2015-09-08, 13:37
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bra gjort, du har iaf justerat dina felaktiga påståenden! Din uppfattningsförmåga verkar inte vara den skarpaste när man till och med måste förklara skillnaden mellan motiv och bevisning..

Om motivet får du tycka vad du vill. Själv tycks du inte ens ha nåt att komma med mer än gnäll.

Jag tror att han har blivit extremt förtjust i henne, tagit kontakt och det gått överstyr. Nåt sker i impuls då han blir avvisad - alternativt är det en icke fullbordad våldtäkt.
Vet nog skillnaden, men att utifrån inget spekulera om motiv till mord är onödigt. Polisen kan till viss del testa olika hypoteser om motiv, vi kan inget alls göra.
2015-09-08, 13:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Jag anser att utgångsläget att om han binds till hennes döda kropp är att han också dödat henne. Kan han med säkerhet bindas till det men inte till själva mordet anser jag också att han ändå bör dömas för mord, om han inte ger någon trovärdig förklaring till varför han inte är skyldig.
Trodde till en början att du bara lekte med olika hypoteser men du verkar ju verkligen anse att han är oskyldig till mord om inget direkt bevis för det presenteras?

Ser själv ett undanröjande av kropp som ett mer osannolikt och sjukt scenario än att han i en plötslig ingivelse kraftigt gått över gränsen för vad man ska göra mot andra människor.
Jag anser inte att han är oskyldig till mord om det inte kan bevisas, däremot ska han inte dömas för mord om det inte kan bevisas.
2015-09-08, 13:38
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Tvivlar på att en Polis vågar prata om det, inte bra för karriären.
Men vem vet vad svinet gjort med flickan.
Jag tror att hon dog tidigt under kvällen, kanske redan före 19:00.
Förhoppningsvis får vi fakta snart!

Om nb gjorde det för att sedan sticka och käka billys panpizza så dog hon troligen direkt. Annars är det högst osäkert.
2015-09-08, 13:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag anser att du överdriver. Hittills har vi bara hört om två DNA-spår, ett från blod och ett av annan typ.

X antal DNA-spår är icke uttalat - däremot anges ytterligare DNA-typ förutom blod.
Den store guden har inte specat närmare.
2015-09-08, 13:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
X antal DNA-spår är icke uttalat - däremot anges ytterligare DNA-typ förutom blod.
Den store guden har inte specat närmare.
Eftersom den store guden inte nämner mer än spår av två typer vet vi bara om ett av varje typ. Hur många typer och spår det finns därutöver vet vi inte.
2015-09-08, 13:43
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Jag anser inte att han är oskyldig till mord om det inte kan bevisas, däremot ska han inte dömas för mord om det inte kan bevisas.
Fast om nu nb är skyldig till mordet tror jag inte att det kan bevisas med vittnesmål eller tekniska bevis. De kan med telefonspårning kanske se att han var i faggorna, de kan hitta blod i hans bil och dna på hennes kropp, men ska man vara så hård i bedömningen för mord räcker inte ens det.
Har du något scenario där han ska kunna dömas för mord, utom ett erkännande?
2015-09-08, 13:50
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Det går alltså inte att döma någon i det fall det inte finns på film, filmat i realtid då?
Mördarlitauern har drällt sitt blod på LH:s tillhörigheter och lämnat annat DNA enligt uppgift, annat DNA är sannolikt sperma på LH eller på hennes kläder då mördarlitauern var i färd att våldföra sig på henne.
Annat DNA kan också vara att mördarlitauern dreglat saliv på LH eller hennes kläder av upphetsning.
Mördarlitauerns intresse förefaller ha varit småflickor, LH var säkert hans ideal och våta dröm med tanke på hans intresse för blonda småtjejer.
Vittne har sett mördarlitauern köra i ilfart vid den tidpunkt som är aktuell till Martorp där LH sedermera hittas mördad.
Sprit tycks också varit ett intresse, go figure.
Sällan man har följt ett fall där utgången är så självklar, livstid för mord för mördarlitauern.
Ska bli ett rent nöje att ta del av den överväldigande bevisning som snart kommer finnas tillgänglig.
2015-09-08, 14:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Var i den profilen står det att han letar efter "unga, smala, läckra... lättklädda" brudar?
Hittar nämligen inte den delen.
Framgår inte det av hans favoritkontakter och hela sitens inriktning: sex, trekanter, öl och partnerbyten, inslag av BDSM, exponering av kroppar i alla möjliga poser, osv. - Vad gör en gift kille på en sådan site?

Även om en del av hans fb-bilder kan anses roliga, om än med en dragning åt det groteska hållet, balanserar andra på gränsen till det sjuka och osunda. Och det är inte bara en ”gilla”-site vi pratar om; det är åtskilliga som NB har som favoriter; alla lika tvetydiga i sin framtoning.

Han är långtifrån ensam om att titta på tjejer, eller att ”gilla” den här sortens bilder, men nu har mina varningslampor så smått satt i gång att blinka.
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om man kollar vad det är för websida så står det så här:

"VK is the largest European social network with more than a 100 million active users."

Så det kan ju vara en sorts facebook.
Ja, det kan man kanske säga - särskilt om man driver siten. - Verkar annars mest handla om sex och business.
2015-09-08, 14:07
Medlem
Om man bara tar "att hans blod /dna finns på offrets tillhörigheter" som hittats sannolikt på fler än en plats så är det mycket besvärande för MGM.

Fortsätter han att hävda att han aldrig träffat offret vilket inte skulle förvåna så målar han in sig ordentligt i hörnet. Detta enbart utifrån blodfynd/Dna på tillhörigheter fast jag tror det finns på fler ställen som binder honom ännu hårdare till mordet. Sen lär det finnas vittnesmål och övrig teknisk bevisning som binder honom till området vid tidpunkten.

Trams om att han blöder i jobbet och att hans blod/Dna av den anledningen skulle finnas på ett offer som går upp i rök vid ett cafe och hittas mördad i lokaliteter som MGM har tillgång till är högst osannolikt och kommer av TR lämnas därhän.

Han måste kunna förklara hur hans blod/Dna hamnat på tillhörigheter/övriga platser på ett trovärdigt sätt vilket han aldrig kommer att kunna. Han och advokaten kommer inte klara av att så rimligt tvivel om hans skuld och det kommer förstärkas när FUP släpps.
Senast redigerad av ToZon 2015-09-08 kl. 14:09.
2015-09-08, 14:10
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Han är långtifrån ensam om att titta på tjejer, eller att ”gilla” den här sortens bilder, men nu har mina varningslampor så smått satt i gång att blinka.Ja, det kan man kanske säga - särskilt om man driver siten. - Verkar annars mest handla om sex och business.
VK ÄR ryssarnas facebook. Släkt och vänner har man som kontakter, och kanske mer dubiösa grupper.
2015-09-08, 14:13
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om man bara tar "att hans blod /dna finns på offrets tillhörigheter" som hittats sannolikt på fler än en plats så är det mycket besvärande för MGM.

Fortsätter han att hävda att han aldrig träffat offret vilket inte skulle förvåna så målar han in sig ordentligt i hörnet. Detta enbart utifrån blodfynd/Dna på tillhörigheter fast jag tror det finns på fler ställen som binder honom ännu hårdare till mordet. Sen lär det finnas vittnesmål och övrig teknisk bevisning som binder honom till området vid tidpunkten.

Trams om att han blöder i jobbet och att hans blod/Dna av den anledningen skulle finnas på ett offer som går upp i rök vid ett cafe och hittas mördad i lokaliteter som MGM har tillgång till är högst osannolikt och kommer av TR lämnas därhän.

Han måste kunna förklara hur hans blod/Dna hamnat på tillhörigheter/övriga platser på ett trovärdigt sätt vilket han aldrig kommer att kunna. Han och advokaten kommer inte klara av att så rimligt tvivel om hans skuld och det kommer förstärkas när FUP släpps.

Vad hjälper det honom om han medger kontakt med lisa?
Han hävdar att han är helt oskyldig. Finns det överväldigande bevisning om att han är skyldig hjälper det väl inte honom om han medger viss kontakt med henne? Och vad skulle det vara för oskyldiga kontakter som skulle kunna fria honom från misstankarna?
2015-09-08, 14:18
Medlem
Om det med lådan och tejpen stämmer, så tyder allt på att det var ett planerat brott och ingen "stundens ingivelse". Manskapsboden hade förberetts. Offret kanske rent av skulle hållas tillfångatagen i flera dagar eller veckor i den här manskapsboden. Att det blev så stort pådrag med polisen och MSP så kort tid efter försvinnandet kunde inte gärningsmannen föreställa sig. Därför avslutade GM hennes liv. Det finns saker som talar för att det är en ensam GM och även för att det är två GM. Helt klart är att GM är väl förtrogen med området och gården Martorp. Det är inte lätt att kidnappa en flicka utan att något vittne märker något. Att sedan köra bil med offret med sig är inte heller lätt för ensam GM. Kan det ha varit LH själv som slängt ut saker längs vägen, för att någon skulle hitta henne. Stackars LH och alla hennes anhöriga och närmaste vännner.

Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Tvivlar på att en Polis vågar prata om det, inte bra för karriären.
Men vem vet vad svinet gjort med flickan.
Jag tror att hon dog tidigt under kvällen, kanske redan före 19:00.
Förhoppningsvis får vi fakta snart!
Senast redigerad av Spanaren321 2015-09-08 kl. 14:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in