Citat:
Morata
Mandzukic
Dybala
Zaza
...detta är inget toppanfall i min bok. Jämför med Inter idag. Icardi som har gjort över tjugo mål i Serie, och en Jovetic som vi alla vet vad han går för. Han avgör matcher på egen hand. Palacio och Ljajic på bänken. Hade heller inte bytt Romas anfall mot dessa. Milan? Bacca, Luiz Adriano, Balotelli, Cerci, Menez, Honda... Inte speciellt långt ifrån. Det har snackats mycket om Tevez exit, men den betyder nog än mer än vad vi fattar. Han gav Juventus X-faktorn. I år hänger det på att Dybala växlar upp och utvecklas. Vilket inte är särskilt rimligt. De andra är stabila och bra men inte mer än så (Mandzukic överskattades extremt mycket av Juventus av nån anledning). Dock starkt förtjust i Morata men han behöver en X-gubbe bredvid sig, som sagt.
Pogbas usla säsongsstart väger också in såklart.
Mandzukic
Dybala
Zaza
...detta är inget toppanfall i min bok. Jämför med Inter idag. Icardi som har gjort över tjugo mål i Serie, och en Jovetic som vi alla vet vad han går för. Han avgör matcher på egen hand. Palacio och Ljajic på bänken. Hade heller inte bytt Romas anfall mot dessa. Milan? Bacca, Luiz Adriano, Balotelli, Cerci, Menez, Honda... Inte speciellt långt ifrån. Det har snackats mycket om Tevez exit, men den betyder nog än mer än vad vi fattar. Han gav Juventus X-faktorn. I år hänger det på att Dybala växlar upp och utvecklas. Vilket inte är särskilt rimligt. De andra är stabila och bra men inte mer än så (Mandzukic överskattades extremt mycket av Juventus av nån anledning). Dock starkt förtjust i Morata men han behöver en X-gubbe bredvid sig, som sagt.
Pogbas usla säsongsstart väger också in såklart.
Herregud vad det överdrivs här inne. Mandzkic, Dybala, Morata och Zaza (glöm inte Cuadrado) kanske inte är ett topp anfall, än. Men det duger gått och väl för en liga titel i Serie A och en kvartsfinal i CL. Högre förväntningar ska man inte ha. Folk verkar glömma att Morata har varit skadad men förra säsongen var han våran bästa anfallare i CL.
Du tar med Jovetic för vi alla vet vad han går för men du glömmer Cuadrado som man kan säga likadant om, fast han inte är ett glashus som Jovetic. Ge Jovetic någon månad till så sitter han i gymmet.
De här hänt något med många här. Förra säsongen lät det att Gervinho, Iturbe, Ljajic, Cerci, Menez, Palacio, Balotelli var helt värdelösa. Inga ville ha kvar dem i respektive klubbar. Det klagades och åter klagades. Men nu när Juventus fått en dålig start så har de helt plötsligt blivit världsspelare? Skämtar ni med mig? Icardi, Bacca, Dzeko är bra. Håller samma nivå som Juventus.
Kom Roma tvåa förra säsongen med Ljajic som top-målskytt på 7(?) mål kan Juventus vinna ligan med de anfallarna de har nu. Det är inte anfallet det är fel på. Men många gillar att skriva om det för andra klubbar värvat på där uppe på anfallet.
------
Min tes är fortfarande att försvaret är problemet. Udinese fick ett skott på mål. Det blev mål. Chievo hade nog tre skott på mål. Bör varit TRE mål. En jävla superrädding av Buffon och en hjärndöd domare gav Juventus en poäng. Anfallet har chanser på chanser, men bollen vill inte in. Tillslut kommer det lossna. Det är mycket nytt där uppe så jag är inte förvånad att bollen inte vill in. Men jag är lugn.
Försvaret dock är under all kritik. Dessutom med bara EN ny spelare där. Men det ska inte skapa problem. Men tydligen har det hänt något. Skulle Juventus inte släppt in ett tidigt mål mot Chievo skulle matchen varit helt annorlunda. Samma med Udinese, kanske. Målet kom rätt sent men Udinese hade 11 man bakom boll sista kvarten. Alla som kan sin CALCIO vet att det är svårt för alla lag att göra mål då.
Man bygger bakifrån. Man lägger grunden. Det har man gjort på pappret. Men på planen ser det skakigt ut.
Sen kan man tillägga, om man vill, att man haft många skador. Khediras skada var nog värre än vad många tror. Fick nog tänka om både på planen och mercaton.
Sen blir ju vissa mål räknade dubbelt när Palacio assisterat Icardi t.ex.