Citat:
Ursprungligen postat av
Psychedelicbird
Min magkänsla säger att LH mördades pga familjära (om än tragiska) omständigheter. Svaret på gåtan finns där. Jag tror inte ett dyft på alla konspirationsteorier som predikats här på forumet; de allra flesta är alltför avancerade och orealistiska och bottnar i väldiga fantasier med för många dåliga thrillers/deckare i ryggsäcken.
Det har jag trott i ett par månader. Det är verkligen något som inte stämmer kring den häktade Litauen. Han är vit som snö. Dna-spåren tror jag inte ett dyft på. Jag tror personligen svaret i det här målet står skrivet i pannan på polisen. Gärningsmannen står offret betydligt närmare än vad Litauen med svans gör. Men, bara min magkänsla.
Det där har jag även känt bara att läsa media. I lördags pratade jag med en före detta Obducent som berättade hur rätttekniska undersökningar egentligen går till på landsbygden, och han har en tydlig bild att även i detta fall har polisen schabblat bort den rättstekniska undersökningen.
Den här mannen berättade att han för några år sedan fick nog när en erfaren mordutredare berättade för honom att polisen som gjorde rättstekniska undersökningen varken hade hårnät, skyddsklädsel eller de avsedda skor för ändamålet.
Vad den här enskilde polisen gjorde var att han drällde omkring sitt eget DNA och kontaminerade utredningsresultaten.
Det gick inte att hitta tillräckliga bevis mot gärningsmannen, och i det här fallet var det solklart vilken som var gärningsman.
Jag är tämligen säker att den lokala polisen låtit folk klampa omkring som de velat på platsen innan den tekniska utredningen fullgjorts.
Att poliser som egentligen inte har där att göra har sprungit omkring och kikat på platsen. Det är ofta så det går till berättade Obducenten.
Han sa upp sig för att det var för många mord som förblev ouppklarade, i vissa fall fick han inte ens utföra sitt jobb ordentligt.
Han har själv upplevt under åren hur polisen haft en övertro på DNA, att de inte vet hur man tolkar DNA spår, många poliser tror att det räcker med att det finns DNA så är fallet löst.
Men så är det inte när det inte är solklart hur DNA hamnat på platsen.
Det krävs helt andra poliser för att klara upp detta fall.