2015-09-09, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vadå?
Du lägger ut en massa länkar och påstår att NB gillat dessa.
Var har du sett det?
Länka hellre till nåt som bevisar att han skulle gilla detta.

Vem fan gillar inte det här f ö?!
https://www.facebook.com/Fashion2Get.lt
Hur menar du att det skulle finnas bevis för vad någon gillar så mycket tydligare än att denne uttryckt sitt gillande för något?

Stammar du när du tänker?
Källa på att det går att bevisa vad NB gillar och inte gillar utifrån tillgängligt material. Jag kräver bevis naturligtvis. Annars kan du väl hålla käften?
2015-09-09, 00:28
Medlem
Jävla massa att läsa igenom, kan nån göra en snabbsammanfattning angående åtal m.m

Vilka bevis har man ?

När förväntas åtal?

Mycket indicier eller finns konkret bevisning mot letterna/Polackerna?

Tackar!
2015-09-09, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är hans egna "gilla"-länkar på fb + en videokanal han prenumererar på. Han har väl knappast hänvisning till siter han inte gillar, eller tittar på video han inte har intresse av? - Det genomgående temat är unga och docksöta tjejer och allt vad därtill hör inkl. (under)kläder och annan rekvisita.Gillar du det här också:
https://www.youtube.com/watch?v=_ANpNqKE2pE
...och vad kan få en 35-årig man få ut av en sådant innehåll? - Har han stannat i sin utveckling, eller..?
Ja, det är frågan ...
Detta är ett utropstecken, frågan är väl bara vad det säger och vad det kan antas ha för relevans. Några nagelvårdssidor var också lite åt samma håll. Jag får i varje fall inte ändarna att gå ihop med detta. Behöver inte betyda något men kan mycket väl göra det ...
2015-09-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Vad valet av sidor skulle kunna antyda är att NB´s inre liv står i viss kontrast till vad han visar utåt. Hade NB arbetat som modedesigner och haft en feminin framtoning skulle intresset för klippdockor, nagellack och babykläder kunna gå hand i hand med personligheten.
Sen så har vi ju kontrasten; sidor där råheten tar över.

Hur lillebror gjorde? Som män brukar göra, antar jag.

Även om min tro är att MGM gjort detta mot lisa.
Så har jag ändå svårt att se kopplingen mellan klippdockor och mord.
Det finns ju folk som håller på med BDSM men inte tusan går dom ut och mördar folk för det.
Även om BDSM är betydligt råare än klippdockor.

För att lite grann tala emot mej själv, vilket är ovanligt i denna tråd.
Så kan jag berätta om ett något udda fall som jag läst om och som skedde för länge sedan.
Det handlade då om en pojke/grabb som klädde sej i mammans kläder och som sedan sprang omkring och överföll kvinnor. bara för att med stor sax klippa av deras hår.

Med det vill jag säga att ingenting är egentligen omöjligt, stollar finns det överallt
2015-09-09, 00:44
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Jävla massa att läsa igenom, kan nån göra en snabbsammanfattning angående åtal m.m

Vilka bevis har man ?

När förväntas åtal?

Mycket indicier eller finns konkret bevisning mot letterna/Polackerna?

Tackar!
Finns ingen öppen bevisning men polisen påstår att de har säkra bevis, bla dna.
Åtal kan man väl nu påstå förväntas i början av oktober.
Inga indicier eller konkret bevisning är öppet redovisat.
2015-09-09, 00:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Källa på att det faktiskt förhåller sig så, att han gillar detta? Skulle inte tro det...

Nej, givetvis inte!

Fortfarande har du inte presenterat något som helst konkret bevis, för att NB "gillat" någon av de sajter du länkar till...
Nä, bättre kan du nog - eller ej
https://www.youtube.com/user/28nerux
https://www.youtube.com/user/28nerux/feed?activity_view=1

https://www.facebook.com/nerijus.bilevicius.7
2015-09-09, 01:00
Medlem
Arrogantcats avatar
[quote=letsdoit|54638943]Det är hans egna "gilla"-länkar på fb + en videokanal han prenumererar på. Han har väl knappast hänvisning till siter han inte gillar, eller tittar på video han inte har intresse av? - Det genomgående temat är unga och docksöta tjejer och allt vad därtill hör inkl. (under)kläder och annan rekvisita.Gillar du det här också:
...och vad kan få en 35-årig man få ut av en sådant innehåll? - Har han stannat i sin utveckling, eller..?[/QUOTE
Ni är roliga! Star Doll , modespelet skapade en pensionerad städerska som blev rik på det..... Det är miljoner tjejer som är medlemmar och spelar
Min dotter spelade det då hon var yngre
Det jag kan tänka mig att han är medlem bara på grund av en liten tjej han har i släkten som spelade på hans dator eller telefon då hon hälsar på ....
2015-09-09, 01:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Även om min tro är att MGM gjort detta mot lisa.
Så har jag ändå svårt att se kopplingen mellan klippdockor och mord.
Det finns ju folk som håller på med BDSM men inte tusan går dom ut och mördar folk för det.
Även om BDSM är betydligt råare än klippdockor.

För att lite grann tala emot mej själv, vilket är ovanligt i denna tråd.
Så kan jag berätta om ett något udda fall som jag läst om och som skedde för länge sedan.
Det handlade då om en pojke/grabb som klädde sej i mammans kläder och som sedan sprang omkring och överföll kvinnor. bara för att med stor sax klippa av deras hår.

Med det vill jag säga att ingenting är egentligen omöjligt, stollar finns det överallt

I en vuxen-relation hör någon form av BDSM mera till vanligheterna än det motsatta. Vad som är betydligt mera alarmerande är att män i 35-årsåldern intresserar sig för klippdockor och liknande.

Kopplingen till mord finns inte, det är så sant.
2015-09-09, 01:14
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Ni är roliga! Star Doll , modespelet skapade en pensionerad städerska som blev rik på det..... Det är miljoner tjejer som är medlemmar och spelar
Det jag kan tänka mig att han är medlem bara på grund av en liten tjej han har i släkten som spelade på hans dator eller telefon då hon hälsar på ....
Det hade man förstås kunnat tänka sig - om inte merparten av hans preferenser talat för att det är han som gillar dockor, och att klä på och av dessa dockor sina kläder - vare sig de vill eller inte.
2015-09-09, 01:17
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Dina två objektiva teorier:
1: Pappan skyldig till Lisas död
2: Ida-mordet i motionsspåret har begåtts av en seriemördare, samma som Lisas mördare
Vad blir kontentan av det hela?
Jag - liksom flera andra - har skrivit om likheterna mellan Ida- och Lisa-morden. Dessa likheter gör att man måste granska och analysera det ordentligt.
Men det innebär inte att man överger något annat.

Du vet uppenbarligen inte vad "objektiv" betyder.
Du verkar tro att det betyder "sant". Men det gör det inte.
Objektivt är att behandla flera olika, även motsägande, teorier precis lika seriöst.

Det ni galningar i tråden tycks ha så otroligt svårt för är att behandla fallet Objektivt.
Vet du/ni vad det innebär? De innebär att man granskar och analyserar fallet utan att låta ens egna känslor eller uppfattningar få styra.
Istället granskar man de uppgifter som finns så objektivt och neutralt som möjligt.
Man granskar och analyserar de olika personer som finns med. Man tittar på deras alibi, p deras bakgrund, på deras möjligheter etc.
Och på det sätt så komemr man fram till ett antal olika Alternativ.
Alternativa scenarion
Alternativa gärningsmän
etc

Du/ni verkar helt enkelt inte förstå att det går att granska och analysera tex pappan objektivt, att förhålla sig till det alternativet på exakt samma sätt som alla de andra alternativen.
Jag har tex redovisat ett större antal olika alternativ. Samtliga har jag just granskat och analyserat. Ett av dessa är alternativet pappan.
Och självklart har jag behandlat det alternativet precis lika noggrann och objektivt som alla de andra.
Det är bara du/ni som av någon outgrundlig anledning faktiskt tror att jag anklagar honom. Trots att jag utförligt och upprepat förklarat att det endast är ett Alternativ, bland flera. Jag har tillomed skrivit, flera gånger, att jag inte ens själv tror att pappan har gjort det.

Men till skillnad från du/ni din/era galning/ar tycker jag att man måste ha Stöd för sina alternativ. Det räcker inte med att bara "lita på övermakten" eller bara lita till egna känslorna. Tvärtom måste man vara noggrann och analysera med stöd från logik och beprövad erfarenhet.
2015-09-09, 01:18
Medlem
Arrogantcats avatar
[quote=Arrogantcat|54639622]
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är hans egna "gilla"-länkar på fb + en videokanal han prenumererar på. Han har väl knappast hänvisning till siter han inte gillar, eller tittar på video han inte har intresse av? - Det genomgående temat är unga och docksöta tjejer och allt vad därtill hör inkl. (under)kläder och annan rekvisita.Gillar du det här också:
...och vad kan få en 35-årig man få ut av en sådant innehåll? - Har han stannat i sin utveckling, eller..?[/QUOTE

Vissa är så snabba att döma andra människor , så skrämmande!
Tänker på mig själv som har på min FB sida några bilder av Tom Ford , min favorit designer och de som känner till honom vet att det kan handla om nakna halvnakna bilder ,,,, shit!!! Är det verkligen så att jag kan råka riktigt illa för det? För att jag gillar kläder, väskor glasögon parfym etc Tom Ford!
2015-09-09, 01:27
Medlem
[quote=Arrogantcat|54639749]
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat

Vissa är så snabba att döma andra människor , så skrämmande!
Tänker på mig själv som har på min FB sida några bilder av Tom Ford , min favorit designer och de som känner till honom vet att det kan handla om nakna halvnakna bilder ,,,, shit!!! Är det verkligen så att jag kan råka riktigt illa för det? För att jag gillar kläder, väskor glasögon parfym etc Tom Ford!

... Nej.
men om du anklagas någon gång i framtiden för att vara en stalker av Tom Ford, exempelvis av honom eller hans familj så kan det användas emot dig, svar ja.

GM var besatt av slampiga kvinnor och barbieideal, inget fel i det- men det bevisar att han verkligen var kåt eller besatt av sex.
Och ja, har man då ingen flickvän, så faller polletten ned för vissa... angående hans brott.

Jag tror ingen jävla 35-årig man, som får sex, väljer att spela ett spel med fantasikvinnor med enorma bröst- men det är min åsikt.
Senast redigerad av quezen 2015-09-09 kl. 01:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in