt många ska stå ut speciellt länge.
Men, som sagt jag väntar fortfarande på en källa eller bevis från ditt påstående att våldet skulle ha ökat pga sexköpslagen. Var har du ditt bevis på det?
Så om du vill ha ett stöd för att de ökat sedan lagen så har du ju den studien, ökat med 7 procentenheter trots att det bara gått 3 år jämfört med den totala yrkeskarriären innan 2009. Annars skriver de 358 experterna
"A large body of scientific evidence from Canada,[1] Sweden and Norway (where clients and third parties are criminalized), and globally[2] clearly demonstrates that criminal laws targeting the sex industry have overwhelmingly negative social, health, and human rights consequences to sex workers, including increased violence and abuse, stigma, HIV and inability to access critical social, health and legal protections."
I en annan studie skriver de "The Norwegian Ministry of Justice and the Police concluded that: “… there is much evidence that [that the Swedish law crated] a tougher market with more violence” Jacobsson has argued that it is clients who are most likely to form a suspicion that a woman has been trafficked or is being forced to sell sex but that they are now unlikely to inform the police out of a fear of being arrested themselves. According to Professor Kulick, a non-citizen or non-legal resident of Sweden found to be working in prostitution is immediately deported. This would make it unlikely that a foreign sex worker abused by a client would report the matter to the police." http://www.pla.qld.gov.au/Resources/PLA/reportsPublications/documents/THE%20BAN%20ON%20PURCHASING%20SEX%20IN%20SWEDEN%20 -%20THE%20SWEDISH%20MODEL.pdf
Och sorry men dina små fiffiga matematikkrumbukter funkar inte.
och vad är alla dessa källor då? ro hit dem!
räcker ju inte med att bara säga att "de säger det!" jag vill ha dessa bevis tack.
Och det beror ju knappast på sexköpslagen att vi "deporterar" papperslösa. Herregud säger jag bara.
Citat:
Eftersom det finns fler kunder att välja bland så kan de välja bort de som de känner sig osäkra på. Varför läser du inte bara vad de prostituerade själva säger? De om några borde väl veta.
Fast snälla nån. Ska vi inte skapa en lag som tvingar alla svenska män att gå till prostituerade 3 ggr per år, så att dessa får många att välja mellan?
Vi förbjuder sexköp för att detta skapar stor efterfrågan som tar sig uttryck i ökad sextrafficking, gatuprostitution ex. Om yrket efter minskad efterfrågan inte blir värt besväret för gruppen helt frivilliga så kan dessa ju bara sluta, de kan gå ut i nattvimmlet och ragga män som inte betalar som alla andra. Återstår den grupp som är där inte frivilligt, och Oantastlig menar du att vi ska göra det lagligt för män köpa dessa, för att det då blir lite mindre risk de råkar ut för en aggressiv idiot?
att det då blir ännu fler kvinnor som kommer tvingas hit, det skiter vi i?
Citat:
Nej, du har inte skapat dig en bra uppfattning eftersom du dels saknar utbildning men framförallt eftersom du är ideologiskt övertygad. Jag är forskare och jag kommer, i nästan alla dessa frågor, fram till rakt motsatt slutsats än dig. Detta har jag gemensamt med de flesta andra riktiga forskare som tittat på frågan.
Trams. du är ingen forskare, vilket alla med max 9 år grundskoleutbildning begripit vid det här laget.
Citat:
Varför har du inte läst länkarna jag gett dig? Tro fan att du aldrig lär dig något om du inte läser på. "The Global Alliance Against Traffic in Women" består över över 100 NGOs som arbetar emot trafficking och de, som jag citerat flera gånger, skriver:
"strongly opposes introducing criminal penalties against the clients of sex workers. This conclusion is based on our 20 years of working with and learning from sex workers and specifically, our 2011 re search of client criminali s ation or ‘end demand for prostitution’ approaches, Moving Beyond ‘Supply and Demand’ Catchphrases : Assessing the uses and limitations of demand - based approaches in anti - trafficking. 1 We found that criminalis ing sex workers’ clients does not reduce sex work or trafficking. Instead, it infringes on sex workers’ rights and obstructs anti-trafficking efforts.".
Jag tror du länkade till många av deras medlemsorganisationer tidigare, sådana som alltså är emot den Svenska sexköpslagen. Så ja, du kan leta upp hundra organisationer som arbetar emot trafficking och vill ha den Svenska sexköpslagen. http://www.gaatw.org/advocacy/Bill_C-36-GAATW_brief.pdf
Baserat på vad påstår de detta? Återigen var är källorna, bevisen?
Jag har åtminstone kommit in med källor för mina påståenden...var är dina?
Ge mig en forskningstudie som:
1. Bevisar att sexköpslagen verkligen lett till ökat våld mot prostituerade och nej det räcker inte med att ex. rose alliance säger så.
2. Bevisar att sexköpslagen lett till ökad sextrafficking. Bah! Lycka till där.
Citat:
Nej, ingen av dessa säger att sexköpslagen har haft god effekt. Det är nämligen ingen som har kunnat påvisa att det haft någon effekt alls. Ex. skriver Ann Jordan, tillsammans med 18 ledande experter på prostitution från Amerikanska toppuniversitet, skriver:
"However, the Swedish government has not been able to provide any evidence that its approach has reduced prostitution or trafficking. In 2007, eight years after passage of the new law, the Swedish government concluded that “We cannot give any unambiguous answer to [the question of whether prostitution has increased or decreased]. At most, we can discern that street prostitution is slowly returning, after swiftly disappearing in the wake of the law” (Swedish National Board 2007, 4 33)... The report concluded that “No causal connections can be proven between legislation and changes in prostitution,” 8 By 2010, the government was still unable to provide any evidence that the law had caused a drop in prostitution or human trafficking. In a 2010 report , the government admitted failure: “Our task includes the analysis of the significance the ban against the purchase of sexual services has had for the forms, incidence, and changes with reference to prostitution and human trafficking for sexual purposes in Sweden. However, it is difficult to determine whether changes in prostitution are a result of the ban or of other measures or circumstances. It is also difficult to know with any certainty how prostitution and human trafficking might have changed if there had been no ban.” 9
ne just, varken sexlagsutredningarna från Sverige eller från Norge, polisen från Sverige, Norge har ju rätt eller hur? Inte heller socialstyrelsen och den radda forskare som kommit fram till att sexköpslagen haft lyckad effekt. Eller för den delen den statistisk som existerar i saken eurstat ex.
där syns ju svart på vitt verkligen! att Sverige fullkomligen överöses av sextraffickingoffer
medan Tyskland, Holland inte har en enda….just du!
I just denna sak är du och co så överbevisade som det går ann att bli. Jag har kört er i sank ca 4 ggr vid det här laget. Menar du att jag måste gör det en 5.e gång?
En inlämnad protest mot de som önskar avkriminalisera från 98 organisationer som arbetar mot sextrafficking, vassegod.
Här är vad de säger specifikt om svensk sexköpslag.
"The Swedish (or Nordic) model on prostitution addresses demand by decriminalizing the person in prostitution and criminalizing the buyers and pimps. This approach recognizes the inherent inequality in the power dynamic between the buyer and the person bought in a commercial sex transaction, and that demand for commercial sex is the main driving force behind sex trafficking. In fact, UNDP, UNFPA, UN Women and UN Volunteers issued a report in September 2013 which found that rape perpetration is strongly associated with the purchase of commercial sex, and noted that both stem from gender inequality. This recognition of the connection between various forms of violence against women and the importance of addressing its root causes has been a central component of the UN’s work. However, the two UN reports at issue seem to ignore this, instead calling for laws that address the demand for commercial sex to be repealed.
Promoting the human rights of people in prostitution – including their right to health, safety and freedom from violence and exploitation – and protecting them from HIV, are imperative. However, the UN reports’ recommendations are in direct opposition to efforts and policies that have been and are widely supported throughout the UN. They also jeopardize efforts to prevent and address sex trafficking and promote gender equality. These cannot be side effects of efforts to prevent HIV."
Du bad om några organisationer som är för svensk sexköpslag.
Här har du dessa:
Namnen finns inte i artikeln. Fram med namnet på dem allihop. Det här handlar ju om kristna och feministiska organisationer. Som vanligt en partsinlaga. Som någon redan påpekat så har inte 10,000 idioter mer rätt än en enda.
Senast redigerad av WordWarrior 2015-09-17 kl. 18:30.
ne just, varken sexlagsutredningarna från Sverige eller från Norge, polisen från Sverige, Norge har ju rätt eller hur? Inte heller socialstyrelsen och den radda forskare som kommit fram till att sexköpslagen haft lyckad effekt. Eller för den delen den statistisk som existerar i saken eurstat ex.
där syns ju svart på vitt verkligen! att Sverige fullkomligen överöses av sextraffickingoffer
medan Tyskland, Holland inte har en enda….just du!
I just denna sak är du och co så överbevisade som det går ann att bli. Jag har kört er i sank ca 4 ggr vid det här laget. Menar du att jag måste gör det en 5.e gång?
De utredningar som gjorts i Sverige och Norge är starkt ideologiskt präglade. Sexarbetare har inte fått påverka utfallet, och de är inte heller utförda på ett vetenskapligt sätt. Utredningarna har sågats vid fotknölarna. Den svenska utredningen var dessutom bestämd i förväg att den inte fick komma fram till ett avskaffande. Hur seriöst är det?
Bevisbördan angående en lags effektivitet ligger på de som försvarar den. Kan man inte visa på positiva effekter så ska lagen bort. Det finns INGA bevisade positiva effekter med lagen. Den kränker mänskliga fri- och rättigheter. Nu har vi även Amnesty Internationals ord på detta.
Senast redigerad av WordWarrior 2015-09-17 kl. 18:29.
Namnen finns inte i artikeln. Fram med namnet på dem allihop. Det här handlar ju om kristna och feministiska organisationer. Som vanligt en partsinlaga.
Du som letar dåligt…klicka på breven.
eller:
Josua Mata Secretary-General Alliance of Progressive Labor
Philippines
Sincerely,
Hélène de Rugy Déléguée générale Amicale du Nid France
Ruchira Gupta Executive Director Apne Aap
India
3
Marcello D’Amico President
Aretusa Association Europe
Suzanne Jay
Asian Women Coalition Ending Prostitution Canada
Esohe Aghatise
Founder and Executive Director
Associazione Iroko Onlus Italy
Sr Lucy van Kessel pbvm Coordinator
Australian Catholic Religious Against Trafficking in Humans – Western Australia Australia
Liza Gonzales
Bagong Kamalayan Collective, Inc. Philippines
Catherine Joyce Advocacy Manager Barnardos Ireland Ireland
Soka Handinah Chairperson
Board of LBH APIK Semarang
Indonesia
Vednita Carter Founder/Executive Director Breaking Free
United States
Alma Bulawan President Buklod Centre Philippines
Betty Mabitad
1st Vice President Business & Professional Women - Ormoc Philippines
Lee Lakeman Spokesperson
Canadian Association of Sexual Assault Centres Canada
Sandra Hunnicutt Executive Director Captive Daughters United States
Norma Ramos Executive Director Coalition Against Trafficking in Women (CATW)
International
Jean Enriquez Executive Director CATW Asia Pacific Philippines
Sheila Jeffreys Director
CATW Australia Australia
Rachel Durchslag Executive Director Chicago Alliance Against Sexual Exploitation United States
Zenaida S. Mique Executive Director Claimants 1081 Philippines
Pat Gartlan Spokesperson Coalition Against Legalised Brothels Australia
Josefa Pizon Chairperson Coalition of Ormoc Women (COW) Philippines
Melinda Tankard Reist Co-Founder Collective Shout Australia
Marianne Bruun
Chair
Committee on Gender Equality of the Social Democratic Party in Denmark
Denmark
Germaine Price
Main Representative Company of the Daughters of Charity of St. Vincent de Paul
International
Winifred Doherty
Main NGO Representative to the UN
Congregation of Our Lady of Charity of the Good Shepherd
International
Tina Frundt
Executive Director/Founder Courtney's House
United States
Carmelita Nuqui Executive Director DAWN Philippines
4
Lina Nealon Director
Demand Abolition United States
Celia Flor
Executive Director Development Through Active Women Networking Foundation, Inc
Philippines
Karen McHugh CEO
Doras Luimni Ireland
Nozizwe Madlala-Routledge Founder and Director Embrace Dignity
South Africa
Yasmeen Hassan Global Director Equality Now International
Cécile Gréboval
Secretary General European Women’s Lobby International
Trisha Baptie
EVE (formerly Exploited Voices now Educating) Canada
Marlene Rellon Alastra Founder/Program Manager FOCUS, Inc.
Philippines
Gro Lindstad
Executive Director FOKUS Forum for Women and Development Norway
Norway
Laura J. Lederer President
Global Centurion Foundation United States
Malika Saada Saar Executive Director
Human Rights Project for Girls
United States
Ambassador Swanee Hunt Chair
Hunt Alternatives Fund United States
Denise Charlton
Chief Executive Immigrant Council of Ireland
Ireland
Susana Chiarotti Founder/Director Institute of Gender, Law and Development in Argentina (INSGENAR) Argentina
Fatima Rodrigo
NGO Representative at the UN
International Presentation Association of the Sisters of the Presentation International
Dalia Puidokiene Director
Klaipeda Social and Psychological Services Center
Lithuania
Ana Luisa Calix President Lawig Bubai Philippines
Hanne Helth Spokesperson March 8 Initiative Denmark
Bro. Steven O'Neil, SM Main Representative Marianists International International
Natalija Kurcinskaja Director
Missing Persons' Families Support Centre
Lithuania
Caroline Themm Vice President National Council of Women of the US United States
Niahm Wilson
Manager
National Domestic Violence Advocacy Services (NDVAS) Sligo Ireland
Jacqueline Healy
Women's Health & Human Rights Worker
National Women’s Council of Ireland
Ireland
Sonia Ossorio President NOW-NYC United States
Kathy Xian
Executive Director Pacific Alliance to Stop Slavery
United States
5
Emil Justimbaste
Chief Executive Trustee Pagtinabangay Foundation, Inc Philippines
Kathleen Barry, Ph.D. Professor Emerita of Penn State University*, Founder and former Executive Director of CATW
United States
Maria Concepcion De Los Santos
President
PKKK - National Rural Women Coalition Philippines
Kelly Hinton Executive Director Project Respect Australia
Dr Paulo O.J. Fuller Director
RENEW Foundation Philippines
Jimmy Lee Executive Director Restore NYC United States
Mildrid Mikkelsen Project Manager ROSA
Norway
Sarah Benson CEO Ruhama Ireland
Kathy Xian
Executive Director
Safe Zone Foundation/Girl Fest Hawaii
United States
Jonathan M. Nambu Executive Director Samaritana Transformation Ministries, Inc. Philippines
Indrani Sinha Director Sanlaap India
Myrna Jimenez Chairperson SARILAYA Philippines
Linda Smith (U.S. Congress 1995-99)
Founder and President Shared Hope International International
Celine Paramunda
UN Representative Society of Catholic Medical Missionaries International
Fumi Suzuki Director Space Allies Japan
Kimberly Singer Babiarz, Ph.D.
Health Economics Researcher
Stanford University* United States
Guðrún Jónsdóttir Spokesperson Stigamot
Iceland
Denise Ritchie Founder/Barrister
Stop Demand Foundation New Zealand
Mary Crilly
Director
Stop Sex Trafficking Cork Ireland
Shu-Hua Kang Executive Director Taipei Women's Rescue Foundation
Taiwan
Jeanette Laurel - Ampog Executive Director Talikala
Philippines
Mary Kay Louchart Chief Administrative Officer
The Grail
United States
Iluta Lace
Manager of the Association The Resource Center for Women "Marta"
Latvia
Michele Morek
Director
UNANIMA International International
Sally Kader
President
United States Federation for Middle East Peace United States
6
Lee Lakeman
Member of the Collective Vancouver Rape Relief and Women's Shelter Canada
Ana Maria R. Nemenzo National Coordinator WomanHealth Philippines Philippines
Jean Justimbaste Coordinator WomanHealth Philippines – Leyte
Philippines
Prof. Aurora De Dios Executive Director
Women and Gender Institute (WAGI), Miriam College
Ms. Randi Iversen President
Women’s Council in Denmark
Denmark
Women's Crisis Center
Philippines
Agnete Strøm
International Coordinator Women's Front of Norway / Kvinnefronten i Norge Norway
Jelen Paclarin Executive Director Women's Legal and Human Rights Bureau (WLB)
Philippines
Ray Justin Ventura President
Youth and Students Advancing Gender Equality
Philippines
*affiliation for identification purposes only
Philippines
[additional signatories after 15 November 2012]
Susana Pavlou
President
Cyprus Women’s Lobby Director
Mediterranean Institute of Gender Studies
Cyprus
Gertrud Åström
President
Swedish Women’s Lobby Sweden
Carina Ohlsson
Chairperson
Swedish Assoc of Women’s Shelters and Young Women’s Empowerment Centres, SKR
Sweden
Györgyi Tóth President
Hungarian Women’s Lobby
Hungary
Anti-Pornography and Prostitution Research Group
Sweden
Samantha Berg National Coordinator Stop Porn Culture Founder/Director Genderberg.com United States
Monika Hartenfels Executive Director Solwodi
Germany
Janet Hope Advocacy Chair Zonta International District 16
New Zealand
Beth Subritzky Director Freedom
New Zealand
Silvia Murray Wakefield Acting Deputy Chief Executive Officer Object
United Kingdom
Denise Marshall Chief Executive Eaves
United Kingdom