2015-09-14, 14:13
  #69193
Medlem
Vad har skrivits i litauiska tidningar och diskussionsforum om det här fallet?
2015-09-14, 14:17
  #69194
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Nu skriver jag sakta, det finns inget nybyggd hus vid Martorp!

Beror väl på vad man menar med "nybyggt"
Om man jämför med dom flesta husen i området som är från 1800 talet/början på 1900 talet och några ännu äldre, ja då är ett hus byggd inom sista tex. 10 åren "nybyggt"
Huset bredvid Martorp är i varjefall INTE ett gammalt hus.

Iom att du påstår dig veta att huset i fråga inte är "nybyggt", kan du vara så vänlig att berätta hur gammalt det är?
2015-09-14, 14:22
  #69195
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Beror väl på vad man menar med "nybyggt"
Om man jämför med dom flesta husen i området som är från 1800 talet/början på 1900 talet och några ännu äldre, ja då är ett hus byggd inom sista tex. 10 åren "nybyggt"
Huset bredvid Martorp är i varjefall INTE ett gammalt hus.

Iom att du påstår dig veta att huset i fråga inte är "nybyggt", kan du vara så vänlig att berätta hur gammalt det är?


+20 år
2015-09-14, 14:22
  #69196
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Har det varit svart baltisk/rysk arbetskraft i området och byggt ett nytt hus vid Martorp då borde det väl där finnas ett nybyggt hus

Men vad vet jag som bor på Kinnekulle.
Det står inget om nationaliteten på de som byggde huset. Jag uppfattar att det är Bäckatorpet som avses, brukar du kunna se om det har gjorts någon renovering på det på sistone? Det ligger lite utom synhåll bakom Martorp. Det har ryktats i tråden att lillebror Litauer hyrde torpet, och det var avspärrat av polisen efter fyndet av Lisas kropp.
2015-09-14, 14:33
  #69197
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det står inget om nationaliteten på de som byggde huset. Jag uppfattar att det är Bäckatorpet som avses, brukar du kunna se om det har gjorts någon renovering på det på sistone? Det ligger lite utom synhåll bakom Martorp. Det har ryktats i tråden att lillebror Litauer hyrde torpet, och det var avspärrat av polisen efter fyndet av Lisas kropp.

För mig är det uppenbart att huset i fråga är det renoverade i Blomberg som varit ute till försäljning.
2015-09-14, 14:45
  #69198
Medlem
Någon som vet om huset är sålt och vem som har köpt det?

Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
För mig är det uppenbart att huset i fråga är det renoverade i Blomberg som varit ute till försäljning.
2015-09-14, 14:47
  #69199
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Någon som vet om huset är sålt och vem som har köpt det?

Huset står tomt, om det är sålt vet jag inte.
2015-09-14, 14:50
  #69200
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
+20 år

Vet du eller gissar du ?
2015-09-14, 14:54
  #69201
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vet du eller gissar du ?

Jag har kört förbi huset i +20 år!
2015-09-14, 15:05
  #69202
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Jag har kört förbi huset i +20 år!
Pratar vi om samma hus, Bäckatorpet, NNO om Martorp? Enligt Google går det inte att köra förbi.
2015-09-14, 15:17
  #69203
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
VARFÖR har vi inte fått höra vad Cafeägare Lena Svedung's dotter "M" såg, hörde etc. då hon,
av någon anledning , lämnade cafeet tidigare än dom andra 3 flickorna, några minuter i 18:00 den 7 Juni?

Dom andra 2 fickorna har i media berättat hur/vad dom upplevde just innan Lisa forsvann, så VARFÖR inte "M" ?

Och vad var anledningen till att "M" skulle gå tidigare än dom andra?

Det finns rykten att "M" skulle ha sett en bil stå parkerad lite konstigt nära cafeet då hon lämnade cafeet.
Jag vill gärna veta:
är det sant att du såg en bil stå parkerad lite konstigt nära cafeet?
varför blev inte du intervjuvad i dagarna efter Lisa försvann som dom andra 2, Rebecka & Lowa gjorde?
var exakt stod bilen?
på vilket sätt var den "konstigt" parkerad?
var bilen silvrig? mörk? en SUV?
såg du några detaljer på bilen?
såg du någon i bilen, en person? flera personer? var det en man eller kvinna?
var bilens motor igång (stökigt ljud) eller var den släkt (tyst)
har du sett den bilen förr?


En annan grej jag undrar över, ANKLAGAR INTE NÅGON!!!BARA UNDRAR, är hur det kommer sig att inga av tjejera på cafeet är facebook vänn med Lisa Holm, heller ingen av Svedung systrarna vars familj ju är riktigt goda vänner med Lisas familj.
Sista stycket: Lisa hade inte facebook?

Vad gäller det andra du skrivit: Tror inte du får svar på dina frågor ännu. Och det behöver inte vara särskilt konstigt att M Svedung inte har uttalat sig i media. Vi får nog veta vad hon såg tids nog om det kommer ett fup.

På tal om fup: Någon som vet om det kan hemligstämplat helt? Det vore inte så klokt antagligen med tanke på det uppdämt intresset och all misstänksamhet och spekulationer som frodas. Men ändå så undrar jag. Någon som vet? Har läst någonstans nyligen att Lisas föräldrar helst inte vill att det ska komma ut hur hon dog men det kan vara någon tidningsanka. Tror jag såg det i samband med att det skrevs om deras målsägarbiträde
__________________
Senast redigerad av Gusselby 2015-09-14 kl. 15:27.
2015-09-14, 15:19
  #69204
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Pratar vi om samma hus, Bäckatorpet, NNO om Martorp? Enligt Google går det inte att köra förbi.

Nej, du och Theforeigner pratar inte om samma hus.

Bäckatorpet går att köra förbi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in