Citat:
Ursprungligen postat av
criztal
Känns det bättre med tårna nu?
Jag är ny inom denna värld och införskaffade mig ett par Carmina DMS på Simpsonlästen häromdagen, som sägs vara lite trängre jämfört med andra Carminaläster. Det känns lite som att ta på sig ett par pjäxor, men när man väl kommit in i skorna så sitter de bra och försäljaren på SkoAB tyckte rent av att det var en "jackpot" som han uttryckte det. Jag kan känna att det liksom för dig klämmer en del på höger lilltå. Så jag frågar mig om detta kommer bli bättre med tiden när jag gått in skorna, eller om lästen helt enkelt är fel för mig och jag bör fundera på att lämna tillbaka dem? Då jag är lite nojjig att utveckla hallux och annat otyg jag redan har anlag för via för trånga skor.
Att det klämde var för att jag ej hade gått in skorna ännu, vilket tog mycket kort tid för just den skon. Jag har nu inget tryck på någon av mina lilltår. Dock är det så att Bonafé 946 antingen är snäppet för mejslad eller yttepyttelite för kort på vänster fot, då tån bredvid lilltån inte riktigt kan räta ut sig fullt ut. Min vänstra fot är lite bökig, på höger fot sitter skon helt underbart. Kommer träffa Bonafé nästa vecka och se vad han kan göra åt saken med semi bespoke. Jag gissar att problemet skulle lösas om lästen görs lite mindre mejslad, tar ogärna en längre läst.
Kort och gott oroa dig inte för lilltån. Ju mjukare lädret är vid köpet ju snabbare kommer du gå in skorna. Börja korta perioder hemma och öka långsamt användandet, sista du vill är att få blåsor på dina lilltår som jag fick från mina crockett & jones.