2015-09-16, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veyloon
Eftersom det fullkomligt vimlar av facebookdelningar/youtube just nu, kan någon göra en sanningsenlig sammanställning på de filmklipp som cirkulerar?
Massvis med filmer sägs vara från helgen, samtidigt som vissa kommentarer säger att de är från tidigare tillfällen. Med detta inte sagt att det förmildrar det apliknande beteendet.....

Alla filmer utom sista klippet där turk-islamisterna angriper en kvinna är ej från helgen. Bara ett enda klipp är från helgen och det är där de tuffa islamisterna slår ner en kvinna och sparkar på henne när hon ligger ner.
Citera
2015-09-16, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Oerhört kraftfullt klipp som så snabbt kan få över två miljoner visningar på ett dygn. Bryr mig inte om ifall det är vinklat så länge det gör att folk får upp ögonen för den destruktiva massinvandringen. Detta klipp på kaosblattarna bör spridas...

Ja det är knappt så att man själv förstår vilken sprängkraft det finns vad gäller sådana klipp. Kommentarerna bara fortsätter hagla och det är långt ifrån arga män i bruksorten som dominerar i kommentarfältet, jag tycker mig se väldigt många unga kvinnor tex
Senast redigerad av detvisstejaginte 2015-09-16 kl. 00:12.
Citera
2015-09-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detvisstejaginte
Ja det är knappt så att man själv förstår vilken sprängkraft det finns vad gäller sådana klipp. Kommentarerna bara fortsätter hagla och det är långt ifrån arga män i bruksorten som dominerar i kommentarfältet, jag tycker mig se väldigt många unga kvinnor tex

Synd bara att klippet är fejk ISIS-propaganda. De största ISIS-kontona på twitter var de som började sprida klippet: https://twitter.com/RamiAlLolah/status/643813913000312832

Som sagt är det ihopklippt från flera olika tillfällen och det mesta är från efter islamister attackerade kurder utanför turkiska ambassaden tidigare i år.
De försöker även översätta det som att kurderna kallar Sverige och polisen för terrorister när vad de säger är "Terrorister i Sverige" och att "De är terrorister", de syftar alltså på islamisterna som just attackerat dem, ej på Sverige och polisen.

Synd att folk i Sverige inte har någon jävla källkritik och bara sprider vidare ISIS-propaganda.
Senast redigerad av Arbetarmakten 2015-09-16 kl. 00:17.
Citera
2015-09-16, 00:38
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Speciellt när de har PKK-terroristernas flagga. PKK som sprängt kvinnor och barn med bomber i 30 år. Det här bråket som kurderna startade är ett förebådande om att PKK kommer börga spränga i Sverige också.

Någon som hört om fler demonstrationer på gång? Det här bråket som tråden handlade om lär väl knappast ha gett kurderna mersmak för att orsaka mer bråk?

Seriöst varför skulle Kurderna spränga nåt i Sverige?
Citera
2015-09-16, 00:42
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Synd bara att klippet är fejk ISIS-propaganda. De största ISIS-kontona på twitter var de som började sprida klippet: https://twitter.com/RamiAlLolah/status/643813913000312832

Som sagt är det ihopklippt från flera olika tillfällen och det mesta är från efter islamister attackerade kurder utanför turkiska ambassaden tidigare i år.
De försöker även översätta det som att kurderna kallar Sverige och polisen för terrorister när vad de säger är "Terrorister i Sverige" och att "De är terrorister", de syftar alltså på islamisterna som just attackerat dem, ej på Sverige och polisen.

Synd att folk i Sverige inte har någon jävla källkritik och bara sprider vidare ISIS-propaganda.

Nej det är inte Fejk. Däremot är det videoredigerat från olika händelser. Men det man ser har ju hänt på riktigt i. Vi vet att klippet först dök upp på youtube och facebook på måndagskvällen. Att då länka till ett tweet sent på tisdag eftermiddag och hävda att det började där är ju inte seriöst. Eller hur får du ihop din ISIS-koppling egentligen? Själv gissar jag på att det är en nationalist (svensk eller turk) som ligger bakom klippet. Invandringskritiker i allmänhet hade inte dragit sig för att visa våldet från båda sidorna.
Citera
2015-09-16, 01:11
Medlem
http://youtu.be/HWuHfL3mKrs

Videoklipp från helgens apdisko
Citera
2015-09-16, 01:48
Medlem
Citat:
Nej det är inte Fejk. Däremot är det videoredigerat från olika händelser. Men det man ser har ju hänt på riktigt i. Vi vet att klippet först dök upp på youtube och facebook på måndagskvällen. Att då länka till ett tweet sent på tisdag eftermiddag och hävda att det började där är ju inte seriöst. Eller hur får du ihop din ISIS-koppling egentligen? Själv gissar jag på att det är en nationalist (svensk eller turk) som ligger bakom klippet. Invandringskritiker i allmänhet hade inte dragit sig för att visa våldet från båda sidorna.

Det är helt klart en turkisk islamist som ligger bakom och sedan har det spritt sig över islamistkonton och sedan har idiotiska svenska "sverigevänner" spridit vidare det islamistiska propagandainslaget utan att tänka längre än näsan räcker.
Citera
2015-09-16, 02:17
Medlem
Nouseforaname88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Det ska ha uppstått bråk mellan turkar och kurder i samband med en manifestation i Stockholm i dag.

Videoklipp från oroligheterna.

Någon som vet vad manifestationen handlade om?
Någon Flashbackare som var på plats och kan ge mer information om händelseförloppet?

EDIT: Ytterligare filmklipp.
Behöver jag säga att Rapport klockan 18 inte tog upp händelsen?
Däremot rapporterade man givetvis från den flyktingvänliga demonstrationen i Malmö.

Har ej läst något om det men finns en del anledningar.
PKK såklart
Precis som fotbolls huliganer använder dom en "anledning" att slåss.
dom som slåss är barn till föräldrar som blivit drabbade av förtryck och flytt till detta hemska land.
Nästa gång kommer det vara greker dom slåss mot
Eller har jag fel ?
Citera
2015-09-16, 02:25
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Det är helt klart en turkisk islamist som ligger bakom och sedan har det spritt sig över islamistkonton och sedan har idiotiska svenska "sverigevänner" spridit vidare det islamistiska propagandainslaget utan att tänka längre än näsan räcker.

Är ren dessinformation du håller på med just nu bara för att detta klipp når ut till flera miljoner. Du vill bara att vi ska sluta sprida det eftersom det är så slagkraftigt
Citera
2015-09-16, 02:44
Medlem
Citat:
Är ren dessinformation du håller på med just nu bara för att detta klipp når ut till flera miljoner. Du vill bara att vi ska sluta sprida det eftersom det är så slagkraftigt

Han har rätt, du har fel.
Läs mitt tidigare inlägg,
(FB) Bråk mellan turkar och kurder i centrala Stockholm 2015-09-13
Citera
2015-09-16, 06:37
Medlem
sericss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirFrankLucas
Finner det extremt konstigt att mina konstruktiva inlägg blir borttagna medans Xelious fortsätter sprida sin okunskap när han glömmer bort PKKs nuvarande ideologi, armeniska folkmordet, åratal av förtryck mot kurder och organisationen grå vargarna.

Först och främst,
Det minutlånga klipp som cirkulerar är ett montage med klipp som är gamla. Dels är det från en godkänd och tillåten demonstration där kurder demonstrerar utanför turkiska ambassaden. Ett 40-tal facistiska turkar dök upp och höll en otillåten motdemonstration där de skrek provocerande skällsord, kasta ljudbomber (som ses i klippet, inte PKKs ljudbomber) och stenar. De slängde med Grå Vargarna-tecken. (Googla) och hade provocerande skyltar. Flera gick till attack mot den kurdiska demonstration. Klippet är vinklad och skapad för hälla eld på bensinen, smutskasta PKK och kurder generellt. Få folket att vända huvudet ifrån PKKs kamp mot IS. Kampen för deras självständighet och försvar från turkiska attacker. Det är alltså INTE från helgen.

Det som hände i helgen var en demonstration med facistiska turkar som sjöng och skrek provocerande skällsord med skyltar mot PKK. Viktigt att påpeka är den majoritet som slängde med Grå Vargen-tecknet. När dessa fascister började röra på sig (Det vi ser i klippet med tanten) så slänger några med GV-tecknet och provocerar varpå den kurdiska damen slänger med paraplyet och blir påhoppad med sparkar och slag. Turkiska facisterna blir tagna av polis och oroligare än så blev det inte.

Det blev inget upplopp, och de klipp som sprids är montage. Dessutom spridda från större IS-konton.

Dels är det viktiga att belysa de sekulära Kurder som är en majoritet. Bergskurder finns och har givits en fel bild av. Det som glöms att nämna är de norra delarna av Iraq där vi finner städer som Suleymaniya och Erbil, bara 2 nämnda av många fler, där majoriteten är ateister. Greenzones åt amerikanska soldater och dignitärer på besök.

PKK är ingen kommunistisk organisation eller har kommunism som ideologi.
Denna ideologi är lämnad sedan länge. Efter millennieskiftet ändrade PKK sin ideologi och det har snart gått två årtionden utan kommunism som ideologi.

PKKs ideologi är Democratic Confederalism som är skapat av PKK ledaren Öcalan själv.
Ni kan själva läsa Öcalans egna bok här.
http://www.freeocalan.org/wp-content/uploads/2012/09/Ocalan-Democratic-Confederalism.pdf
Också något att läsa,
http://www.ekurd.net/mismas/articles/misc2012/12/turkey4358b.pdf

Ni kommer inte få se PKK spränga eller mörda någon här i Sverige.
Det ni måste förstå är att ledaren Öcalan själv ateist och förespråkar religionsfrihet.
Och det är viktigt att poängtera att PKK inte står för de ca 40 miljoner kurder.

Håller med om att dom flesta kurder jag träffat inte varit den religiösaste typen dock en av dom mest nationalistiska. Ursäkta men jag måste fråga, vad är GV-tecknet?
Citera
2015-09-16, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serics
Håller med om att dom flesta kurder jag träffat inte varit den religiösaste typen dock en av dom mest nationalistiska. Ursäkta men jag måste fråga, vad är GV-tecknet?

GV står för organisationen Grå Vargarna och deras tecken är extremt provocerande och kränkande. Framför allt mot Kurder då de i slutet på 90-talet allt mer riktade sig mot att attackera Kurder. Tecknet kan liknas vid Mussolini och Hitlers hälsning.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Wolfsgru%C3%9F_Graue_Woelfe.jpg

Ses göras under de Turkiska fascisternas demonstration.
Också vid klippet där kvinnan svingar med paraplyet.
http://postimg.org/image/sou5m7y01/

De är en Turkisk organisation som stöder det ultranationalistiskta partiet MHP, en organisation med extremt starka åsikter som även dom begått och fortfarande begår terrorbrott. De är kända för att t.ex försökt döda påven på 80-talet. Även kända för attacker i just Sverige. Anti-Kurdiska som riktat och utfört flera attacker mot Kurder.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Grey_Wolves_(organization)
Senast redigerad av SirFrankLucas 2015-09-16 kl. 08:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in