2015-07-27, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
henxs om du ska beställa för över 2000kr så är frakten gratis, är du fattigt eller snål så får du dra till närmaste butik.
Henxs finns inte längre, de är citykingz nu och dem har inte Montana black heller..
Citera
2015-07-29, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
Henxs finns inte längre, de är citykingz nu och dem har inte Montana black heller..

ok, sammabutik olika namn...
Citera
2015-09-06, 13:03
Medlem
Vad rek ni för alkohol baserad färg? kört mest med alkej och postermarker men kör just nu med montana pennor, tyckte grog chrome va riktigt härlig med att köra, men finns det något bättre?

mvh
lasse
Citera
2015-09-06, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123lasse
Vad rek ni för alkohol baserad färg? kört mest med alkej och postermarker men kör just nu med montana pennor, tyckte grog chrome va riktigt härlig med att köra, men finns det något bättre?

mvh
lasse

Det beror på vad du vill ha det till.

Alkej är bra för priset , bombar man mycket så kan ma inte missa 1liter för 300kr.

Silver är alltid bra att köra med, dom håller rätt bra ute och inne, täcker kanske 99% av ytor och är rätt synligt.

Tänkte du på "fina färger" så finns det massa olika färger att välja från, det gäller mer på smaken.

.
Citera
2015-09-14, 01:48
Medlem
TimmuTyrners avatar
Har ''köpt'' en skopolerings-penna typ, och problemet är att jag nästan inte har något ink alls hemma.
Så min fråga är att kan jag hälla ut typ hälften av skiten som är i pennan och fylla i med min sista slatt med grogg, eller är det bara onödigt?
Citera
2015-09-14, 04:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TimmuTyrner
Har ''köpt'' en skopolerings-penna typ, och problemet är att jag nästan inte har något ink alls hemma.
Så min fråga är att kan jag hälla ut typ hälften av skiten som är i pennan och fylla i med min sista slatt med grogg, eller är det bara onödigt?

kör med det du har i pennan tills det är slut.

Häll i grog efter när det är tomt och udden är torr.

ingen idé att du blandar, det kommer bli dålig och du kommer inte ens kunna köra.
Men testa om du vill, man lär sig av sina misstag.
Citera
2015-09-14, 12:55
Medlem
TimmuTyrners avatar
Citat:
kör med det du har i pennan tills det är slut.

Häll i grog efter när det är tomt och udden är torr.

ingen idé att du blandar, det kommer bli dålig och du kommer inte ens kunna köra.
Men testa om du vill, man lär sig av sina misstag.

Gick ut en stund igår och testade att köra med den, det regnade dock så körde bara busskur typ, men ''färgen'' som var i pennan sög, det kom nästan ingenting, syntes knappt att man hade dratt en tag.

Vilken är mest värd att köpa, Nero Dinferno 1000ml eller Alkej Textfärg 1L, Alkoholbaserad?
Vad är det för skillnad på vattenbaserat och alkoholbaserat?
Citera
2015-09-14, 13:14
Bannlyst
Citat:
Gick ut en stund igår och testade att köra med den, det regnade dock så körde bara busskur typ, men ''färgen'' som var i pennan sög, det kom nästan ingenting, syntes knappt att man hade dratt en tag.

Vilken är mest värd att köpa, Nero Dinferno 1000ml eller Alkej Textfärg 1L, Alkoholbaserad?
Vad är det för skillnad på vattenbaserat och alkoholbaserat?

Jo, alltså man kan inte förvänta sig mycket nu förtiden med sko puts, förr var det bättre nu är det typ vatten, men köra går det alltid att göra.

Alkohol baserar är jo med alkohol, torka snabbare, är svårare att få bort, bra för insidor, typ buss/tåg etc etc, den bleks ganska snabbt ute .

Vatten baserad är med vatten haha, torkar inte så snabbt, håller bättre ute , dock kan man ta bort det med vatten..

Inferno är inget bra längre , isf ska du blanda .

Alkej är definitivt bättre färg för priset om du ska ha kvantitet.

Det finns allt sorts andra märke med du får mindre för priset dock är kvaliteten högre, så det beror på hur din plånbok är, tjock eller smal.
Citera
2015-09-14, 16:10
Medlem
TimmuTyrners avatar
Citat:
Jo, alltså man kan inte förvänta sig mycket nu förtiden med sko puts, förr var det bättre nu är det typ vatten, men köra går det alltid att göra.

Alkohol baserar är jo med alkohol, torka snabbare, är svårare att få bort, bra för insidor, typ buss/tåg etc etc, den bleks ganska snabbt ute .

Vatten baserad är med vatten haha, torkar inte så snabbt, håller bättre ute , dock kan man ta bort det med vatten..

Inferno är inget bra längre , isf ska du blanda .

Alkej är definitivt bättre färg för priset om du ska ha kvantitet.

Det finns allt sorts andra märke med du får mindre för priset dock är kvaliteten högre, så det beror på hur din plånbok är, tjock eller smal.

Så en vattenbaserad chrome är typ helt värdelös att bomba med? Fan haha
Citera
2015-09-14, 16:19
Bannlyst
Citat:
Så en vattenbaserad chrome är typ helt värdelös att bomba med? Fan haha

Nja, det har jag inte sagt.

Allt färg är bra, det beror nog på många saker.

Du måste vara medveten att kanske 90% av klotter saneras, så vatten eller alkohol det kommer tas bort.

Silver är alltid schysst, nu är det placering som gäller och andra faktorer.

är du inte så aktiv så självklart föredrar du något som sitter längre, annars bör det inte spela någon roll.

Det är upp till bombaren så det är bara att köra som sagt.

Jag limiterar mig aldrig för att något är bra eller dåligt, funkar det så funkar det...
Citera
2015-09-14, 16:33
Medlem
TimmuTyrners avatar
Citat:
Nja, det har jag inte sagt.

Allt färg är bra, det beror nog på många saker.

Du måste vara medveten att kanske 90% av klotter saneras, så vatten eller alkohol det kommer tas bort.

Silver är alltid schysst, nu är det placering som gäller och andra faktorer.

är du inte så aktiv så självklart föredrar du något som sitter längre, annars bör det inte spela någon roll.

Det är upp till bombaren så det är bara att köra som sagt.

Jag limiterar mig aldrig för att något är bra eller dåligt, funkar det så funkar det...

Tillbaka till skokräms-pennan, det är alltså inte värt att blanda hälften grogg hälften skopennsskit?
Citera
2015-09-14, 16:36
Bannlyst
Citat:
Tillbaka till skokräms-pennan, det är alltså inte värt att blanda hälften grogg hälften skopennsskit?

testa och se vad som händer, blanda lite först , blir det gägga så funkar det ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in