Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Tänkte precis börja skissa på ett svar men det här inlägget speglar i princip helt och hållet min syn på det, med tillägget att jag aldrig har rankat Cuadrado lika högt som Jovetic. Montenegrinen lär heller knappast spendera lika mycket tid i sjukstugan som han gjorde i PL, närkampsspelet är helt enkelt inte likadant i Serie A.
Nej, jag tycker det luktar renovering redan nästa sommar på det där anfallet.
Sen får vi inte glömma Napoli heller, de är definitivt där uppe och tampas ifråga om anfallet.
Tror detsamma. Ev Pogba-pengar nästa sommar så kommer det att köpas in minst en klassanfallare för Juve nästa sommar beroende på om Dybala blommar ut och om Morata stannar kvar. Real Madrid har ju en utköpsklausul fram tills nästa sommar på 30mille euro som bekant, därför minst en klassanfallare, gärna två ser jag.
Fallet Zaza är bedrövligt. Köpt för totalt 18 mille euro från sassuolo, Juventus sålde ena halvan förra säsongen och köpte tillbaka hela Zaza inför denna säsongen. Var snack om att Zaza skulle lånas ut i augusti till West Ham för att Juve inte bli av med Llorente, bara där måste Zaza's självförtroende varit kört i botten. Varför i helvete köpa en spelare för 18mille euro för att han ska frysas ut. De verkar inte tro på han från första början varför ska man då köpa honom. Givet att Juve trodde Llorente skulle vara lätt att sälja men gick då gratis till Sevilla.
Zaza har har fått några min mot lagen under försäsongen men han har inte fått en minut speltid på 3st matcher och då har ändå Morata varit iskall, likaså Mandzukic. Mandzukic såg bra ut på försäsongen men inget av det har vi sett ännu. Dybala är den enda av dessa tre som får godkänt av anfallarna om man kollar på de tre första matcherna.
Det kan faktiskt bli så illa att det endast blir Dybala och kanske Morata kvar nästa säsong, för kanske är det om inte Madrid köper tillbaka honom men med tanke på hur han börjat så har inte Morata stärkt sina aktier men säsongen är lång. Och Mandzukic och Zaza dumpas helt nästa säsong om jag får tro lite på förhand.
Juventus hade kunnat vara i förarsätet och köpt Bacca och LÅNAT Jovetic. Istället för att köpa Mandzukic och Zaza. Otrolig skillnad i kreativitet och klass i anfallet. Panikköp Mandzukic och Zaza köptes nästan bara för att han är Italienare och spelar i landslaget känns det som.
Vet inte om du såg Juventus - Chievo. När Cuadrado byttes in så vände hela matchen, Cuadrado fixade även den solklara straffen som betydde 1-1 när han kapades. Hade Cuadrado fått startat så kunde det blivit ett till mål. Han gör sin gubbe även om han kladdar med bollen lite väl mkt ibland, det är klass om den spelaren så jag tror mycket på honom om han får spela som ytter längst fram i 4-3-3 eller som ytter på mittfältet i 3-5-2