2015-07-23, 16:58
Medlem
Ibp-Graffits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Jag antar att du inte bor i Stockholm, eller så har du inte tänkt så långt att gå till HL's fysiska butik?
Lär finnas ganska bra färg i någon textilaffär eller så. Vill du inte pilla får du nog köra om samma tag 5 gånger i veckan

80 Mil ditt Får väl kolla i nån textilbutik då. Printer ink funkar det bra?
Citera
2015-07-23, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ibp-Graffit

Allt funkar om man vill, frågan är hur det sitter.

Skrivar ink är bläck, och färger bleks oftast med solen. är du aktivt så borde vad som helst funka, även att köra med blåbär.
Citera
2015-07-23, 19:37
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Tror inte du kan extrahera printer ink, eftersom det är fast?
Du sparar nog både tid och pengar på att införskaffa dig lite olika produkter med pengarna du har på kortet.
Citera
2015-07-23, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Tror inte du kan extrahera printer ink, eftersom det är fast?
Du sparar nog både tid och pengar på att införskaffa dig lite olika produkter med pengarna du har på kortet.

Jag tror inte att han mena så, det säljs printer ink i flaskor, fast dom är dyra.

Det tar tid att torka på olika ytor, dom är avsedda för papper.

Men som sagt, det går att köra med allt egentligen, nya målare nu för tiden vill vissa sina märkes grejer även i graffiti världen.

I mina tider så körde man med avkapade burkar fyllda med strumpor och förtunnade vägg färg, det var en mördar flow.
Citera
2015-07-24, 01:19
Medlem
Ibp-Graffits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
Jag tror inte att han mena så, det säljs printer ink i flaskor, fast dom är dyra.

Det tar tid att torka på olika ytor, dom är avsedda för papper.

Men som sagt, det går att köra med allt egentligen, nya målare nu för tiden vill vissa sina märkes grejer även i graffiti världen.

I mina tider så körde man med avkapade burkar fyllda med strumpor och förtunnade vägg färg, det var en mördar flow.

Allt löser man ju gratis Kör fan med vadsomhelst nu. Har sånt jävla sug att bomba... Sen får jag väl införskaffa lite från HL.
Citera
2015-07-24, 01:50
Bannlyst
Citat:
Allt löser man ju gratis Kör fan med vadsomhelst nu. Har sånt jävla sug att bomba... Sen får jag väl införskaffa lite från HL.

vill man köra så duger även pisset haha, det bra då vet man du håller dig , fixa vägg färg och tunna ner det lite, sen kan du alltid tilllägga pigment så att det blir starkare när det är tunn bästa lösning, ingen ide att köpa dyra inks när det blir endå buffat, helst billigt och mycket
Citera
2015-07-26, 02:38
Medlem
pyro860s avatar
Var sugen på att testa Molotows Coversall Ink som är 10 kr dyrare än Molotow Speedflow. Härlig svart färg måste jag säga, men den är ju helt sjukt enkel att tvätta av från händer osv? Speedflow hade jättemycket kaliumpermanganat som också gav en lite mörklila nyans, men den var jättesvår att få bort.

Är det bara att den (Coversall) är så högpigmenterad som gör att den kostar så mycket? För den verkar ju inte vara mycket mer buffvänlig än Speedflowen? Tittar man även i toppen på flaskan så har färgen runnit ner i Coversall Inket medans där inte är en droppe på Speedflowen. Coversallen ska ju vara bitumenbaserad, men varför kostar den mer än Speedflowen som förvisso inte är lika svart, men sitter som berget?
Citera
2015-07-26, 05:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Var sugen på att testa Molotows Coversall Ink som är 10 kr dyrare än Molotow Speedflow. Härlig svart färg måste jag säga, men den är ju helt sjukt enkel att tvätta av från händer osv? Speedflow hade jättemycket kaliumpermanganat som också gav en lite mörklila nyans, men den var jättesvår att få bort.

Är det bara att den (Coversall) är så högpigmenterad som gör att den kostar så mycket? För den verkar ju inte vara mycket mer buffvänlig än Speedflowen? Tittar man även i toppen på flaskan så har färgen runnit ner i Coversall Inket medans där inte är en droppe på Speedflowen. Coversallen ska ju vara bitumenbaserad, men varför kostar den mer än Speedflowen som förvisso inte är lika svart, men sitter som berget?

Coversall är ganska bra mot vädret, föredrar det än speedflow det bleks ej på jättteeeeeeee länge

speedflow är skön för insidor.

det är upp till var o en hur smaken ligger .
Citera
2015-07-26, 18:01
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
Coversall är ganska bra mot vädret, föredrar det än speedflow det bleks ej på jättteeeeeeee länge

speedflow är skön för insidor.

det är upp till var o en hur smaken ligger .

Har gjort ett test faktiskt för några år sedan där jag målade ute med speedflow, alkej och nero. Speedflow bleks minst av dessa tre, sedan nero och sist alkej. Så den bleks inte så värst fort
Citera
2015-07-26, 22:34
Medlem
Rza.s avatar
tänkte kolla om någon sitter på någon schysst sida som man billigast får tag på montana black utan att bli rånad på frakten?
Citera
2015-07-27, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Har gjort ett test faktiskt för några år sedan där jag målade ute med speedflow, alkej och nero. Speedflow bleks minst av dessa tre, sedan nero och sist alkej. Så den bleks inte så värst fort

jo men speedflow har nästan samma kemisk uppbygnadd som coverasll. nu var det dom vi gemförde.

coversall håller längre, har tags som har suttit 3+ år med coversall.

Alkej och nero har ingen UV skydd som molotow. så det är stor skyllnad.

Det är som att gemföra en lada mot en mercedes haha
Citera
2015-07-27, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rza.
tänkte kolla om någon sitter på någon schysst sida som man billigast får tag på montana black utan att bli rånad på frakten?

henxs om du ska beställa för över 2000kr så är frakten gratis, är du fattigt eller snål så får du dra till närmaste butik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in