Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Nåväl mina herrar, och damer? jag vet inte hur ni ser på uppgiften från UD.
Jag kan inte annat än tolka den som en stor fet sågning av "teorin om den ensamme mördaren".
Om man jämför tid och plats som WT-män har iaktagits i förhållande till OPs rörelsemönster under kvällen så bör man från och med nu kunna fastslå att det är OP som övervakas.
Det är nu bekräftat att det fanns poliser ute som sysslade med annat än ordinarie polisarbete.
Skulle det vara så att det är en övning i att övervaka ett objekt på avstånd, i skyddssyfte, där man är en grupp som har objektet i sikte hela tiden och meddelar varandra om objektets position så är det ju fullkomligt osannolikt att de skulle ha missat att en "ensam galning" smyger sig på objektet. Eller att en obehörig står i objektets färdväg och uppenbart inväntar någon. Den iakttagelsen hann IM göra.
Den personen hör mycket mer troligt till den övervakande gruppen.
Det rör ju sig om personer då, som bekräftat är poliser, som troligen inte är några nybörjare.
Nog för att det vore en katastrof om det var en grupp som agerade i syfte att skydda objektet men missade GM, men det är inte troligt.
Mer troligt är att det är en grupp som agerar i syfte att öva på att utföra attentat. det är säkert meningen med övningen men sen blir övning verklighet.
Kan ni fatta vad UDs uppgift egentligen gör?
Det är inget annat än Hans Holmers rökridåer som skingras. Det är ju det här som är anledningen till mörkläggningen. För fan, det är ju bekräftat!
I förlängningen kan detta förklara mycket.
Holmers kryssande och mörkläggning, precis som du skriver.
Och framför allt. Ledningscentralens beteende.
Har läst Inuti Labyrinten ett antal gånger genom åren. Författarnas slutsats, liksom min egen, är att deras bristande agerande inte enbart hade med inkompetens att göra. Man visste att något var i görningen och tog inte larmen på allvar. När det till slut kom fram att det var allvar var det försent och ingen ville ta ansvar.
Många chefspersoner kontaktades inte. Lindström som ett exempel.
Ledande personer som hängde där mordnatten tog inga som helst initiativ eftersom man visste vem som var ansvarig. HH.
Krantz iakttagelser av Piltz och ev. Tell strax efter mordet kanske stämmer.
Holmers ändrande av 2 gärningsmän i rikslarmet på lördagens presskonferens. Sedan nämndes inte Lisbets initiala uppgifter mer. Inte ens av CPs försvarare i rättegångarna.
Men........
I förlängningen måste det ligga mer bakom. Dessa utpekade poliser var förmodligen enbart en enhet i verksamheten. Har mycket svårt att tro att enbart dessa senare kunde begå justitiemordet på Martinger. En direkt följd av Dallas uppgifter om Holmer.
Och min teori, som tidigare är att, några i denna verksamheten eller övningen passade på. Och jag tror inte det var poliserna.
Att Holmer var högste ansvarig på plats denna kvällen förefaller troligt. Men i vems regi.
SB, kuppförsvaret eller militär säkerhetstjänst eller något annat.
En ledtråd kan vara att Holmer blev högste chef för PU. Vilket stred mot alla uppgjorda beredskapsplaner. Vilket fick bl.a Guillou att reagera kraftigt vid tiden. Det gränsade mot att vara olagligt. Flera författare har även tagit upp detta i sina böcker.
En sak är säker. Holmer gick inte in i polishuset och tillsatte sig själv utan att i förväg ha stöd. Formellt av regeringen och IC. Men räcker verkligen det i en vidare mening.