Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Genom att döda andra kurder och meningsmotståndare, det är terroristerna i PKK som kurderna som bråkade i sthlm stödjer. PKK som mördade kurder i Sverige redan på 80-talet och som krigade mot övriga kurder på 90-talet och de har dödat turkar och kurder med fega bombdåd på marknader och liknande i 30 år. Att stödja PKK är som att stödja ISIS. Man får hoppas att svenska polisen sätter stopp för terroristerna i Sverige!
Vilken otrolig berättelse du berättar. Problemet vi har här är att antingen är en du en turk som vill sprida skitsnack, eller en svensk som gått på en turks berättelse. Jag hoppas innerligt att fler inte blivit såpass grundlurade som dig, och att de inte faller för den dynga du sprider. Jag vill varna er för att läsa treptrix inlägg.
Att du helt och hållet lägger det på det kurdiska partiet klargör att du inte har någon större koll, likt de flesta här. Många här verkar tro att PKK står för ett helt folk på 40 miljoner.
Jag inser direkt vilken divison du spelar när du jämför ett kurdisk arbetarparti som tvingats slåss för sin självständighet i tiotal-år och ISIS som vill skapa ett religöst kalifat enligt gamla testamentet.
Rekommenderar dig att läsa på lite djupare och inte ta FB-tugget på ordet.
Det du verkar ha undgått eller missat är de norra regionerna av Irak där majoriteten av kurderna är sekulära, även där USA fortfarande har sin green zone. Även dit flyktingar från Bagdad, Mosul osv tagit sig. Men även de större delarna av Kurdistan (läs norra Turkiet, norra Syrien och gränsande) finner du sekulära Kurder som även i Syrien blivit trakasserade av regering och folk, likt Turkiet.