2015-09-14, 21:03
Medlem
Samtidigt i Toronto:

Giovinco, 26 matcher, 17 mål och 13 assist. Inga poäng I senaste matchen.

I dagens Juventus tror jag att han kunde ha spelat en viktig roll. Samtidigt är han nu italiens i särklass bäst betalda spelare, och Juventus kan inte riktigt konkurrera om de spelarna... Tyvärr.
Citera
2015-09-14, 21:06
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Den ende spelare uppsatt som attacker som räknats bort är Inters Rey Manaj med 2 mål. Uppenbarligen skulle hans strutar i Cremonese förändra utgången av den här uträkningen. Någon nörd som tycker det här är extremt viktigt kan ju ta reda på vilka lag han nätade mot. Kanske var det något att hänga i granen trots allt?

Aha, det var visst bara att klicka på målsiffran så kom det upp vilka matcher det var. Det är en jädra bra sida Soccerway för sådana saker. Hur som helst, Alessandria (1-1) & FeralpiSaló (seger 3-2). Ganska hyfsade lag, Alessandria slutade 5a, FerralpiSaló 6a. Av 20 lag alltså. Dessutom var ju målen av poänggivande betydelse sett till resultaten.

Ja vafan, jag tycker vi kan räkna in Rey Manaj. Han har fått känna på gräset i Serie A i 5 minuter redan & är alltså med i gamet. Klart att det spelar in att man numera får ha hela truppen på bänken, men ändå, ett inhopp är ett inhopp.

Alltså, 45 mål från Inters anfallare under förra säsongen gör alltså att de var mest produktiva. Om vi inte ändrar kriterierna till att endast innefatta högsta serier.
Citera
2015-09-14, 21:21
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tänkte precis börja skissa på ett svar men det här inlägget speglar i princip helt och hållet min syn på det, med tillägget att jag aldrig har rankat Cuadrado lika högt som Jovetic. Montenegrinen lär heller knappast spendera lika mycket tid i sjukstugan som han gjorde i PL, närkampsspelet är helt enkelt inte likadant i Serie A.

Nej, jag tycker det luktar renovering redan nästa sommar på det där anfallet.

Sen får vi inte glömma Napoli heller, de är definitivt där uppe och tampas ifråga om anfallet.

Tror detsamma. Ev Pogba-pengar nästa sommar så kommer det att köpas in minst en klassanfallare för Juve nästa sommar beroende på om Dybala blommar ut och om Morata stannar kvar. Real Madrid har ju en utköpsklausul fram tills nästa sommar på 30mille euro som bekant, därför minst en klassanfallare, gärna två ser jag.

Fallet Zaza är bedrövligt. Köpt för totalt 18 mille euro från sassuolo, Juventus sålde ena halvan förra säsongen och köpte tillbaka hela Zaza inför denna säsongen. Var snack om att Zaza skulle lånas ut i augusti till West Ham för att Juve inte bli av med Llorente, bara där måste Zaza's självförtroende varit kört i botten. Varför i helvete köpa en spelare för 18mille euro för att han ska frysas ut. De verkar inte tro på han från första början varför ska man då köpa honom. Givet att Juve trodde Llorente skulle vara lätt att sälja men gick då gratis till Sevilla.

Zaza har har fått några min mot lagen under försäsongen men han har inte fått en minut speltid på 3st matcher och då har ändå Morata varit iskall, likaså Mandzukic. Mandzukic såg bra ut på försäsongen men inget av det har vi sett ännu. Dybala är den enda av dessa tre som får godkänt av anfallarna om man kollar på de tre första matcherna.

Det kan faktiskt bli så illa att det endast blir Dybala och kanske Morata kvar nästa säsong, för kanske är det om inte Madrid köper tillbaka honom men med tanke på hur han börjat så har inte Morata stärkt sina aktier men säsongen är lång. Och Mandzukic och Zaza dumpas helt nästa säsong om jag får tro lite på förhand.

Juventus hade kunnat vara i förarsätet och köpt Bacca och LÅNAT Jovetic. Istället för att köpa Mandzukic och Zaza. Otrolig skillnad i kreativitet och klass i anfallet. Panikköp Mandzukic och Zaza köptes nästan bara för att han är Italienare och spelar i landslaget känns det som.

Vet inte om du såg Juventus - Chievo. När Cuadrado byttes in så vände hela matchen, Cuadrado fixade även den solklara straffen som betydde 1-1 när han kapades. Hade Cuadrado fått startat så kunde det blivit ett till mål. Han gör sin gubbe även om han kladdar med bollen lite väl mkt ibland, det är klass om den spelaren så jag tror mycket på honom om han får spela som ytter längst fram i 4-3-3 eller som ytter på mittfältet i 3-5-2
Senast redigerad av Klopek 2015-09-14 kl. 21:25.
Citera
2015-09-14, 22:43
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Saandro får nog förklara vad som var kriterierna för uträkningen. Jag förstår dock att vissa lag har fler etablerade anfallare än andra lag, då bör fler spelare räknas in om man kan tänkas gå runt på fler. Soccerway är ju en bra sida för resultat & statistik så man kan ha som kriterium att spelaren måste vara uppsatt som anfallare där, samt att målen måste kommit i en hyfsad liga. Shaktar Donetsk bör ju då anses husera i en hyfsad liga men jag fattar inte varför inte Hondas 6 mål & Niangs 5 mål räknades in.

Assist kan man skippa även om det finns en poäng i att visa hur pass produktiva anfallare är på att hitta varandra.

Finns inga kriterier eftersom listan är meningslös, som jag skrev. Jag tog bara med Inter, Milan, Roma och Juventus för Snillet tog upp de lagen för att poängtera att de hade bättre anfall än Juventus. Inget emot hans åsikt alls. Därför svarade jag med 'statistik' från de lagen. Och nej. Listan är inte så seriös som du vill få det till. Jag gick in på Transfermarkt och räknade ihop målen från förra säsongen. Just to prove a point. Du är välkommen att göra en mer seriös meningslös lista om du vill.

Som du ser så har inte alla lagen lika många spelare och dessutom tog jag inte med alla spelare. Ska man bara räkna till anfallare har väl Roma bara en? Dzeko.
Senast redigerad av Saandro 2015-09-14 kl. 22:47.
Citera
2015-09-14, 22:58
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Tror detsamma. Ev Pogba-pengar nästa sommar så kommer det att köpas in minst en klassanfallare för Juve nästa sommar beroende på om Dybala blommar ut och om Morata stannar kvar. Real Madrid har ju en utköpsklausul fram tills nästa sommar på 30mille euro som bekant, därför minst en klassanfallare, gärna två ser jag.

Fallet Zaza är bedrövligt. Köpt för totalt 18 mille euro från sassuolo, Juventus sålde ena halvan förra säsongen och köpte tillbaka hela Zaza inför denna säsongen. Var snack om att Zaza skulle lånas ut i augusti till West Ham för att Juve inte bli av med Llorente, bara där måste Zaza's självförtroende varit kört i botten. Varför i helvete köpa en spelare för 18mille euro för att han ska frysas ut. De verkar inte tro på han från första början varför ska man då köpa honom. Givet att Juve trodde Llorente skulle vara lätt att sälja men gick då gratis till Sevilla.

Zaza har har fått några min mot lagen under försäsongen men han har inte fått en minut speltid på 3st matcher och då har ändå Morata varit iskall, likaså Mandzukic. Mandzukic såg bra ut på försäsongen men inget av det har vi sett ännu. Dybala är den enda av dessa tre som får godkänt av anfallarna om man kollar på de tre första matcherna.

Det kan faktiskt bli så illa att det endast blir Dybala och kanske Morata kvar nästa säsong, för kanske är det om inte Madrid köper tillbaka honom men med tanke på hur han börjat så har inte Morata stärkt sina aktier men säsongen är lång. Och Mandzukic och Zaza dumpas helt nästa säsong om jag får tro lite på förhand.

Juventus hade kunnat vara i förarsätet och köpt Bacca och LÅNAT Jovetic. Istället för att köpa Mandzukic och Zaza. Otrolig skillnad i kreativitet och klass i anfallet. Panikköp Mandzukic och Zaza köptes nästan bara för att han är Italienare och spelar i landslaget känns det som.

Vet inte om du såg Juventus - Chievo. När Cuadrado byttes in så vände hela matchen, Cuadrado fixade även den solklara straffen som betydde 1-1 när han kapades. Hade Cuadrado fått startat så kunde det blivit ett till mål. Han gör sin gubbe även om han kladdar med bollen lite väl mkt ibland, det är klass om den spelaren så jag tror mycket på honom om han får spela som ytter längst fram i 4-3-3 eller som ytter på mittfältet i 3-5-2

Juventus har spenderat totalt 12 miljoner euro på Zaza. Inte 18 miljoner euro.
Mandzukic och Zaza är knappast ett panikköp då de värvades tidigt. Zaza var klar långt innan han blev officiell. Jag tror Zaza affären är mer komplicerad än vad många vet. Man lovade nog Sassuolo tidigt att han skulle köpas tillbaka. Precis som med Berardi. Juventus och Sassuolo är som Milan och Genoa. Blir inte förvånad att Sassuolo sa nej till Napoli om Vrsaljko för Juventus har första tjing på honom nästa sommar.

Jag kan tänka mig att Zaza säljs redan i Januari. Jag gillar Zaza men som säsongen har startat så ser jag inte ens att Zaza kan gå in och lufta mot sämre motstånd. Man har inte råd att chansa längre. Men jag har ingen tvivel om Zaza kvalitet. Dålig tajming just nu dock.

Jag vill inte ens tänka på hur ett anfall kan se ut efter denna säsong då det gått tre omgångar hittills. Men vi kan vara säkra på att Berardi tränar i Vinovo i Juli.
Citera
2015-09-15, 10:31
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Juventus har spenderat totalt 12 miljoner euro på Zaza. Inte 18 miljoner euro.
Mandzukic och Zaza är knappast ett panikköp då de värvades tidigt. Zaza var klar långt innan han blev officiell. Jag tror Zaza affären är mer komplicerad än vad många vet. Man lovade nog Sassuolo tidigt att han skulle köpas tillbaka. Precis som med Berardi. Juventus och Sassuolo är som Milan och Genoa. Blir inte förvånad att Sassuolo sa nej till Napoli om Vrsaljko för Juventus har första tjing på honom nästa sommar.

Jag kan tänka mig att Zaza säljs redan i Januari. Jag gillar Zaza men som säsongen har startat så ser jag inte ens att Zaza kan gå in och lufta mot sämre motstånd. Man har inte råd att chansa längre. Men jag har ingen tvivel om Zaza kvalitet. Dålig tajming just nu dock.

Jag vill inte ens tänka på hur ett anfall kan se ut efter denna säsong då det gått tre omgångar hittills. Men vi kan vara säkra på att Berardi tränar i Vinovo i Juli.

Som det ser ut i årets upplaga tror jag Berardi hade fått mer speltid än Zaza, det var de Berardi var rädd för och ville fortsätta en säsong i Sassuolo men med facit i hand passar berardi bättre i Juve än vad Zaza gör.

Zaza är en Mandzukic i spelstilen, Morata kan också användas som target även om han lite bra på allt som jag nämnt tidigare. Enda som sticker ut rejält är Dybala som är kreatör. Vi har för statiskt anfallsspel för många betongklossar där framme. Hade vi spelat 4-3-3 då hade två Mandzukic typer behövts i mitten men då hade vi också behövt fler ytterspringare där framme och nu kör vi inte på det sättet.

4-3-1-2 med en statiska anfallare som zaza och mandzukic är värdetlöst. Kan funka med 3-5-2 men då måste cuadrado och sandro spela på kanterna för vi ska få inläggsspel. Funkar inte våra offensiva spelare så funkar inte heller zaza och mandzukic och till viss mån även morata.

Varför inte prova zaza? Bara Dybala som är godkänd. Morata och Mandzukic är iskalla, kan knappast bli sämre med zaza i nuläget.
Citera
2015-09-15, 21:18
Medlem
Derby i Serie D mellan Nuoro och Olbia imorgon.

Olbia är lite nykomlingsjetset, medan Nuoro står för det gamla genuint kulturella (tänk Grazia Deledda).

Och ikväll tar Juventus minst en poäng borta i CL... Förmodligen tre...
Citera
2015-09-15, 22:16
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Olbia är lite nykomlingsjetset, medan Nuoro står för det gamla genuint kulturella (tänk Grazia Deledda).

Och ikväll tar Juventus minst en poäng borta i CL... Förmodligen tre...
vad jag önskar att jag brydde mig om cl som förr. Stängde av juventus match nu, orkade inte mer, blev visst mål. Spännande. Nä ge mig helg och serie a istället.
Citera
2015-09-15, 22:39
Medlem
JayGatsbys avatar
Såja! Juve börjar Europaspelet bra med att vända 1-0 borta mot Man City till 2-1.
Inte dumt någonstans.
Citera
2015-09-15, 22:47
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Nu är vi uppe på avancerad finsmakarnivå ser jag.

Mycket stark insats av Juventus, och Allegri visar att de som är extremt rappa att avfärda hans kunnande har fel. Som vanligt.
Citera
2015-09-15, 22:48
Medlem
Zlatan.s avatar
Otroligt mentalt viktigt för Juventus efter den svaga säsongsinledningen. Trots att Man City spelar bättre större delen av matchen lyckas man ändå gå ut som segrare och tar med sig tre pinnar hem. City som dessutom hade 5 raka segrar i PL och noll insläppta mål... nej, riktigt starkt av Juventus.
Buffon visar dessutom varför han fortfarande är en av världens bästa målvakter
Senast redigerad av Zlatan. 2015-09-15 kl. 23:04.
Citera
2015-09-15, 23:26
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Buffon visar dessutom varför han fortfarande är en av världens bästa målvakter
Buffon helt fantastiskt bra. Överjordisk, perfekt. I nuläget världens bästa målvakt.

Det löjliga är att han är 37 år gammal. Helt otroligt.
Senast redigerad av MentosFruitcore 2015-09-15 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in