2015-09-16, 08:29
Medlem
Vem är AS?

Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Ja, så var det visst. Jag trodde att det var något intressant på gång.
2015-09-16, 08:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko
Det kan vara att skribenten vill uppvisa MGM:s samt broderns reaktion under det gångna eftersök på LH?

Vad vore mest intressant att veta av personen som uppmärksammade detta är: hur verkade båda bröderna? Tittade de på hela tiden noggrannt när MP gick omkring och letade.

Tidigare i tråden hade det väl varit någon diskussion om var de varit vid något givet tillfälle då de eller någon av dem skulle uppgivit att de varit hemma på kafferast, samt även diskussion hur modrr i Litauen ska kunna veta säkert något om det.

Här verkar AS styrka att de synes dricka kaffe vid någon tidpunkt (låt vara språket är så dåligt att det framstår som att litauerna suttit och tittat på MPs folk då dessa åker förbi med en kaffekopp i handen).
2015-09-16, 08:34
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6256065

– Jag har inte sett några handlingar ännu. Det är ju alltid så att man får veta lite mer vid varje förhör men jag har inte del av några handlingar, säger hon.

Åklagaren begär ny förlängning i mordet på Lisa Holm
2015-09-16, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tidigare i tråden hade det väl varit någon diskussion om var de varit vid något givet tillfälle då de eller någon av dem skulle uppgivit att de varit hemma på kafferast, samt även diskussion hur modrr i Litauen ska kunna veta säkert något om det.

Här verkar AS styrka att de synes dricka kaffe vid någon tidpunkt (låt vara språket är så dåligt att det framstår som att litauerna suttit och tittat på MPs folk då dessa åker förbi med en kaffekopp i handen).

En kafferast var det väl inte som modern ska kunna veta något säkert om? Det var väl att dom skulle ha suttit och druckit kaffe vid 6-tiden kvällen då Lisa försvann?
2015-09-16, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hittade detta i dag på en Facebook profil initialer AS. Hen var med MP och söka efter Lisa den 12 Juni.:

June 13 at 1:24am
De är troligtvis litauer som jobbade i ladugården läste ja . O dom satt ute och tittade på bilarna när vi åkte förbi med en kaffekopp i handen. Och vad jag kan se på en av bilderna Aftonbladet lagt ut så är fyndet på samma gård där vi parkerade bilarna i onsdags när vi skulle ut på ett fält intill o leta. O de känns ännu mer sjukt! Ja är helt tagen.
Eftersom du så envist hävdar MGMs totala oskuld så måste du ha en förklaring till DNA-/blodfynd.
Att de verkligen finns kan vi nog utgå ifrån, jag tror inte att åklagaren försöker lura allmänheten/TR om den saken. Hur har de hamnat på Lisas tillhörigheter anser du. Du kan ju inte bara bortse från fynden när du bygger upp din teori.
2015-09-16, 08:37
Bannlyst
Citat:

Det var ett rykte att balterna setts sitta och dricka kaffe utanför huset kvällen då Lisa försvann. Om de drack kaffe den 12 juni kan inte vara så intressant såvida inte kaffekopparna var blå.
Senast redigerad av Maya35 2015-09-16 kl. 08:40.
2015-09-16, 08:46
Medlem
Citat:
Det var ett rykte att balterna setts sitta och dricka kaffe utanför huset kvällen då Lisa försvann. Om de drack kaffe den 12 juni kan inte vara så intressant såvida inte kaffekopparna var blå.

Många tar sin kaffepaus så regelbundet att man nästan skulle kunna ställa klockan efter när de dricker kaffe.
2015-09-16, 08:49
Medlem
Citat:

Haha, ja det hade isåfall varit intressant. Jag har dock svårt att tro att dessa gjort inbrott på caféet. Dom två andra kanske inte är skyldiga till något med Lisa och det återstår att se om även MGM är det om han blir dömd, även om dom två andra blir det. Kaffet var nog bra beskt för honom/dom isåfall.
2015-09-16, 08:56
Medlem
Citat:
Många tar sin kaffepaus så regelbundet att man nästan skulle kunna ställa klockan efter när de dricker kaffe.

Ja kaffepaus vid vissa klockslag. Kaffedrickande den tiden på söndagen ger ändå inget alibi. Tiden som stått med kaffedrickandet och avslagen mobil kan en person hinna mycket på. Jag hade gärna velat få veta om (om han är skyldig) han satt och drack kaffe den tiden och inte då ev. stått och spanat vid caféet ett tag innan.
2015-09-16, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja kaffepaus vid vissa klockslag. Kaffedrickande den tiden på söndagen ger ändå inget alibi. Tiden som stått med kaffedrickandet och avslagen mobil kan en person hinna mycket på. Jag hade gärna velat få veta om (om han är skyldig) han satt och drack kaffe den tiden och inte då ev. stått och spanat vid caféet ett tag innan.

Nej jag vet att det inte ger alibi. Men alibi efter arbetstid är väl svårt för någon som vad det verkar inte umgås mycket med andra än sina närmaste efter arbetstid. Det ska ju liksom vara tur att någon står eller går förbi bostaden i glesbygd och se att personen är hemma.
2015-09-16, 09:15
Medlem
Undrar hur många misstänkta som har topsats i Blomberg med omnejd? Skulle inte bli förvånad om det bara är litauernas DNA man letar efter, då de varit huvudmisstänkta. Efter mordet på Ida Johansson i Upplands Väsby topsades cirka 800 personer. Där blev det träff på den sista personen som topsades och det visade sig vara en person som var helt ostraffad tidigare. Det är inte alltid lätt att veta som är mördaren, det syns liksom inte i ansiktet.

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, och hon är den enda vi "med säkerhet" vet befann sig bakom kaféet, strax innan eller kanske t.o.m. samtidigt som Lisa Holm... (enligt kollegornas utsagor)

Intressant är Brottscentralens analyser i frågan:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/90435

Men som jag antytt tidigare: Det är många som kan vara betjänta av att framhäva MGM:s skuld.
Inget pekar dock egentligen mot honom, förutom DNA-kontaminationen på Lisas ägodelar. Så planteringsteorin kan vara fullt gångbar
2015-09-16, 09:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det finns i alla fall lagstöd och viss tillsyn för att det skall vara på det senare sättet.

Att advokater (ombud), om inte ljuger, så åtminstone presenterar "en tänkbar, alternativ sanning" är väl bekant. Om tolkar läcker mer än andra är oklart, men alla tolkar är en (i princip olämplig)mellanhand mellan utredare och vittne (eller misstänkt), och riskerna för utredningsläckage ökar, så är det bara.

Av de två är ombudet dessutom inte bara helt oförhindrad att sprida infall, åsikter och alternativa hypoteser (bara de inte är en produkt av sådant som ligger under yppandeförbudet), utan det kan vara i klientens bästa intresse att så sker.
Då frågar jag dig som jag förgäves har frågat #MrFold, var det en tolk som läckte att Vatchareeyas händer fattades? När läckte en tolk senast?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in