2015-09-15, 18:21
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Precis.

Vad är det du vill ha förklarat?

Göteborgares kunskaper i historia månne?

Det verkar som att vi båda missade på JohnnyGenzales skämt, om AIK:s tre futtiga guld.
Citera
2015-09-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Al Hakim är en av allsvenskans sämre domare enligt mig. Har sett honom mycket iår och ofta är han oduglig. Var kom denna hype om honom ifrån? Är det för hans Facebook-konto eller för att han har ett utländskt efternamn? Får dock ge honom att det finns domare som är ännu svagare, tex Lerjeus och Bojan Pandzic.
Vilka är bäst. Hakim gjorde väl några bra insatser i våras. Generellt har det väl inte varit så bra domarinsatser efter det.

Kan man spela på att guldet avgörs av en domartabbe? Lägre odds än att det blir fler än två mål mellan Gnaget-Häcken.
Citera
2015-09-15, 20:05
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Al Hakim är en av allsvenskans sämre domare enligt mig. Har sett honom mycket iår och ofta är han oduglig. Var kom denna hype om honom ifrån? Är det för hans Facebook-konto eller för att han har ett utländskt efternamn? Får dock ge honom att det finns domare som är ännu svagare, tex Lerjeus och Bojan Pandzic.

Han var inte sitt rätta jag igår , missade två röda kort på dif, antar att det är det du menar. Annars tycker jag han är klar tvåa i allsvenskan efter Jonas Eriksson. Glenn Nyberg har inte imponerat på mig, och bröderna Strömbergsson är inget vidare.
Senast redigerad av eternussermo 2015-09-15 kl. 20:09.
Citera
2015-09-15, 20:17
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Han var inte sitt rätta jag igår , missade två röda kort på dif, antar att det är det du menar. Annars tycker jag han är klar tvåa i allsvenskan efter Jonas Eriksson. Glenn Nyberg har inte imponerat på mig, och bröderna Strömbergsson är inget vidare.
Moons satsning var hård och ogenomtänkt med tanke på att han redan hade en varning, men något givet gult kort tycker jag inte att det var. Björkström skulle ha haft rött kort, men han skötte väl sparken ganska diskret? Var väl ingen som såg någon oegentlighet innan reprisen rullades?

Tycker att Hakims insats var för svajig igår. I ena stunden tillåts höfttacklingar, i andra kan knappt spelarna andas på varandra.
Citera
2015-09-15, 20:22
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Spontanfotbollen är well and alive där jag är bosatt, ungarna i området är ute och spelar varje dag på fotbollsplanerna i stadsdelen.

Nu bor jag förvisso inte i något av de absolut mest välbemedlade områdena av stan, men så har jag heller aldrig velat bosätta mig ute i spenaten/villaområden. Min sambo kanske till slut tvingar ut mig i skiten(om vi skulle få för oss att planera för barn), men det kommer bli en kamp kan jag lova.

Det får bäst beskrivas som ett medelklassområde, medelinkomst på 320 000(2011).

Det var roligt att höra, har diskuterat detta med rätt många som bor i olika kommuner runt Stockholm och det har varit samstämmighet i att den i princip försvunnit, och planen där jag själv spelade som knatte står ständigt tom.
Gammal artikel, men jag tror det gäller fortfarande, även om man nu försöker få igång det, vet att Bajen försöker få igång lite mer spontanfotboll i söderort.

http://www.svt.se/nyheter/barn-ror-sig-mindre-och-blir-allt-fetare

Ja, jag vet att det är till stor del anekdotiska bevis, men men...
Citera
2015-09-15, 20:27
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Moons satsning var hård och ogenomtänkt med tanke på att han redan hade en varning, men något givet gult kort tycker jag inte att det var. Björkström skulle ha haft rött kort, men han skötte väl sparken ganska diskret? Var väl ingen som såg någon oegentlighet innan reprisen rullades?

Tycker att Hakims insats var för svajig igår. I ena stunden tillåts höfttacklingar, i andra kan knappt spelarna andas på varandra.
Tycker att han borde kunnat ta bägge, han har ju hjälp från sina assisterande också. När det gäller Moon såg det ut som han var på väg dra upp gula när han insåg att det skulle bli rött.

Ja, han var svajig igår, men som tur var inte matchavgörande. Har sett honom rätt mycket och tycker han normalt har bra kommunikation med spelarna och brukar sköta matcherna på ett bra sätt.

Och fråga M.S, han brukar tycka att jag gnäller på alla domare
Citera
2015-09-16, 01:17
Medlem
snillet_1s avatar
Vinnarmentalitet.

https://instagram.com/p/7qrxsEnbVL/
Citera
2015-09-16, 08:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vinnarmentalitet.

https://instagram.com/p/7qrxsEnbVL/

Såg också den och gillar det verkligen inte. Jag kan tänka mig faktiskt att någon säger till dem. Det ser verkligen inte snyggt ut.
Citera
2015-09-16, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tycker att han borde kunnat ta bägge, han har ju hjälp från sina assisterande också. När det gäller Moon såg det ut som han var på väg dra upp gula när han insåg att det skulle bli rött.

Ja, han var svajig igår, men som tur var inte matchavgörande. Har sett honom rätt mycket och tycker han normalt har bra kommunikation med spelarna och brukar sköta matcherna på ett bra sätt.

Och fråga M.S, han brukar tycka att jag gnäller på alla domare

Döm själva om ni är så jävla bra
Noobs!
Citera
2015-09-16, 10:53
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Al Hakim var bra fram till sommaruppehållet, efter det har han varit väldigt ojämn. Har en tendens att släppa för mycket som borde vara frisparkar och varnimgar för att sedan blåsa för bagateller. Det var inte heller första gången i matchen mellan Gefle och Dif som han vsr på väg mot ett gult kot men ändrR sig när han ser vem som blir drabbad och att det skulle leda till utvisning. Hans försämrade prestation på plan har börjat i samband med att hans blogg och fb-sida fick större uppmärksamhet oxh efter att han stängt ner den. Han är dock klasser bättre än bröderna Strömbergsson, Lerjeus eller Pandzic.

Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Döm själva om ni är så jävla bra
Noobs!

Been there, done that upp till div 3. Mycket enklare att vara domare framför tv:n
Citera
2015-09-17, 20:37
Medlem
Halmstad - Falken imorgon kväll. Riktigt viktig för bottenstriden. Med lite "flyt" med resultaten kan det bli en riktig spännande streckstrid.

Hursomhelst tror ni matchen imorgon är sevärd, eller blir det bara krampaktigt och höst? Både lagen borde väl gå för 3p.
Citera
2015-09-17, 21:28
Medlem
Kan den här listan stämma? Ingen blåvit spelare med bland de 10 bäst betalda spelarna i allvenskan..?

http://sillyseason.se/fotboll/allsvenskans-bast-betalda-spelare-20152016-79982/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in